Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam taki dziwny problem, z moim BMW jest to 2001r 530dA z tiptronicem, mianowicie czasem podczas hamowania na suchej drodze np. podczas dojeżdżania do skrzyżowania coś dzieje się z hamulcami to znaczy wygląda to tak jak by włączał się ABS, ciężko mi to opisać zdarzyło mi się to kilka razy. Np. dzisiaj dojeżdżam do świateł naciskam hamulec i na drodze była jakaś dziura po wjechaniu w nią pojawił sie właśnie taki efekt jakby poślizgu a na pedale hamulca czuć jakby włączył się ABS, z tego co zaobserwowawszy to sytuacja ta pojawia się właśnie wtedy kiedy sa jakieś nierówności na drodze czyt. dziury, ale też nie jestem pewny ponieważ nie mogę wywołać takiego efektu hamowania świadomie, jak na razie zdarzyło mi sie to kilka razy.

 

 

Może ktoś już miał taki problem, a może to nie jest wcale problem, nie pali mi się żadna kontrolka od hamulców czy czujnika ABS ostatnio też wymieniałem końcówki drążka, ale przed wymianą też zadażyła mi się taka sytuacja.

Opublikowano

U mnie tak się działo - zwłaszcza jak hamowałem i np z asfaltu zjechałem na jakąś tarkę albo kocie łby. Wtedy właśnie miałem identyczne objawy - dźwięk jakby dudniącego ABSu i wibracje odczuwalne na pedale hamulca. U mnie winne okazały się wyeksploatowane przednie amortyzatory - domyślałem się, że się już kończą/skończyły bo zimą zaczęły mi przymarzać no i zauważyłem, że jeden (lewy) jest wylany. Myślę, że spowodowane to było tym, że amortyzator nie odbjał koła wystarczająco szybko, był także miękki więc przy hamowaniu i nierównościach koło wpadało w spore wibracje i wahanie co powodowało włączanie się ABSu jak koło traciło kontakt z podłożem i się blokowało.

Co ciekawe - na ścieżce diagnostycznej sprawność tych amortyzatorów kształtowała się na poziomie 75%.

Po wymianie amortyzatorów te objawy ustały.

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)

Problemem będzie czujnik abs. Podczas hamowania i uderzenia w trakcie wjeżdżania w nierówność - wydaje mu się że koło traci przyczepność. Dlatego masz odczucie uderzania w pedał. Ew. za słabe amortyzatory i koło przez ułamek sekundy nie ma odpowiedniej styczności z podłożem.

 

EDIT: Z drugią teorią to Manolito mnie wyprzedził :mrgreen:

Edytowane przez opa_pl
Opublikowano

Może być też , ze czujnik ABS. W sumie to najlepiej jakby podpiąć auto pod kompa i zobaczyć czy może nie wyskoczyły jakieś błędy związane z czujnikiem właśnie.

Pzdr.

Opublikowano

e tam

na słynnych polskich tarkach przed skrzyżowaniami wszystkie ABSy wariują

co nie znaczy że nie masz dać sprawdzić amorki :D

Opublikowano
e tam

na słynnych polskich tarkach przed skrzyżowaniami wszystkie ABSy wariują

co nie znaczy że nie masz dać sprawdzić amorki :D

 

Ja zawsze staram się omijać je, niekoniecznie w prawidłowy sposób :mrgreen: Wybaczcie za OT

 

Wracając do tematu, albo czujniki albo amorki. Nic innego (chyba) nie powoduje takich objawów.

Opublikowano

Sęk w tym Dajan, że u mnie po wymianie amorów na nowe ta sytuacja się już nie powtarza. Mam tu na myśli przejazd przez te miejsca, które wcześniej powodowały wariowanie ABSu a teraz jest wszystko ok. Oczywiście jeśli się wpadnie w jakieś większe nierówności to jest to normalne, że ABS może przez chwilę reagować dopóki nie uspokoi koła. U mnie to jednak było totalne wariowanie ABS podczas gdy toczyłem się może z 15-20km/h po np mocno sfrezowanym asfalcie przy okazji jakichś remontów. Już nie wspominam miejsc, gdzie np jechało się asfaltem i nagle był placek o promieniu 1m bez asfaltu, pod którym były kocie łby (nawet takie poniemieckie, bardzo regularne i równe) a sam zjazd na to nie był wyrwą tylko dość płynnym przejściem z nawierzchni asfaltowej na kociaki - wtedy także mocno mi tłukł ABS, teraz nie ma takich objawów.

Trzeba też pamiętać, że oprócz amorów i czujników mogą to być jeszcze luzy w zawieszeniu ale to raczej muszą być już spore luzy żeby tak koło wprawić w podskakiwanie i łapanie go przez ABS.

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, rzeczywiście mogą to być amory ostatnio sprawdzałem je na przeglądzie w grudniu i miały około 80 % ale jak ktoś powiedział wcześniej o niczym to nie świadczy, co do układu kierowniczego to nie wydaje mi się ponieważ wymieniałem jakiś miesiąc temu końcówki drążka i robiłem zbieżność także chyba coś by wyszło. Co do czujnika ABS to gdyby coś z nim było to czy nie wyskoczyła by jakaś informacja, myślę, że ta po generalnie wszystkim w aucie steruje komputer także taki błąd powinien wyskoczyć na zegarach szczególnie jeśli chodzi o hamulce, ale na wszelki wypadek podepnę auto pod komputer i sprawdzę.

 

Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi, myślałem, że temat okażę się znacznie trudniejszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.