Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z upłynnością prądu w mojej piątce. Doszedłem do tego, że przyczyna jest grzanie zamka jest ciepły cały czas. Mam pytanko czy grzanie zamka jest powiązane z zapalaniem oświetlenia przez podniesienie klamki , bo żeby upłynność spadła musiałem odłączyć białą kostkę od mikrowłącznika grzania zamka i szarą, której kable idą gdzieś w okolice bębenka .Jak odłączam samo grzanie zamka bez zapalania oświetlenia przez podniesienie klamki to upłynność też jest za duża .Pozdrawiam i proszę o jakieś radę.

Piszę ten post raz jeszcze, bo poprzedni został zablokowany przez administratora przez mój błąd myślę że teraz jest ok.

Opublikowano
Podnosząc klamkę uruchamiasz sporo elektroniki.Odpalasz general module w tylnej skrzynce rozdzielczej,on uruchamia relay module (odpowiednie przekaźniki) i dopiero one zapalają światło oraz zapodają prąd do grzania zamka.Po kilkunastu sekundach światło gaśnie,ale grzanie dopiero po kilkudziesięciu sekundach.Do tego kilka minut działa podświetlenie przełączników,moduł generalny również.Prąd upływu powinieneś mierzyć po ok 10 minutach od jakiejkolwiek akcji.
Opublikowano
upłynnośc mierzyłem tak po ok 10 minutach w każdym przypadku ale spadała do 0.05 dopiero po rozłączeniu 2 kostek szarej i białej .po dotknięciu błaszki na mikro włączniku zapala się na chwilę światło wydaje się jakby grzanie i zciemnianie było ze sobą powiązane,może ten mikrowłącznik jest walnięty niewiem jak go sprawdzić.Niemoge też znależć czy są osobne bezpieczniki lub styczniki od tego.Pobór prądu spadał też gdy wyjołem jeden bezpiecznik pod siedzeniem lub panel komfortu ale wtedy nie działa też centralny i szyby
Opublikowano
A jak prąd jest pobierany? Mikrowłącznik łatwo sprawdzić miernikiem,może być zdechły,ostatnio wymieniałem taki.Są dwa rodzaje- zwierny i rozwierny,w każdym razie ma mieć dwa stany różne ;)
Opublikowano
Hejka

 

Mam identyczny problem jak auto stoi 3-ci dzień to już nie odpali , pobór mam prawie 400 mA i już długi czas nie wiem co jest grane ;/

Było już tysiąc razy ale powtórzę: z 15 minut po jakimkolwiek działaniu z autem (ruszanie klamek,otwieranie/zamykanie drzwi itp) trzeba wyciągnąć po kolei każdy z 56 bezpieczników i na każdym mierzyć prąd,zanotować wyniki i dopiero potem będziemy się zastanawiali co jest grane.Tak to możemy sobie gdybać do usranej śmierci :wink:

Opublikowano
Upłynność sprawdzam po 10,15 minutach ,wyjmowałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki i tak jak pisałem wcześniej pobór spadał po wyjęciu jednego z bezpieczników pod siedzeniem albo panelu komfortu. Jak zmierzyć czy mikrowłącznik jest walnięty . I jeszcze jedno pytanie: klamka w środku ma taki długi bolec, na którym jest sprężynka i ona jest u mnie jakby urwana i jest luźna. Myślę, że ten bolec powinien dotykać cały czas mikrowłącznika, a dopiero po podniesieniu klamki odchodzić od mikrowłącznika i wtedy powinno być słychać ,,klik''. Czy ktoś wie czy tak powinno być jak ja myślę, bo u mnie klamka jest trochę luźno i raz styka, a raz nie.Może bolec od klamki musi cały czas być styknięty z mikrowłącznikiem .Wkładałem 3 inne panele komfortu i upłynność była zawsze taka sama. Pozdrawiam. Dziękuje, że ktoś się odzywa.
Opublikowano
... pobór spadał po wyjęciu jednego z bezpieczników pod siedzeniem albo panelu komfortu. Jak zmierzyć czy mikrowłącznik jest walnięty ...

No świetnie,ale który to bezpiecznik? Możesz podać numer,albo zadać zdjęcie? Albo bezpiecznik,albo panel,sprecyzuj.

Mikrowyłącznik wymontuj (5 sekund roboty) i pomierz miernikiem w stanie normalnym i przyciśniętym->funkcja pomiaru przewodzenia diod.

Opublikowano

Najlepiej ustaw na sprawdzenie przewodności diody,jak wyłącznik będzie w stanie przewodzenia miernik pokaże zero i będzie piszczał.Jak nie masz tej funkcji to pomiar rezystancji czyli omomierz będzie ok,podczas przewodzenia pokaże zero.

Ten wskazany przez Ciebie bezpiecznik to nr 30.Z niego zasilany jest moduł przekaźników obsługujący zamek centralny,szyby,szyberdach,swiatła wewnętrzne czyli całą elektrykę wewnętrzną pojazdu,a steruje tymi przekaźnikami elektronika modułu generalnego,też zasilana z tego bezpiecznika.To te dwa moduły,które wyciągałeś.Albo jest walnięta elektronika modułu generalnego,albo się "zawiesił" któryś przekaźnik modułu przekaźników i np cały czas podgrzewa Ci zamek.Spróbuj podmienić oba moduły,tylko nie naraz,po kolei!Prąd mierz na tym bezpieczniku.Nie zaszkodzi spróbować "odwiesić" ewentualny przekaźnik modułu przekaźników (relay module) puknąwszy w niego z piąchy po wymontowaniu ;)

Niestety jest tak dużo możliwości przy tej usterce,że więcej można wybadać tylko bezpośrednio,więc przygotuj się na wizytę u elektryka.

No chyba że faktycznie winny jest ten mikrowyłącznik lub wajcha do niego,układ wtedy działa cały czas,może tak być ;)

Opublikowano
Podmieniałem moduł z przekaźnikami i upłynność była taka sama. Mierząc mikrowłącznik ustawiłem miernik w pozycję 20k na omomierzu. Końcówki miernika dołożyłem do przewodów mikrowłącznika i wtedy na mierniku jest 0,00. Naciskając mikrowłącznik jest 1. Czy robię to dobrze i czy mikrowłącznik jest OK. Pozdrawiam.
Opublikowano
Sprawdziłem kilka mikrowłączników i pomiar na wszystkich jest taki jak u mnie. Doszedłem do tego, że ten mikrowłącznik musi być cały czas przyciśnięty klamką, a u mnie jest rozwarty, bo sprężyna na klamce jest pęknięta i klamka go nie styka. Mierząc upłynność, gdy jest on przyciśnięty klamką wynosi 0,05 i myślę, że jest wtedy OK, ale mierząc, gdy jest rozwarty tak jak u mnie upłynność wynosi 0,12 i myślę, że jest to spowodowane tym, że daje to fałszywy sygnał do modułów i wtedy to wariuje. W sobotę wymontowuje i naprawiam klamkę, która jest chyba przyczyną. Pozdrawiam.
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.