Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , kupiłem 4 dni temu 316i M40B16, po jakimś czasie dopiero zauważyłem problem na wysokich obrotach, przy około 4700 przestaje silnik ciągnąć i kręci do 5700 po czym jak bym zdjął nogę z gazu , spada do 5 tys i znowu 5700, na trzecim biegu mam 1400 obrotów/minutę gaz w dechę i zrobi raz taki łyp szarpnie i jedzie dopiero. Miał ktoś może podobny problem i wie jak go rozwiązać ?

Zmieniłem ostatnio świece i przewody WN , bez zmian, zmieniłem filtr paliwa , powietrza. Poprzedni właściciel wspominał że rok temu wymieniał sondę lambda i czyścił przepływomierz oraz przepustnicę i odmę.

Problem jak większość M40 z cykaniem nie występuje , silnik pracuje cicho i równo na biegu jałowym.

Opublikowano
najczestsza przyczyna to wytarty wałek rozrzadu...ale pierw sprubuj podlaczyc do kompa auto..i poszukaj na forum bo naprawde jest mnostwo tematow :wink:
Opublikowano
byłem dziś podłączyć pod kompa . wszystko ok, mechanik powiedział że może być słabe ciśnienie paliwa, w czwartek jadę do diagnozować sprawdzając ciśnienie na listwie wtryskowej , przed i za filtrem paliwa, dziś też zauważyłem że jak przekręce na zapłon to gdzieś między pierwszym i drugim cylindrem syczy mi ciągle , wiatraki wszystkie wyłączone.
Opublikowano
z ciekawości czy kompresja na cylindrach jak by była zła to by nie bylo problemu z braniem oleju, czy problemami z momentem obrotowym w zakresie 2-4,5tys obr ? Ale postaram się sprawdzić, najbardziej mnie interesuje teraz te syczenie między pierwszym i drugim cylindrem kiedy silnik nie jest uruchomiony a kluczyk w pozycji drugiej ( zapłon ), co tam pracuje na zapłonie pod kolektorem dolotowym ?
Opublikowano
kurcze nie wiem kolego..moze niech jeszcze ktos sie wypowie?daj do dobrgo mechaniora moze rozgryzie temat.. ale jak by byla slaba kompresja na cylindrach to wlasnie bylo by slabe auto ale czy olej by bralo tego nie wiem :shock: jest tu na forum paru delikwentow co znaja sie na beekach bdb poczekamy moze oni sie wypowiedza..z tym syczeniem nie mam pojecia..
Opublikowano
dziś zaobserwowałem nową sprawę , kiedy wrzuce go na biegu jałowym na 5 tys obrotow , chodzi sobie z 10sek, nagle obroty spadaja do 500 i mam wrazenie ze chodzi na dwa cylindry tak sobie chodzi 5 sek i znowu normalnie , jak wkrece go do 6 tys po chwili zgasnie , mam problem z ponowym uruchomieniem samochpodu , rozrusznik ledwo kreci , jak by nie mial sily , kilka razy zakreci slabiutko i po chwili coraz lepiej, az po 5 sek kreci normal;nie i samochod zapala, moze go zalewa a nie brakuje mu benzyny ? tylko dlaczego by mogło go zalewać ? wtryski leżą czy może coś innego ? w sumie brak powietrza przez malo otwierajace się zawory też by spowodowały zalewanie silnika ? hmmm :mad2:
Opublikowano
kolego podjedz do jakiegos speca i niech obluka co i jak,niech sciagnie najpierw pokrywe zaworow i bedzie wieadomo..
Opublikowano
auto stoi u mechanika za godzinkę gdzieś mam do niego podjechać , zobaczymy , jesli chodzi o sprawę akumulatora to raczej jest dobry, bo gdy silnik z rana przychodzę odpalić to kreci szybko rozrusznik i odpala w sekundę samochód , tak samo gdy jest ciepły , problem z odpaleniem występuje tylko gdy zgaśnie poprzez wciśnięcie do końca gazu.
Opublikowano
byłem u mechanika , pierwszy który sprawdzał ciśnienie paliwa powiedział że wszystko ok , ale co to te syczenie to on niewie dalej , ciśnienie niby ok, sprawdził wałek i popychacze i mowi igła, sprawdził cisnienie na cylindrach kazdy okolo 12, można powiedzieć że nie udało mi się naprawić, drugiego odwiedzilem sam posiada dwie bmw , więc w sumie zostanę u niego tym razem, przedstawilem mu sprawe , mowi ze regulator paliwa lezy , bo po przekreceniu na zaplon po chwili powinna przestac ładować pompa kiedy już nabije regulator powinien trzymac na listwie cisnienie , nie trzyma i ciagle pompa pracuje , mowi ze na wysokich obrotach moze mu zabraknac benzyny, kupie zmienie i zobaczymy jak nie to wstawie do niego na dluzsza wizytę.
Opublikowano
To syczenie może byc od pracujacego silniczka krokowego.
Opublikowano

po wymianie czujnika ciśnienia paliwa, bez zmian... te syczenie to na 99% ciągły obieg paliwa na listwie wtryskowej , tylko zastanawia mnie czemu pompa chodzi caly czas i paliwo musi wracać( nadmiar ) spowrotem do baku, przecież pompa powinna po kilku sekundach się rozłączyć... za jakiś czas znowu pojadę do mechanika tym razem chyba droższego niż do tej pory...

 

zostaje wg mnie :

uszkodzona pompa paliwa , badz sterowanie tej pompy

uszkodzona listwa wtryskowa

chyba że w ogole złym tropem idę aby usterka znikła

Opublikowano

po mojemu problem tkwi w przepływomierzu zle dawki powietrza odmierza u mnie jechal ok max 140km/h i zaczynal szarpac zalewal sie

pompa ma dawac 3 bary mniej jest zle wiecej moze byc bo jest regulator cisnienia paliwa

jedynakk
Opublikowano
Wczoraj czyściłem kopułkę i palec, mam wrażenie że z 400 obrotów dalej teraz to wszystko się dzieje, zamówiłem w poniedzialek po poludniu powinna być, zobaczę po założeniu, co do przepływomierza to chętnie bym z kimś na chwilkę podmienił zamiast kupować kolejną rzecz w ciemno, bo naprawdę teraz do 5 tys obr silniczek chodzi jak powinien, znalazłem też coś pod maską i w cholere niewiem co to : link : http://imageshack.us/f/62/zdjcie1306.jpg/
Opublikowano

kopułka z palcem wymieniona, musiał być jakiś przypadek że jest ciut lepiej , możliwe ze pol dnia jeździłem w okolicach 3-4 tys obr dlatego sie poprawiło ? urządzenie powyzej coś od katalizatora jednak po odpięciu niema zmian, kupilem rozrzad bo i tak by się przydało wymienić, więc po wymianie będe szukał dalej...

 

Dziś też sprawdzałem to na zimnym silniku ciut mniej obrotów wkręca niż na ciepłym.

 

Będzie w poniedzialek samochod na rozrząd jechał , przy okazji poproszęo usunięcie tego modułu GAT-KAT, ktory może ingerować w pracę silnika , cośo wężykach z podcisnieniem czytalem że trzeba przy okazji bedzie robic zeby to usunąć, ogolnie urządzenie powinno dzialac tylko przy zimnym silniku , fakt gorzej jezdzi na zimnym , moze na cieplym powinien nic nie ingerowaća i tak ingeruje :|

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.