Skocz do zawartości

320i na mrozie cieknie pod chlodnica przy zbiorniczku?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ostatnio zaobserwowalem ze na duzym mrozie do chwili az auto sie rozgrzeje na dobre pod chlodnica a dokladnie pod zbiorniczkiem wyrownawczym mam kapanie i znaczy plynem snieg... ubytki nie sa znaczne ale nie powinno ich byc. Stad moje pytanie... zerkajac na ten rysunek czy ktos mial przypadek rozszczelnienia na zbiorniczku na uszczelce tej o srednicy 77mm oznaczonej numerem "3"? Czy musze spuszczac caly plyn zeby wyjac zbiorniczek wyrownawczy? Co poza wymiana uszczelek moze mnie tam jeszcze spotkac? (Obstawiam ze to uszczelki na mrozie traca skutecznosc bo na goracym silniku jest OK) Czy zbiorniczek wyjmuje sie bez problemu po prostu do gory po odkreceniu obudowy na nim z gory? Bede wdzieczny za jakies podpowiedzi ludzi z doswiadczeniem. Maje E36 320i jest z X. 1992

Opublikowano
Mnie ciekło ale na tej plastikowej śróbie , która dokrecana jest imbusem.Wystarczyło pół obrotu i przestało lecieć. Może u ciebie też tak jest.
Opublikowano
Tez tak myslalem bo jak ostatnio ogladalem to z kanalu to wlasnie tak wygladalo.... podciagnalem ta plstykowa srube i myslalem ze luz bedzie ale znowu to zauwazylem i patrzac z gory na to na lini laczenia sie zbiorniczka wyrownujacego i chlodnicy jest widac plyn ktory cieniutka struzka saczy sie na ta srube platikowa o ktorej pisales... no szlag mie trafia bo niedawno bawilem sie z elektrozaworami regulujacymi dopływ na nagrzewnice (sie tez roszczelnilo) a pozniej wszystkie weze dociagnac musialem a teraz taka pierdola z tym zbiorniczkiem... mam nadzieje ze to bedzie tylko taka pierdoła :jawdrop:
Opublikowano

Hej.

 

Miałem to samo i skonczyło sie wymianą zbiorniczka z uszczelką(3)- wystarczyłaby sama uszczelka ale znajomy mechanik chciał pozbyc sie rowniez zbiorniczka:). Zbiornik wyciąga się do góry po odkręceniu tych dwoch śrubek obok korka wlewu płynu i odpowietrzania. Możesz zamiast wymieniać uszczelke uszczelnić silikonem albo klejem do szyb ale musisz uważac, bo jesli dokładnie nie uszczelnisz to możesz mieć problem z ponownym wyciągnięciem zbiornika. Płyn spuszczasz odkręcając niebieski korek na spodzie chłodnicy ale szybciej jest gdy wyciągniesz wąż.

Opublikowano
dzieki za odpowiedz, chyba zanim zaczne zabawe na kanale w znajomym warsztacie zaopatrze sie i w zbiorniczek i uszczelki.... ciekawe ile taki zbiorniczek stoi... jutro musze przedzwonic do sklepu i popatrzec na necie...
Opublikowano

Witam

Przychodze dzisiaj do mojego autka,a tu niemila niespodzianka :(

Po otworzeniu maski widac,ze z chlodnicy jest wyciek i plyn stoi na osloniekomory silnika pod chlodnica.Plyn w stanie normalnym tzn nie zamarzniety.Betka stoi na parkingu pod chmurka przez te cale mrozy.

Plynu w zbiorniczku ubylo 3 kreski.

Pytanko:Czy plyn niezamarzajacy podczas mrozow moze stracic na objetosci?

Czy moglo nastapic rozszczelnienie chlodnicy od mrozu.

Chce jescze dodac,ze wyciek wystepuje pod chlodnica patrzac od strony zbiorniczka troszke przed oslona wiatraka./tam widac nakapane.

Bedac kiedys na gieldzie kupilem taki olowek do spawania prawie wszystkiego ,czy ktos z tego korzystal?

Dodatkowo zamarzl akumulator Centry z oczkiem,po ogrzaniu oczko jest zielone a aku ma 11,84 V/bezobslugowy/,ale to pryszcz.

Dziekuje z gory za wszystkie podpowiedz.

Acha.Sprawdzalem w te mrozy plyn i nie zamarzal,wiec moze nie rozsadzilo :)

pozdrawiam

Opublikowano

odpowiem belgusowi

 

wszelkie operacje dolewania płynu w bmwe należy robić na zimnum płynie chłodniczym (zimnym silniku) - nalewając płynu do zbiorniczka należy go nalać do poziomu kreski z oznaczeniem COLD (tłumacząc ZIMNO)

 

z mechaniki płynu woda podczas zamarzania zwiększa swoją objętość (jako jedyna substancja znana nam ziemianom, każdy inny płyn zmniejsza)

 

gdy silnik jest ciepły może wystąpić sytuacja taka że płynu jest jakby za dużo - wynika to z tego że płyn podczas pracy został napowietrzony (jest w nim dużo bąbelków) i często wówczas jeśli dolewa się płynu popełnia się przypadkową omyłkę i później jest za mało

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

U mnie jest to samo, cpprawda mam 1.6 ale podobnie cieknie, nieduzo , bo nawet nie znaczy sniegu bardzo, ale dół zniorniczka zawsze jest wilgotny :mad2: , mechanik powiedział, że trzeba wymienić uszczelke, albo wężyk, ale musze przyjechac kiedyś i wjechac na kanal bo nie jest w stanie stwierdzic blizej bez obejrzenia...apropos jak prawidlowo odpowietrzyc uklad?? Ja zrobilem to tak: spuscilem stary plyn w chlodnicy nalalem nowy i na zapalonym silniku odkrecilem ten korczke o gory do odpowietrzania az zaczelo mi sie lacz niego ciurkiem i zakrecilem, czy zrobilem to poprawnie????

Dziekiza pomoc

Opublikowano

chodnice odpowietrza się na włączonym zapłonie, włączonym (przekręconym ogrzewaniu na max) tak żeby chodziła pompka od ogrzewania - a nie na włączonym silniku

 

dopiero wówczas odkręca się śrubkę na obudowie termostatu i chłodnicy (z góry)

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Dzieki za poprawke :) , a robi się to na zimnym silniku czy rozgrzanym??? i dlaczego na włączonym zapłonie i a nie silniku nie rozumiem tego??? Sorki ze jestem upierdliwy tylkochce wiedziec :cool2: dzienks;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.