Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

właśnie stałem się posiadaczem E90 330xd M57N2 z małą wadą: otóż po lekkim wciśnięciu sprzęgła zaczyna huczeć/szurać z okolic skrzyni. przy dociśnięciu sprzęgła do podłogi dźwięk znika z powrotem. ogólnie huczy w środkowym położeniu sprzęgła, ale ani nie na samym dole ani nie na samej górze. domyślam sie, że to huczy łożysko oporowe, ale czy ktoś mógłby to potwierdzić lub zaprzeczyć?

Opublikowano

Łożysko oporowe, mam dokładnie to samo. Już drugi miesiąc zabieram się za wymianę. Kompletne sprzęgło razem z łożyskiem + koło dwumasowe już ponad 2 miesiące leży w garażu i czeka na swoją kolej :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Łożysko oporowe, mam dokładnie to samo. Już drugi miesiąc zabieram się za wymianę. Kompletne sprzęgło razem z łożyskiem + koło dwumasowe już ponad 2 miesiące leży w garażu i czeka na swoją kolej :)

 

widzę, że jesteś z krakowa. będziesz robił to sam czy zlecasz gdzieś? namiary na ogarnięty warsztat w krakowie gdzie będą umieli wybebeszyć skrzynie w xdrive a potem to wszystko złożyć do kupy mile widziane...

Opublikowano
jakby kogoś interesowało rozwiązanie, to powodem usterki był rozwalony docisk który ocierał o łapę sprzęgła.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam podobny problem tylko ze w 320d 163PS... Po wciśnięciu sprzęgła tak o 1/3 pojawia się lekki hałas... Gdy dociskam głębiej to hałas ustępuje. Wydawało mi się, że to łożysko, ale po przeczytaniu poprzedniego postu zgłupiałem :duh:

Choć w innym temacie jeden z forumowiczów pisze, ze to jednak łożysko

viewtopic.php?f=69&t=185407&hilit=łożysko+oporowe

Opublikowano
Mam podobny problem tylko ze w 320d 163PS... Po wciśnięciu sprzęgła tak o 1/3 pojawia się lekki hałas... Gdy dociskam głębiej to hałas ustępuje. Wydawało mi się, że to łożysko, ale po przeczytaniu poprzedniego postu zgłupiałem :duh:

Choć w innym temacie jeden z forumowiczów pisze, ze to jednak łożysko

viewtopic.php?f=69&t=185407&hilit=łożysko+oporowe

 

kolego, teraz po naprawie już mogę ci powiedzieć dokładnie co to było. poprzedni mój post to było tylko zdawkowe info od mechanika. otóż

1) tak, łożysko oporowe było rozwalone, latało na wszystkie strony

2) sprzęgło było lekko przypalone

3) koniec końców wymieniłem cały zestaw sprzęgła + koło dwumasowe dla spokoju

 

ogólnie naszykuj się na wymianę zestawu sprzęgła, nie opłaca się w ogóle tego na części robić. ja mogłem od biedy wymienić samo łożysko, ale stwierdziłem, że się nie opłaca.

Opublikowano

Wczoraj w końcu wymieniłem komplet sprzęgła, łożysko, dwumas. Moje wrażenia:

- dziwne odgłosy przy wciśnięciu sprzęgła do połowy odeszły w niepamięć

- znikły całkowicie wibracje na pedale sprzęgła. Przy wciśnięciu do połowy nie czuć absolutnie nic.

- biegi wchodzą lżej, zniknął problem przy wbijaniu jedynki z dwójki.

- sprzęgło łapało wcześniej na samym dole i to dosyć gwałtownie. Teraz łapie ciut wyżej i jazda na pół-sprzęgle występuje teraz w większym zakresie. Wcześniej przy zdecydowanej zmianie biegów samochodem szarpało (sprzęgło łapało za wcześniej, było ciężkie do wyczucia), teraz nie trzeba się starać aby jechać płynnie.

 

Po zdemontowaniu tarcza sprzęgła była zużyta. Dwumas miał nie tyle luz skrętny, to po prostu latał we wszystkie strony, w tym na boki. Mechanizm kompensacji zużycia sprzęgła był już w skrajnym położeniu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
u mnie części ok. 2600zł + robocizna 500zł (bo to xdrive i było więcej rozbierania niż normalnie)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.