Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, ostatnio po ok. 30 minutach jazdy wskazowka wedruje w prawo. Ogrzewania brak, chlodnica i dolny lewy waz zimny, chlodnica ciepla tylko kawalek od strony zbiorniczka wyrownawczego, tak jest cala chlodna. Wykrecilem termostat, wrzucilem go do gotujacej sie wody i sie powoli rozszerza, wiec mysle ze jest sprawny. Odpalilem auto bez - grzeje sie wolniej, ale po pewnym czasie przegrzewa - ale dolny waz bez termostatu nagrzewa sie, lecz chlodnica taka sama jak wczesniej. Co sprawdzic dalej ? Edytowane przez !Sonic
Opublikowano

trzeba odpowietrzyć układ

w zbiorniczku wyrównawczym po dodaniu gazu musi być widoczny strumień płynu

odpowietrzaj na otwartej nagrzewnicy

Opublikowano
Powiem ci tak.Masz zapowietrzony układ albo termostat się poprostu zwalił
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Witam, ostatnio po ok. 30 minutach jazdy wskazowka wedruje w prawo. Ogrzewania brak, chlodnica i dolny lewy waz zimny, chlodnica ciepla tylko kawalek od strony zbiorniczka wyrownawczego, tak jest cala chlodna. Wykrecilem termostat, wrzucilem go do gotujacej sie wody i sie powoli rozszerza, wiec mysle ze jest sprawny. Odpalilem auto bez - grzeje sie wolniej, ale po pewnym czasie przegrzewa - ale dolny waz bez termostatu nagrzewa sie, lecz chlodnica taka sama jak wczesniej. Co sprawdzic dalej ?

 

W/g mnie, jeśli bez termostatu Ci się grzeje, to niestety, zwalona uszczelka pod głowicą.

Dlaczego ?

Przy sprawnej uszczelce, po wyciągnięciu termostatu, możesz nie dokręcać (zakładać) korka na chłodnicę, a nie będzie Ci się woda gotowała - testowałem osobiście.

No, ale nie jestem ekspertem.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
Sprawdz pompę wody

jutro wykręce pompę, dziś zdążyłem jeszcze sprawdzić drożność chłodnicy i jest w porządku

 

myślę że to właśnie pompa, bo po odkreceniu dużego korka wlewu na chłodnicy po dodaniu gazu prawie nic się nie dzieje, jedynie lekko drży płyn w zbiorniczku

Opublikowano
Powiem CI że zaczyna Ci grubo robić z układem chłodzenia nie ma żartów nie sprawdzaj sobie czy kreska wchodzi na czerwone pole bo pęknie ci głowica lub uszczelkę ci wydmucha tu dobrze ci radzą odpowietrzyć układ i czekać na strumień pod nakrętką z chłodnicy. Sprawdź czy ci na bagnecie z poziomu oleju nie ma brązowych kropek tzw majonez czy oda ci na niego nie kapie! bo mogło ci uszczelkę wydmuchać! jak masz zapowietrzony. Co do pompy wody to byś musiał słyszeć że wyje albo nie równo chodzi tam są tylko łopatki wirnika tak że jak by ci się to rozleciał to byś słyszał je :)
Opublikowano

najprostszą rzecz zrobiłem niestety jako ostatnią :mrgreen:

 

po wlaniu 7 litrów płynu i odpowietrzeniu ogrzewanie powróciło, węże i chłodnica ciepłe, auto jeździ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.