Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panów.

 

Czy czujnik temperatury zewnętrznej jest podłączony bezpośrednio do zestrawu wskaźników czy może przewody idą przez jakiś moduł?

Edytowane przez BMW_PRUSZKÓW
Opublikowano
Nie wiem jak to wygląda w "przedliftach" ale w po liftowych czujnik połączony jest bankowo z jakimś modułem, bo ma wpływ na działanie klimy względnie ogrzewania.
Opublikowano
Nie wiem jak to wygląda w "przedliftach" ale w po liftowych czujnik połączony jest bankowo z jakimś modułem, bo ma wpływ na działanie klimy względnie ogrzewania.

klima ma swój czujnik dlatego ma wentylatorek w panelu

Opublikowano
W przedlifcie też musi iść przez jakiś moduł,bo jak miałem odpięty czujnik i pokazywało -40 stopni to wentylator od klimy nie startował,bo po co ma cłodzić jak jest tak zimno.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Jak już pisałem, na pewno nie idzie prosto do licznika. Przy problemach z sygnałem z czujnika świruje ogrzewanie i klima. W zimie miałem "lekkie" zwarcie (bo poprzedni właściciel poskręcał kabelki i zakleił taśmą izolującą) i pokazywał mi 15 stopni a było prawie - 10, przy ustawieniu ogrzewania na maks ogrzewania prawie nie było. Czujnik wymieniłem, a małżonka go skasowała w maju, razem z częścią nadkola. Było dość ciepło i używałem klimy, problem podobny tyle że pokazywało -40 i klimę mi szlag trafił. Wymieniłem czujnik ponownie i jak ręką odjął.

P.S.

Przypomniało mi się, że na pewno miałem wtedy błąd związany z temperaturą w LWR (ale, po pierwsze to moduł ksenonów nie każdy je ma, a po drugie nie wiem czy to ma jakiś związek).

A co lepsze przy zwarciu na czujniku nie odpalało mi zimą Webasto.

Kolego Dajan i owszem, jest czujnik temperatury w panelu ale tej wewnątrz auta (i to nie jedyny związany z klimą), IHKA® zbiera informacje również z tego zewnętrznego i na podstawie tych dwóch parametrów (w połączeniu z pomiarem ciśnienia w układzie i jeszcze kilku innych czujników) ustala "dawkę chłodu".

 

Wg WDS, ten czujnik współpracuje z IKE, DDE (DME), IHKA (IHKR). Co oznacza że każdy z tych modułów odczytuje wartości temperatury na "szynach CAN", poz. B21 na schemacie:

http://wds.spaghetticoder.org/de/svg/sp/SP0000012118.svg?m=e3902

 

Co więcej na podstawie sygnału z tego właśnie czujnika moduł klimy na przykład włącza podgrzewanie dysz spryskiwaczy.

 

W przedlifcie też musi iść przez jakiś moduł,bo jak miałem odpięty czujnik i pokazywało -40 stopni to wentylator od klimy nie startował,bo po co ma cłodzić jak jest tak zimno.

Wentylator klimy (ten przed chłodnicą)jest też sterowany dwoma modułami (ECU i IHKA®) ten drugi go uruchamia gdy w układzie chłodzenia wzrasta ciśnienie.

Opublikowano

Ehhh niestety mam ciągle powracający problem z temperaturą. Czasem działa normalnie a czasem skacze a to - 40 st tak jakby była przerwa w obwodzie albo wzrasta do właściwej i tak czasem w kółko. Ponatto dzisiaj po raz kolejny wskazówka poziomu paliwa z nieokreślonych bliżej przyczyn znalazła się na poziomie rezerwy a właściwie już wogóle się nie podnosi. Paliwa jest ok 30 litrów w baku. I po raz kolejny wymieniałem licznik i po raz kolejny to się dzieje, jaśli zmienie licznik znów przez chwile bedzie dobrze.

 

Już nie wiem co robić, nawet warsztaty mnie odsyłają z niczym.

Opublikowano
Ostatnio mam te same objawy z temperaturą zewnętrzną i jak wrócę do kraju i mojej buni,to spryskam wtyczkę kontaktem i mam nadzieję,że będzie jak kiedyś śmigało.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Jak narazie zabrałem się za wskaźnik poziomu paliwa.

A wiec zestaw wskaźnikó pokazuje takie oto błędy:

http://i45.tinypic.com/6e11uc.jpg

 

Nie da się usunąć tych błędów (niby wyskakuje że błąd w pamieci usunięty ale nadal jest)

 

Posprawdzałęm przewody idące do wskaźników paliwa. Do obu dochodzi prąd i wskazują napięcia 9V (9,2V przy wyłączonej stacyjce). Wskaźnik od strony kierowcy wykazuje opór ok 60 Ohm, a od strony pasażera 350 Ohm.

 

Tłumaczenie z Translate google:

 

aussentemperatur - temperatura zewnętrzna

tankhebelgeber - Zbiornik dźwignia dawca

error frequency: 40 - Częstość błędu: 40

Kurzschluss gegen U-batt - Zwarcie do U-BATT

Fehler momentan vorhanden - Błąd występuje w momencie

 

Co oznacza U-batt?

Opublikowano
Na tzw. "chłopski rozum" z przewodem zasilającym. W czujnikach prawie zawsze są masa, napięcie i sygnał. To nie F126P gdzie wszystko opierało się na opornikach.
Opublikowano

Właśnie czytałem Twój post w dziale elektroniki i wyraźnie widać że błąd tkwi w oprogramowaniu modułu IKE. Dopóki to nie będzie zaprogramowane (tu w szczegóły nie wnikam bo nigdy tego nie robiłem, popytaj fachowców od NCS'a, powinni wiedzieć coś o kodowaniu liczników. Ale o ile pamiętam to 100% programowanie można przeprowadzić tylko PA_Soft'em, chyba 1.36) nici z właściwego funkcjonowania wskaźników. Twój licznik jest "niekompatybilny" z EWS'em, DME i LCM więc lipa.

A co do ogółu, tzn. tego gdzie dokładnie zmierzają przewody czujników, z którymi masz problemy, dziś miałem więcej czasu żeby to na schematach posprawdzać, odpowiedź bezpośrednio do IKE (czyli licznika), potem po CAN do reszty modułów.

Opublikowano

Wielkie dzieki za odpowiedź.

 

Co do topic'u w dziale elektroniki były to błędy poprzedniego licznika z wersji angielskiej ten problem z EEPROMem z tego co wyczytałem spowodowany był kodowaniem CarSoftem :( Ale pewnie i tak trzeba dokonać adaptacji licznika.

Natomiast obecne błędy z oryginalnym licznikiem (kompatybilnym) są w tym temacie.

 

Dobrze, że czujniki idą bezpośrednio do licznika przynajmniej postaram się rozwiązać problem temperatury wymieniając przewody na całej długości.

 

Najdziwniejsze jest to, że wymienie licznik i bedzie działał poprawnie, do czasu oczywiście. Już mam dość wymieniania liczników, trzeba się wziąć za przyczynę a nie skutek ;)

Opublikowano

Upały skłoniły mnie do działania i uruchomienia klimatyzacji (bezlitośnie tłamszonej przez czujnik temp. zew. :D )

 

Podłączyłem na krótno czujnik do licznika. Czujnik oczywiście w formie rezystora ;)

 

Jeśli ktos potrzebuje to przybliżone wartości dla dwóch temperatur jakie ustawiałem

 

2,5kOhm - 9,5 st. C

1,5kOhm - 21,5 st. C

__________________________________________________________________________

Tak jak kolega "mecenass" napisał czujniiki są bezpośrednio połączone z licznikiem. W przypadku czujnika temperatury zewnętrznej jest to czarna wtyczka, pin 24 (w moim przypadku przewód niebiesko czerwony) oraz pin 25 (przewód niebiesko brązowy).

 

Oczywiście jest to rozwiązanie tylko chwilowe, piszę tak jakby ktoś musiał to zrobić na szybko.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdzcie przewody od plywaków w baku, po stronie pasażera. U mnie zwierał sie +pompy paliwa z kabelkiem od plywaka. Spadła platikowa oslonka na "panience" od plusa pompy. Przez to prad z pompy szedl na zegary (sygnal z plywaka) i dzialy sie dziwne rzeczy z temp. zewnetrzna, nagle spadki temp. itp, wskaznik paliwa dzialal jak chcial. Uszkodzil sie tez czujnik temp. zewnetrzej pod zderzakiem. Kupilem nowy w ASO 133zł, mial inna opornosc niz stary.
Opublikowano

Zrobiłem takie same dwa "oszukiwacze" z rezystorów jak w przypadku czuj. temp. zew. aby wykluczyć przerwanie lub zwarcie na przewodach od czujników paliwa. I niestety nic z tego. Wskazówka na rezerwie jak stała tak stoi. Na inym liczniku nie od tego modelu wskazania paliwa są poprawne. Aż mi sie nie chce wierzyć ale chyba znów uszkodziłem licznik ;(

W medzy czasie po całej operacji zrobiłem odczyt błędów z zestawu wskażników i oto wynik:

 

http://i46.tinypic.com/2mzl3km.jpg

 

I zaciekawił mnie ostatni błąd którego wczesniej nie było: w wolnym googlowskim tłumaczeniu - błąd temperatury płynu chłodzącego. I takie samo wystepowanie (w momence zwarcia).

 

Czyli co ten czujnik też sprawdzać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.