Skocz do zawartości

Odpowietrzyć układ chłodzenia w BMW 525i z silnikiem M20


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Chciałbym wymienic płyn w układzie chłodzenia wiem jak spuscic cały płyn z bloku i chlodnicy ale nie wiem jak dokladnie odpowietrzyc słyszałem ze nie latwo sie odpowietrza te silniki (zbiorniczek od płynu mam w chłodnicy). Prosze o pomoc :!: :!: :?:
Opublikowano

Kolega "robertbmw" kiedys to dokladnie opisal i sprawdza sie to nie tylko w silnikach M50..................................................................................

 

 

 

Korek na chłodnicy służy do odpowietrzania podczas zalewania płynem, aby szybciej schodził do układu i ewentualnie do upuszczenia ciśnienia w chwili zagotowania się płynu w układzie.

 

1. Zalać układ płynem na odkręconym korku odpowietrzającym na zbiorniczku i po zalaniu zakręcić go.

2. Pościskać trochę górnego węża do chłodnicy, gdyż wwczas układ może jeszcze płynu ze zbiorniczka zassać.

3. Starać się nie zalewać pełnego zbiorniczka lecz połowę, gdyż płyn ma swoją rozszerzalnośc temperarurową i będzie go przybywać podczas nagrzewania silnika.

4. Załączyć ogrzewanie w aucie i uruchomić silnik na odkręconym korku wlewowym płynu.

5. Przytrzymując silnik na obrotach 1200-2000 obserwować zachowania się płynu w zbiorniczku

-z boku wewnątrz otworu wlewowego jest taki kanalik odpowietrzający i nim ma wydostawać się strumień płynu. Czasem jest on mały ale ściskaniem węża można sprawdzić czy jest drążny. O ilości wypływanego z niego płynu decyduje powietrze w układzie chłodzenia - im więcej powietrza tym strumień jest mały, im mniej powietrza w układzie tym strumień jest mocniejszy.

Jeżeli tego strumienia nie ma do momentu zagrzania się silnika to prawdopodobnie pompa wody nie tłoczy.

-gdy poziom płynu zaczyna mocno wzrastać w zbiorniczku to albo jest go zadużo i zacznie wylewać, albo zgasić silnik i górnego węża pściskać aby układ ponownie zassał płyn z powrotem. W przypadku zagotowania może być wymagane zakręcenie korka wlewowego, żeby płynu nie wyrzucił w dużych ilościach.

- problemy z odpowietrzaniem i wyrzucaniem płynu przez korek mogą towarzyszyć do momentu otwarcia termostatu.

6. Gdy już ogrzewanie w aucie będzie ciepłe, to możemy je zakręcić na zimne, aby zyskać na ciśnieniu i obiegu płynu do chłodnicy co ułatwi przepchnięcie powietrza przed termostatem.

7. Gdy już termostat otworzy zacznie się nagrzewać chłodnica i jest to dowód o sprawnie odpowietrzonym układzie, a płyn w zbiorniczku ma utrzymywać poziom i z kanalika odpowietrzającego ma wydostawać się mocny strumień płynu, tak duży że na obrotach silnikapowyżej 1800 może rozpryskiwać na zewnątrz.

 

Czasem przy instalacjach gazowych wymagane jest przegazowywanie na wyższe obroty silnika, dla wytworzenia większego ciśnienia płynu celem wypchnięcia z przewodów powietrza.

Opublikowano

Marcin z Olsztyna (bmw 525)pisał o odpowietrzaniu poprzez termostat!

Znajdź post i zró jak on kazał zanim przegrzejesz silnik i bedziesz mniał kłopoty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.