Skocz do zawartości

Ustawianie STAGA ISA 2. Wytłumaczy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dość świeża instalacje STag Isa 2, KME silver, hanna czerone...

Podłączyłem pod kompa i mapki wyglądają tak...

 

http://imageshack.us/f/214/screenshot001wjx.jpg/

 

http://img840.imageshack.us/img840/8079/screenshot002eb.jpg

 

Jak na moje oko są do poprawki, teraz czy ktoś będzie łaskawy i opisze co jak robić żeby było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do M54B22 reduktor KME Silver trochę za słaby. Tutaj zdecydowanie KME Gold.

 

Mnożnik bardzo wysoki, a ciśnienie reduktora niskie. Nie rozumiem intencji gazownika który tak to poustawiał... :|

Musisz podnieść ciśnienie śrubką na reduktorze do 1,2..1,3 bara, potem autokalibracja i strojenie na drodze.

 

Tutaj masz opisane jak to prawidłowo ustawić, jest to cytat z lpg-forum bardzo mądrej wypowiedzi:

 

Podstawa to:

- gaz doprowadzany wężykami o jednakowej długości

- zastosowanie odpowiedniej średnicy dysz w wtryskiwaczach

- sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza i jakości kabli wysokiego napięcia ewentualna wymiana filtra no i kabli, jeśli kopią.

Od tego należy zacząć, aby móc zająć się ustawianiem Staga300.Jeśli sama instalacja wtrysku gazu jest poprawnie wykonana a w/w układy silnika sprawne to przystąp do regulacji staga 300.

A robisz to tak

przed całą zabawą ze stagiem w butli zero gazu (to ważne) jedziesz na stacje i tankujesz 5litrów to według twojego spalania powinno dać ci możliwość przejechania około 50km to dystans, na którym powinieneś zdążyć zestroić sterownik LPG.

Teraz ustawiamy staga:

1. Auto Kalibracja

Przed uruchomieniem silnik ma mieć temperaturę trakcji. Teraz zdejmij klemy z akumulatora na około 5min. Po to, aby komputer samochodu zresetował ewentualne błędy w większości samochodów ten zabieg wystarcza aby zresetować błędy komputera sterującego wtryskiem silnika. Po tym zabiegu odpal ponownie samochód minuta na wolnych obrotach potem jazda z 5 kilometrów wszystko oczywiście na benzynie sterownik staga w pozycji off, czyli centralka w samochodzie zgaszona a niemigająca (automatycznie). Teraz włącz autokalibrację oczywiście na postoju po to aby wiedzieć czy stag nie wykryje za dużych czy za małych dysz wtryskiwacza no i ustawi orientacyjnie swoje parametry. Ważne rób to przy wyłączonych światłach, klimie, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być off.

2. No teraz sławetna mapa wtrysku

Najważniejszy parametr, od którego zależy jazda i spalanie

Najpierw mapa benzyny

Ważne rób to przy włączonych światłach, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być on. Tylko klima ma być off.

W zależności, jaki preferujesz styl jazdy tak rób mapę, tzn, jeśli jeździsz z butem, sandałem, kapciach tak masz jeździć przy tworzeniu mapy benzyny ważne wtedy jest to, aby deptać pedał gazu od czasu do czasu do tzw. deski. Jak się wyrysuje linia mapy benzyny to zrób jeszcze z 3-5 km. Ale jadąc jak normalny użytkownik samochodu na długiej nudnej trasie gdzie niema dziur i innych samochodów do wyprzedzania po prostu spokojnie. Zauważ, że mapa benzyny powinna się lekko zmieniać w czasie jazdy spokojnej najprawdopodobniej będzie się prostować. Na zakończenie tworzenia mapy jeszcze raz przez chwilę gaz do dechy no i zjazd na postój teraz wolne obroty i obserwuj mape (linia wyrysowana) jak się zmieni na początku ładnie wyprostuje (około 15-30 sekund na postoju) zaznacz w programie sterownika Blokuj no i masz dobrze zrobioną mapę benzyny. Powinna wyglądać mniej więcej jak twoja na zamieszczonej fotce.

3 A teraz najlepsza zabawa mapa Gazu!

Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji.

Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób

Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).

Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.

Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł.

Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł.

No chyba, że jednak jest nie podpięta, (bo większość gaziarzy uważa, że to niepotrzebne- kompletna bzdura sterownikowi jest niepotrzebne, ale nam do kalibracji bardzo!)

I to wszystko, co możesz zrobić samemu teraz poproś kogoś, kto siądzie za kółkiem twojego autka a ty laptop na kolanka i do roboty i najważniejsze zapomnij, co do tej pory wiesz na temat mapy wtrysku i jej graficznego przedstawienia za pomocą dwóch linii nigdy się nie pokryją na stałe to tylko chwilowe przebiegi Mapy te mają zobrazować czy czasy wtrysku pokrywają się w jakimś nieznacznym stopniu szkoda czsu …

No to w drogę

Wolne obroty (punkt 2)masz ustawione teraz kolejne punkty twojej mapy.

Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół nie na boki (punkty mają pozostać rozmieszczone od siebie, co 1,5ms oprócz pierwszego i ostatniego).

Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakończoną

Teraz dostrajanie

Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeń, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub duł (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie (lambda pracuje falowo góra duł) i tak wykonujemy korekty wszystkich punktów na naszej mapie.

Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej.

Na koniec regulacji jedziemy spokojnie do czasy aż stag zasygnalizuje koniec gazu wtedy przełączmy się na PB jedziemy na stację tankujemy 10litrów gazu i test spalania mamy rozpoczęty jedziemy do zasygnalizowania braku paliwa przez stag przełączamy na PB i ponownie na stacje znów 10l i tak az do spalenia 30l gazu wtedy mamy dobrą średnią spalania (ilość litów podzielić przez kilometry razy 100 i mamy wynik)

 

To tyle życzę przyjemnej i owocnej regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.

:duh:

 

Porsze nie wklejaj takich głupot. Poza tym nie wszytsko co jest napisane na lpg forum to prawda

 

To czas wtrysku benzyny ma pozostać na takim samym poziomie po przełączeniu na gaz w każdym miejscu mnożnika. Przy takim rozumowaniu w sterowniku były by tylko 4 przekaźniki przełączające wtrysk z benzyny na gaz więc po cholerę mapy ustawiać? żeby sprzedać 4 przekazniki za 700zł?

 

Qwet rozumiem ze chcesz pomóc, ale jak ktoś nie wie jakie powinien mieć graty w samochodzie tym bardziej sam nie ustawi instalacji. Nic na siłę. Niech jedzie do specjalisty jest tyle warsztatów partnerskich AC w Polsce ze można podjechać i ustawią oni się na tym znają bo jak widze to większość monterów na tym sie nie zna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor użył zbyt dużego skrótu myślowego, dokładnie chodzi o:

 

...podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny DLA benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.

 

Oczywiście nikt nie każe dążyć do wyrównania samych czasów benzyny i wtrysku gazu bo to absurd.

 

To czas wtrysku benzyny ma pozostać na takim samym poziomie po przełączeniu na gaz w każdym miejscu mnożnika.

Nic dodać nic ująć, masz całkowitą rację.

 

Przy takim rozumowaniu w sterowniku były by tylko 4 przekaźniki przełączające wtrysk z benzyny na gaz więc po cholerę mapy ustawiać?

Tutaj 4 przekaźniki to za mało, bo cylindrów jest 6. Przez taki szczegół twój sarkazm średnio się udał.

 

Niech jedzie do specjalisty jest tyle warsztatów partnerskich AC w Polsce ze można podjechać i ustawią oni się na tym znają bo jak widze to większość monterów na tym sie nie zna

Absolutnie nie ma takiej reguły, gazownik z warsztatu partnerskiego AC nie musi być specjalistą, a bardzo często właśnie nie jest. Fakt faktem że niewielu gazowników potrafi porządnie wystroić instalację, a jeszcze mniej wykazuje chęci aby to zrobić i to jest duża motywacja żeby zabrać się za to samemu. Jak zrobisz sobie sam tak nie zrobi ci żaden fachowiec - ty masz czas i zależy ci na aucie, a on chce tylko zarobić.

 

mmleczko1 wejdź sobie na lpg-forum, poczytaj o strojeniu, ewentualnie załóż własny temat i bierz się do roboty. Jak się nauczysz to nie będziesz tracił pieniędzy i nerwów u gazowników ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja autora tego poradnika nie znam, ale naprawdę wypisuje jakieś brednie "zatankuj 5 litrów gazu" mi pali prawie 20 to szybciej spale taka ilośc niz corsa 1.2, odłącz akumulator w bmw i tak się nic nie skasuje, ja tam tego Dla nie widziałem może dlatego, że czytałem to tak jak będzie czytał autor wątku laik w temacie" i wg mnie takim sposobem nie ustawi niczego.

 

Powinni się znać po to przyjeżdżają na szkolenia wczoraj nawet było jedno jak któryś warsztat coś robi nie tak to można złożyć donos hehe

 

 

A ty sam stroisz ? Bo w AC to po dwóch jeździmy, jeden prowadzi i zerka tylko na obciążenie, a drugi z laptopem i testerem obd ustawia na korekcje nie wyobrażam sobie robić tego samemu, choć mamy dość długa prostą, ale możliwe ze się da.

 

Widze że też jesteś obeznany w temacie i dobrze, ale nie można każdego na siłę uszczęśliwiać, jak zauważyłeś kolo ma źle ustawiony reduktor dodatkowo niepodłączone sondy, pewnie ostry burdel pod maską i źle wzięte podciśnienie (z 1 cylindra zamiast z kolektora bo tak się łatwiej wierci) najpierw poprawki później ustawianie. jak zrobi zdjęcia porobi co trzeba to wtedy się pomoże z ustawianiem.

 

Juz odpuszczę podgląd korekcji bo nie każdy warsztat ma w sumie 500zł to tak duża inwestycja... ale ten co nie podłącza sond jest drutem, a nie monterem tak samo jak podłączanie plusa po stacyjke pod cewkę to są metody dla pierszej i drugiej generacji druciarze nie zauważyli ze technika idzie do przodu tylko kase liczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, z tym akumulatorem to niebardzo, do bmw trzeba kasować przez OBD. Cytowałem ten tekst od dość dawna i już dawno go nie czytałem.

 

Właśnie, powinni się znać, a tylko jadą odbębnić szkolenie i potem olewają sprawę po autokalibracji. Oczywiście są tacy co jeżdżą a sondą AFR w wydechu, ale to wyjątki.

 

Jeśli chodzi o mnie to nigdy nie założyłem gazu od początku do końca, jedynie poprawiałem parę instalacji po gazownikach. Za to stroiłem kilka aut, a na zrobienie korekcji po obrotach u siebie poświęciłem naprawdę długie godziny. A poza tym cała moja wiedza bierze się z lpg-forum - to naprawdę kopalnia wiedzy zrzeszająca prawdziwych specjalistów, a nie gazowników po szkoleniu.

 

Potwierdzam, najpierw ogarnąć sprzęt, a dopiero potem soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Ludzie czytajcie wszystko!!!!! Autor napisał, że wkleił tekst z forum lpg nie odnoszący się tylko do BMW!!! W BMW po odłączeniu klem po 2,3 sekundach trzeba je zewrzeć, żeby skasować błędy. I nikt tu nie mówi o silnikach 3,5 4,0l tylko o tych których jest najwięcej. Tekst jest fajny, czytelny i zrozumiały dla osób, które co nieco wiedzą na ten temat. Ja dziękuję za wklejenie tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzał, ale pisać o tym temacie warto i warto żeby był na tapecie nieustannie. Instrukcja szkolenia jaką wklejono, jest śmiesznie nieudolna i tak mniej więcej wygląda strojenie większości domorosłych gazowników - zarówno tych którzy zmienili branżę i wcześniej byli cukiernikami i fryzjerami męskimi, jak i tych, którzy kupili kabelek na allegro i sądzą, że zastąpią czy wręcz przewyższą gazownika. Pora się obudzić - montaż instalacji LPG to już od około dekady jest branża wymagająca naprawdę sensownego poziomu wiedzy i umiejętności. Tu nie ma miejsca na amatorów dysponujących kawałkiem garażu przy domu i czasem po szychcie w pobliskim zakładzie przetwórstwa warzyw.

Winą za niski przeciętnie poziom gazownika obarczam producentów, którzy powinni, dysponując homologacją na sposób montażu, znacznie surowiej weryfikować firmy starające się o wpis na listę ITS, jaki ich warsztaty montujące. Tymczasem - w idiotycznej, nieprzemyślanej pogoni za szybką sprzedażą, upycha się na chama towar byle gdzie, byle komu - żeby tylko sprzedać. Bez sensu, bo zainteresowanych konwersjami jest określona ilość i dana ilość sprzętu i tak by się sprzedała, a przy wysokim poziomie ludzi zajmujących się branżą, istnieje szansa zniknięcia mitu o tym że gaz w aucie to zło, i klientów byłoby jeszcze więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam kupiłem kabelek za 27zł i ustawiłem sobie lepiej niż gazownicy. Też jestem zdania że gazownicy to partacze i żadnemu swojego auta bym nie powierzył.

 

Instrukcja strojenia którą tam wyżej zacytowałem jest łopatologiczna dla początkujących, ale niestety zawiera parę niedociągnięć. Poza tym nadaje się dla użytkowników starszych aut z prostymi silnikami, bo nie ma słowa na temat chociażby korekcji od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.