Skocz do zawartości

E39 530i niepokojace odglosy z silnika M54. VANOS?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z mojego silnika M54 zaczely sie dobywac odglosy jakby ktos pod klawiature wiadro gwozdzi wysypal.

Przeszukiwalem fora i Internet i teoretycznie obstawialbym, ze sie uszczelnienia VANOSa zaczynaja sie konczyc ale nie mam typowych syptomow ich uszkodzenia: auto zapala dobrze, dobrze sie zbiera, spalanie w normie.

Wiec druga rzecz ktora sie nasuwa na mysl to uszkodzenie lozysk VANOSA ale z drugiej strony te halasy rozpoczely sie dosc nagle ,a chyba lozyska tak szybko sie nie potrafia rozklekotac?

POzatym ten halas jakos srednio przypomina halas rozklekotanego VANOSa ktory brzmi jak diesel.

Sam nie wiem. Moze ktos moglby zdiagnozowac co sie moglo uszkodzic na podstawie tego nagrania?

Opublikowano

Może głupia sugestia ale już słyszałem o podobnym przypadku....

sprawdzałeś poziom oleju??

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano
Może głupia sugestia ale już słyszałem o podobnym przypadku....

sprawdzałeś poziom oleju??

 

PIerwsza czynnosc jaka zrobilem to poziom oleju i jego kolor.

Poziom normalny, olej czysty...

Opublikowano

Albo vanos albo któraś rolka. Możesz zdjąć pasek z osprzętu i zobaczyć czy się uspokoiło. Jeśli nie to obstawiam właśnie vanosa a do tego trzeba znaleźć dobrego mechanika a tym bardziej bo masz podwójny.

klawiatura to to nie jest. Panewki tak samo. Jeszcze możesz sprawdzić czy świece są dokręcone. Nie wyobrażasz sobie jakie dziwaczne dźwięki potrafią się z takiej luźnej świecy wydobywać :D

Opublikowano
Albo vanos albo któraś rolka. Jeszcze możesz sprawdzić czy świece są dokręcone.

 

Rolki zmienialem jakies 3,5 tys km temu i zastosowalem INA wiec teoretycznie OK. Tak samo swiece, 3,5 tys temu zmienialem osobiscie i na 99% nie zostawilem poluzowanej. Sprawdzic obie rzeczy mozna wzgeldnie latwo ale jakos intuicja podpowiada ze to VANOS choc nie brzmi tak samo jak na innych filmach pokazujacych rozjechanego VAnosa.

 

Sama wymiana uszczlenien to nie wygklda jakos bardzo skomplikowanie na podwojnym vanosie http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

Gorzej z kasowaniem luzu na lozyskach http://www.beisansystems.com/procedures/double_vanos_rattle_procedure.htm

 

Tyle, ze nie mam pewnosci czy wlasnie to to sie dzieje.

 

Podlaczylem nawet INPE i zadnych bledow w VANOSIE nie ma wiec sterowanie fazami dziala dobrze. Wiec wskazuje to raczej na halasujace lozyska.

Opublikowano

Sprawa sie wyjasnila: tak halasuje zuzyte lozysko pompy wody.

Wlasnie skonczylem wymiane pompy i znow silnik cicho pracuje :cool2:

 

A co ciekawe: tyle sie mowi , ze wirnik powinien byc metalowy bo plastykowe potrafia sie obrocacac na walku a oryginal wlasnie byl plastykowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.