Skocz do zawartości

BMW E30 318i - Brak wolnych obrotów, silnik drży, POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mianowicie posiadam BMW E30 318i 115KM, pojawił się u mnie następujący problem. Po zmianie pompy paliwowej na nową, jeździłem około godziny czasu, zbierał się ładnie, nagle po przekroczeniu 4,5 tyś obrotów zamulił się, stracił moc, brak równomiernej pracy silnika, sprawia wrażenie jakby na 1 albo 2 garczki nie palił. Reakcja na gaz buuuuuuuuu i nic, w ogóle nie chce wejść na obroty, "techniką" pompowania pedałem gazu udało się z prędkością 50km/h na 4-tym biegu dojechać do domu. Sprawdziłem praktycznie wszystko, świece jak nowe koloru aksamitnego, cewka sprawna, kopułka z palcem miała już najlepsze lata ze sobą więc dziś założyłem nowy komplet, rezultatu brak. Zdjąłem filtr powietrza i po odpaleniu ruszałem przepustnicą w przepływomierzu i jak dobrze trafiłem udało mi się na wolnych obrotach uzyskać równomierną pracę silnika, ale nadal bez pompowania pedałem nie wejdzie wcale na wysokie obroty, jak się wkręci do tych marnych 3 tyś, pracuje równo, na wolnych telepie nim jak ursusem. Wydaję mi się że to wina przepływki ale też nie chcę wydać kasy i okaże się że to jeszcze coś innego. Proszę o porady, może już ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuję wszystkim za fatygę!
Opublikowano
kolego powiem ci tak. mam identycznie a mianowicie mialem bo teraz jest gorzej. i ja stawiam na filtr paliwa poniewaz u mnie na gazie jest ok a na benzynie jest lipa odpale ledwo chodzi ja by nie palil na jeden gar i nie wkreca sie przelacze na gaz i jak reka odjal. auto pochodzi na gazie i przelacze na benzyne chodzi chwile normalnie "( bo pewnie pompa daje rade przechac paliwo i napelnic listwe) i po tej chwili znow lipa ledwo co chodzi i gasnie. wiec radzil bym ci isc w kierunku filtra
Opublikowano
Kurcze tylko problem tkwi w tym, że filtr ma może z 3 miesiące bo nowe wszystkie zakładałem :/ gorzej jak będzie u mnie coś z komputerem i sterowaniem wtryskami, u Ciebie akurat na gazie chodzi dobrze bo gaz dostaje od razu z powietrzem bezpośrednio, a benzynka już musi przez listwę i wtryski iść. Nie wiem właśnie jak tu się zabrać do tego... Czekam dalej na jakieś podpowiedzi...
Opublikowano
sprawdz czy wtryski doprze paliwo podaja. kumpel kiedys tez pompe wymienił i miał taki sam problem dopiero po zmianie listwy autko zaczeło chodzic...
Opublikowano
Właśnie nie za bardzo mam jak sprawdzić u siebie wtryski czy ładnie chodzą. Dziś wyczyściłem przepustnice, po odpaleniu rewelacji nie ma, na wolnych telepie i przygasa, na wysokie trochę lepiej wchodzi ale też trzeba pompować pedałem. Z rury biały dymek, tak jakby paliwo nie spalone. Sonda lambda też chodzi mi po głowie... Będę starał się coś na podmianke wymyślić, wtedy ma się pewność. Tak zrobiłem z cewką, podmieniłem nową i objawy nie ustąpiły, a zaoszczędzone 270zł. Dzięki koledzy za odpowiedzi, czekam na jeszcze jakieś propozycję.
Opublikowano
Po wielu godzinach starań, operacja przebiegła pomyślnie! W BMW zaczęło równo bić serce. Analizując w myślach problem wtryskiwaczy, że to one są winne nierównej pracy silnika, zanim zabrałem się za ich sprawdzenie, sprawdziłem pompę paliwową, a mianowicie czy po drodze nie ucieka gdzieś ciśnienie paliwa, przez co wtryski nie mogą pracować normalnie. Odkręciłem pływak, włączyłem pompę i ukazał się! wyciek... Przewód łączący pompę ze smokiem miał delikatne pęknięcie, które pod wpływem ciśnienia "mocno" przeciekało, przez co w układzie nie było ciśnienia. Wymieniłem wężyk, włączyłem pompę, wszystko szczelne. Nadszedł moment odpalenia, pompa załączona, zapłon przekręcony, odpalam. Silnik chodzi, równiutko, wkręca się, po prostu idealnie. Pozdrawiam! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.