Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki kolor wtryskiwaczy będą lepsze czerwone czy zielone?

BMW E39 2.0 99r

 

Z opisu aukcji allegro wynika, że czarne lub czerwone a na forach często piszą o zielonych

- dla pojemności silnika 800cc ~ 1,200cc (130 ± 1.5 litra/min) - kolor czarny // 27-35KM/cyl.

- dla pojemności silnika 1,300cc ~2,000cc (154 ± 1.litra/min) - kolor czerwony // 35-40KM/cyl.

- dla pojemności silnika 2,000cc ~5,400cc (175 ± 1.litra/min) - kolor zielony // 41-50KM/cyl.

- dla pojemności silnika 2,000cc ~5,400cc (175 ± 1.litra/min) - kolor niebieski // 40-60KM/cyl.

 

Obecnie mam założone zielone. Czy gazownik się pomylił? Samochód normalnie jezdzi, spalanie w granicach 10l/100 LPG

Opublikowano
Czerwone powinny styknac ale zielone sa lepsze ze wzgledu na to ze beda mogly pracowac na mniejszym cisnieniu.
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Reduktor KME silver

 

 

http://img715.imageshack.us/img715/9485/screenshot003hk.jpg

 

http://img715.imageshack.us/img715/7348/screenshot004ebq.jpg

Opublikowano

Reduktor okej, pasuje do mocy silnika. Ale ciśnienie kalibracji wyższe niż ciśnienie jałowe, mnożnik nisko.

Co możesz zrobić od razu - ciśnienie gazu ustaw śrubką na 1,00bar, potem autokalibracja na nowo i ustawianie mnożnika na drodze. To bardzo proste - kasujesz mapki Pb i LPG i zbierasz na nowo, jedna po drugiej, jadąc na stałych obrotach silnika operując tylko gazem. Po zebraniu patrzysz zakładkę odchyłka, poprawiasz mnożnik tam gdzie odchyłka mocno odstaje od zera, zbierasz mapki na nowo i tak w kółko aż odchyłka będzie poniżej 5%. To tak w skrócie.

Opublikowano

http://[/url]

Reduktor okej, pasuje do mocy silnika. Ale ciśnienie kalibracji wyższe niż ciśnienie jałowe, mnożnik nisko.

Co możesz zrobić od razu - ciśnienie gazu ustaw śrubką na 1,00bar, potem autokalibracja na nowo i ustawianie mnożnika na drodze. To bardzo proste - kasujesz mapki Pb i LPG i zbierasz na nowo, jedna po drugiej, jadąc na stałych obrotach silnika operując tylko gazem. Po zebraniu patrzysz zakładkę odchyłka, poprawiasz mnożnik tam gdzie odchyłka mocno odstaje od zera, zbierasz mapki na nowo i tak w kółko aż odchyłka będzie poniżej 5%. To tak w skrócie.

 

Nie stałych obrotach tylko obciążeniu ta kreska pionowa ustawia sie na danej kropce (lub sam stawiasz kropkę) i sprawdzasz korekcję testerem obd który ma podgląd live data tak jadac na benzynie zapamietujesz korekcje i przełączasz na gaz tak podnosisz lub opuszczasz mnoznik az korekcja bedzie taka jak na pb i tak w kilku miejscach mnoznika max 10. potrzeba do tego 2 osoby my tak w AC ustawiamy.

Pozniej kosmetyka korekcjami od obrotów i temperatury żeby ba zimnym było ok.

Przy valvertonicu nie bedziesz mial namalowanej mapki tylko pozioma kreska na górze.

 

Co do koloru hanów to bardzo duże znaczenie ma wspomniane ciśnienie kolega wstawił tylko połowę tabelki tzw werjsę dla ludu monterzy używaja tejhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f1880e26ee2c932.html

Opublikowano

Jak to NIE na stałych obrotach? Przy zbieraniu mapek stałe obroty, a zmienne tylko obciążenie.

 

Co do sposobu strojenia na korekty ECU Pb to jak najbardziej okej, ale nie każdy ma możliwość podłączenia pod kompa.

 

Nie wiesz o czym piszesz - valvetronic w M52TU ?

Zresztą kolega Massi pokazał screeny gdzie mapki są narysowane normalnie.

Opublikowano
Jak to NIE na stałych obrotach? Przy zbieraniu mapek stałe obroty, a zmienne tylko obciążenie.

 

Co do sposobu strojenia na korekty ECU Pb to jak najbardziej okej, ale nie każdy ma możliwość podłączenia pod kompa.

 

Nie wiesz o czym piszesz - valvetronic w M52TU ?

Zresztą kolega Massi pokazał screeny gdzie mapki są narysowane normalnie.

Opisalem proces ustawiania na drodze, tak jak przewiduje producent później kropka i nowe zdanie o valvetronicu którego nie ustawisz w taki sposób o to mi chodziło.

http://allegro.pl/komputer-diagnostyczny-skaner-ac-stag-sxc-1011-i2322728649.html produkcji ac ale nie wiedziałem ze tyle kosztuje.

Opublikowano

Z tymi korektami to nic nie będę sam kombinował bo to nowa instalacja na gwarancji. Sam muszę jeszcze wiele doczytać żeby cokolwiek tam zmieniać.

 

Bardziej zależy mi na odpowiedzi czy te wtryskiwacze:

-są dobrze dobrane

-mogą być ale czerwone były by lepsze

-powinny być czerwone

Opublikowano

-> lobo.

W porządku, źle zrozumiałem. Ale opisujesz metodę ustawiania na drodze której przecież autor tematu nie będzie stosował. To wszystko, jak i dywagacje na temat valvetronica to offtopic - robisz niepotrzebne zamieszanie.

 

-> Massi

Tak jak pisałem, wtryski zielone z biedą ujdzie, ale ciśnienie w dół i ponowne strojenie.

Opublikowano

Zielone będą ok.

To ze mnożnik wyszedł mniej niż 1 nie ma znaczenia, trzeba tylko sprawdzic czasu wtrysku lpg zeby nie byl krótszy niz benzyny, minimalny czas dla hana to ok 3 ms

W ustawieniach masz red powinno byc green. Cisnienia nie widzę cos ucielo obrazki, czerwone nie dadzą rady przy pełnym obciążeniu.

Opublikowano

lobo. otwórz sobie te obrazki na pełnym ekranie, wszystko widać. Ciśnienie kalibracji jest wyższe niż jałowe - stąd niski mnożnik. Poza tym nie wiemy jakie są korekcje po temperaturze i obrotach, a to ma równie duże znaczenie.

 

Dlaczego mówisz że 3ms to minimalny czas dla hana? U mnie przy delikatnym tykaniu gazu schodzą do 2,5ms i jakoś nie rozjeżdża adaptacji, a przecież ja mam hana niebieskie = wolniejsze.

 

Dlaczego mówisz że czerwone nie dadzą rady przy pełnym obciążeniu?

Na hanach czerwonych, na tym reduktorze przy jałowym 1,2bar pojedzie do odcinki bez zająknięcia.

Opublikowano

Poczytałem i faktycznie obsługuje juz nawet 2 ms mój błąd,

Przerabialiśmy niedawno takie bmw 520i m54 2.2 170 KM i czerwone hany acr01 1.2 bara przy pełnym obciążeniu nie było bogato więc zmieniliśmy na zielone. Cisnienie oczywiście spadlo do ok 1bara

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wtryski wymienione na czerwone. Instalacja wyregulowana na drodze. Spalanie się poprawiło i jest na poziome 9,5 l - komputerowe 8 l.

Mapka teraz tak wygląda:

 

http://img11.imageshack.us/img11/4822/screenshot007mx.jpg

http://img12.imageshack.us/img12/2899/screenshot008cy.jpg

Opublikowano

Spalanie wydaje się być normalne a powinno być nawet lepsze. Silnik M52TUB20 150KM (70%trasa/30% miasto). Jeżdżę zawsze 460-500 km na zbiorniku do zapalenia się rezerwy i tankuję do pełna.

 

Inpa wykryła mi dwa błędy silnika

227 lambda control tolerance bank 1

228 lambda control tolerance bank 2

 

Przyczyną była nieszczelność w gumowej osłonie (ta która dochodzi do przepustnicy).

 

Wypadało by teraz zrobić reset ECU i ponownie wyregulować instalację.

Jak to zrobić inpą?

 

Czy ciśnienie na reduktorze 1,2 jest prawidłowe?

Według tabelki zamieszczonej wcześniej przy ciśnieniu 1,2 i maksymalnym obciążeniu mamy 39KM na cyl. a moc samochodu to 150KM

 

Kolejny krok to regulacja LPG.

Czy ma to wyglądać tak:

 

1. Auto Kalibracja

Rozgrzać silnik. Zresetować ECU. Wyłączyć wszystkie źródła poboru prądu. Zostawić samochód na wolnych obrotach(benzyna/gaz wyłączony przyciskiem). Włączyć auto kalibrację.

 

2. Ustalanie mapy benzyny

Włączamy światła, radio, nawiew. Zbieramy mapę benzyny w różnych zakresach obrotów.

 

3. Ustalanie mapy gazu

Pierwszy punkt zostawiamy tak jak się ustawił po auto kalibracji.

Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób

Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).

 

Mnożnik dla wolnych obrotów ustalamy poprzez regulację punktu 2 gór/dół tak aby osiągnąć czasy wtrysku gazu przybliżone do czasów wtrysku benzyny?

 

Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra dół.

 

4. Dostrajanie

 

"Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół

Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakończoną

Teraz dostrajanie

Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeń, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub duł (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie."

 

Odchyłka służy jedynie do podglądu, czy wszystko jest dobrze ustawione?

Czy warto włączyć ISA2, obecnie mam wyłączone?

Jak punkt 1 i ostatni się reguluje? Chodzi o linię map, żeby były jak najbardziej proste?

"Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej"

Opublikowano

Błędy 227 i 228 to norma jeśli nie ma korekcji po obrotach. Martw się dopiero jak wywali check engine.

 

Adaptacje inpą możesz skasować bardzo prosto. Już nie pamiętam dokładnie, ale to jest gdzieś w zakładce error, adaption - poszukaj. Skasuj wszystkie, nie tylko paliwowe.

 

Żeby powiedzieć czy masz prawidłowe ciśnienie na reduktorze musisz pokazać oscylogram z jazdy. Pośmigaj trochę z podłączonym laptopem, troche spokojnej jazdy troche przebutuj w czerwone pole, kliknij tą czerwoną kropkę na oscyloskopie i zapisz plik .osc

W tej tabelce podana jest wydajność wtryskiwaczy dla sztywnego ciśnienia, więc jak masz 1.2 jałowo to przy bucie pod odcinką spadnie do powiedzmy 0,95 bara i wtedy wtryskiwacze nie mają 39KM/cyl a już tylko 31KM/cyl. Ogólnie to jakie powinno być ciśnienie jałowe zależy od sztywności reduktora i wydajności wtryskiwaczy.

 

Strojenie

1. tak jak napisałeś

2. ale obroty właśnie stałe, dopuszczalny zakres obrotów bardzo wąski np. 2000-2500. Przyspieszasz delikatnie, odpuszczasz gaz, przyspieszasz ostrzej, odpuszczasz, tak żeby kropka chodziła po mapce łagodnie od lewej do prawej, ale cały czas pilnujesz żeby nie przekroczyć założonego zakresu obrotów - to bardzo ważne.

3. tutaj olewasz metodę jaką podałeś i zbierasz mapkę gazową w identyczny sposób jak benzynową w punkcie 2, w tym samym zakresie obrotów silnika.

4. Po zebraniu mapek zatrzymaj auto, przełącz na zakładkę odchyłka i tam gdzie linia jest poniżej zera tam podnieś mnożnik, a tam gdzie linia jest powyżej zera opuść mnożnik. Koryguj mnożnik o tyle "kliknięć" w górę lub w dół o ile procent odchyłka odstaje od linii zerowej. A punkciki na mnożniku ustawiaj tak jak ci pasuje. I jeszcze jedno - końcówki mnożnika nie ruszaj i puść delikatnie opadający w dół, bo tam jest tryb OL i odchyłka będzie zawsze i nic nie ustawisz mnożnikiem, a możesz tylko popsuć.

 

Jeśli nie wiesz jak to działa to lepiej nie włączaj ISA2 - to trudne i niewdzięczne narzędzie, które w większości przypadków robi straszny śmietnik. Oczywiście warto zrobić strojenie po obrotach, ale zanim zabierzesz się za ISA2, koniecznie poczytaj dokładnie jak to działa.

Opublikowano

sam wklejałeś tą instrukcję:

Mnożnik ustalamy poprzez regulację punktów góra/dół, tak aby osiągnąć czasy wtrysku gazu przybliżone do czasów wtrysku benzyny.

 

Czy ustalanie mnożnika poprzez patrzenie na odchyłkę jest prostsze, czy lepsze?

Opublikowano
Prostsze - po ustawieniu na mapki zbierane przy stałych obrotach silnika, wolne obroty będą prawidłowo ustawione już swoją drogą, więc ten etap możesz automatycznie pominać. Pozostaje jeszcze korekcja po obrotach, ale to jest temat jak nabierzesz już trochę doświadczenia w strojeniu. Polecam lekturę lpg-forum, to kopalnia wiedzy.
Opublikowano

http://img849.imageshack.us/img849/2704/mapadg.jpg

 

Wartości, które zaznaczyłem powinny się pokrywać? bo one mają po 1 [ms] różnicy (np. benzyna 2,9/gaz 4,0)

Opublikowano

Absolutnie nie. To czasy wtrysku benzynowe nie mogą się zmieniać po przełączeniu gaz/benzyna na wolnych obrotach.

 

Mapki ładnie się pokryły, mnożnik wygląda okej. Teraz tylko jeździj i patrz czy w inpie nie ma błędów 227, 228.

 

Możesz jeszcze zrobić korekcję od temperatury, jeśli na zimnym będzie za bogato albo w korkach za ubogo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.