Skocz do zawartości

[e90] Kolektor dolotowy


mareg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

BMW e90 320d 163bhp

 

Wlasnie dobilem do 150tys kilometrow i jak to bywa z silnikiem M47N2 zaczynam sie martwic o klapki. Zadzwonilem do serwisu (w irlandii) i spytalem o co chodzi z tymi klapkami w moim konkretnie aucie i powiedzieli ze zaleca sie wymiane kolektora na 150 tysiecy. Koszt kolektora to €750 a razem z robocizna okolo €1400.

 

Mam pytanie czy odczuwalna jest roznica po wymontowaniu klapek, czy trzeba remapowac ECU. Pytam osoby ktore robily taka modyfikacje, z opisow starszych bimerow wynikalo ze oprocz troszke dluzszego gaszenia nie bylo zadnej roznicy i zastanawiam sie jak sprawa wyglada w silniku M47N2.

 

Ile mniej wiecej zabiera taki zabieg? wymontowanie kolektora itp.

 

Pozdrawiam i dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dobilem do 150tys kilometrow i jak to bywa z silnikiem M47N2 zaczynam sie martwic o klapki. Zadzwonilem do serwisu (w irlandii) i spytalem o co chodzi z tymi klapkami w moim konkretnie aucie i powiedzieli ze zaleca sie wymiane kolektora na 150 tysiecy. Koszt kolektora to €750 a razem z robocizna okolo €1400.

 

W silniku M47N2 już je poprawiono. Fakt, dalej się to zdarza, ale nie tak często jak w poprzedniku montowanym w E46. Demontowałem u siebie kolektor, już jakiś czas temu przekroczyłem 150 tyś km. i nie widzę żadnego zużycia. Profilaktycznie to można wymienić pół samochodu, pytanie tylko o sens. Sprawa moim zdaniem indywidualna z elementami loterii.

 

Mam pytanie czy odczuwalna jest roznica po wymontowaniu klapek, czy trzeba remapowac ECU. Pytam osoby ktore robily taka modyfikacje, z opisow starszych bimerow wynikalo ze oprocz troszke dluzszego gaszenia nie bylo zadnej roznicy i zastanawiam sie jak sprawa wyglada w silniku M47N2.

 

Klapki zamykają się tylko przy niskim obciążeniu silnika, głównie na biegu jałowym, przez moment powodują, że silnik jest w zasadzie 3-zaworowy. Powietrze doprowadzane jest tylko jednym zaworem dolotowym, co wpływa na polepszenie wymieszania mieszanki paliwowej. Ekologia. Przy pełnym obciążeniu pozostają otwarte w pełni, remap nie potrzebny.

 

Moim mechanikom montaż/demontaż zajął około 2 godzin, przy czym w między czasie wymieniany był jeszcze jeden czujnik. Sprawdź od razu świece żarowe. Ja tego nie zrobiłem i żałuję, teraz będę go zdejmował jeszcze raz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty w swoim samochodzie wywaliles te klapki czy zostawiles? Dzis sie za to zabiore i sastanawiam sie czy jak bede mial kolektor na wierzechu czy od razu ich nie wywalic... Opinie sa podzielone czy sie urywaja czy nie a skoro ASO sugeruje wymiane kolektora to prawdopodobnie problem moze sie pojawic. Czytalem rowniez ze samochod moze byc mulowaty w pomiedzy 1000-2000 obrotow.

 

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywalałem, bo nie uznałem tego za konieczne po oględzinach. Gdybym prowadził ASO i słyszał o takiej powszechnej spekulacji, również pewnie zalecałbym wymianę wszystkim klientom :wink: To jednak moja decyzja, sam za nią zapłacę jeżeli się pomyliłem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam ponownie.

 

Gosciu w ASO wydawal sie byc szczerym, pytalem go czy daja jakas gwarancje po wymianie a on powiedzial mi ze zadnej gwarancji nie ma na to, co mnie sklonilo do wywalenia tych klapek to jego komentaz ze to nie jest kwestia czy sie urwa tylko kiedy sie urwa. tak ze wzialem klucze w lape i zabralem sie do roboty.

 

Po 2.5 godzinach pracy klapki kolektora wymontowane a przy okazji EGR wyczyszczony :) spokoj ducha ze sie nic nie urwie nie do przecenienia:)

Robilem to sam na podstawie kilku fotorelacji polskich i brytyjskich, robota w zasadzie niezbyt skaplikowana, ale kazdemu nie polece robic tego wlasnorecznie.

 

Po przejechaniu 20 kilometrow nie widze zadnej roznicy w pracy silnika zbiera sie tak samo jak przed demontazem, jedeli jest spadek mocy w dolnym zakresie obrotow to naprawde niezauwazalny, dynamika taka sama jak przed zabiegiem. Kolejna sprawa ze jezeli komus zalezy na wielkiej mocy to nie kupuje 2-litrowego diesla:) tylko szuka M3 w dobrym stanie:). Bede monitorowal zuzycie paliwa i za powiedzmy tydzien lub dwa dam znac jak sie jezdzi i jak ze spalaniem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mareg, nie wiem czy masz DPFa, bo wyczytałem, że może dochodzić do jego szybszego zapychania po wywaleniu klapek. Podobno jest pogorszone spalanie mieszanki przy małych obciążeniach, przez co DPF ma "wiecej roboty". Także jak masz, to możesz też temu się przyjrzeć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.