Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

niedawno kupilem sobie kabel do swojej bmki zeby posprawdzac to i owo. po za kupie auta mialem blad 171 i jeszcze jakis ale juz nie pamietam (mechanik mi o nich mowil z 7 miechow temu), z bledem tym sobie poradzilem wymieniajac odme i blad 171 juz sie nie pojawia. ostatnio zaczalem sie interesowac spalaniem mojego auta no i wychodzi ze pali duzo wiecej niz komputer pokladowy pokazuje, a mianowicie wskazania komputera wynosza 7.7 litra (oczywiscie trzeba dodac pewno z litr, jak nie dwa) ale i tak nie ma to sie nijak do realnego spalania ktore wychodzi ponad 10 litrow, jak nie 11. ponizej przedstawie kilka screenow z inpy i pod kazdym z obrazkow moje pytania na ktore mam nadzieje ze ktos mi udzieli odpowiedzi (ogolnie sprawce tych wszystkich wynikow obarczam przeplywke ktora byla wymieniania przez poprzedniego wlasciciela...)

 

http://img827.imageshack.us/img827/9697/ignition.png

1. Ignition angle troche za tolerancja ktora wynosi 10

2. wartosc air mass jest ok, natomiast load mg/as/zyl troche grubo ponad.

http://img600.imageshack.us/img600/1496/przeplywka8002.png

3. pulse duty factor i.s. controler 1 wartosc 37 norma od -10 do 10, coz to jest?

http://img684.imageshack.us/img684/665/przeplywka8003.png

4. sondy pracuja chyba ok, nie wykraczaly poza zakres podczas jazdy autem wiec tak chyba ma byc?

http://img17.imageshack.us/img17/7320/przeplywka8004.png

5. tutaj szczerze mowiac nie wiem o co chodzi, jakby ktos mnie oswiecil to dziekuje ;)

http://img163.imageshack.us/img163/3815/przeplywka2500.png

6. a tutaj zachowanie przeplywki (chyba) w parametrach air mass oraz load mg/as/zyl podczas przyspieszania na drugim lub trzecim biegu, przy predkosci 59km/h i obrotach silnika 2646. obydwie wartosci poza tolerancja.

 

bledy silnika jakie mnie ostatnio nekaja to 165 i 115, ten pierwszy jest od sondy lambda za katalizatorem i pewno ma racje zglaszajac ten blad gdyz katalizator zostal wyciety wiec wskazuje na zly stan spalin jak mniemam, a blad 115 to czujnik w kolanku od termostatu? samochod sie nie przegrzewa, termostat sie otwiera, temperature robocza auto osiaga szybko czy w lato czy w zime. dodam jeszcze ze check engine sie nie zapala (dioda nie jest wyjeta bo sie zapala na tescie zegarow).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
mam podobnie, tyle że w m43 318 i nie zapala mi check engine (zapala po odpaleniu i gaśnie, czyli wszystko ok). wyskakuje co jakiś czas błąd 115 - wiem że to grzałka w kolanku termostatu, jest tam mały wyciek, więc pewnie trzeba to wymienić. odczyt z przepływomierza również wychodzi mi tak jak tobie poza zakres no i najważniejsze - spalanie pokazywane przez komputer różni się znacznie od rzeczywistego - tak jak u ciebie. Czy doszedłeś może już co jest przyczyną takiego zachowania?
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.