Skocz do zawartości

Regneracja zaworu DISA


rolbas

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Ktos na forum probowal juz "regenerowac" zawor DISA?

 

Nowa sztuka do mojej 530i to najmniej 598 zl i srednio sie mi usmiecha tyle zaplacic.

Z tego co wiem nie ma zamiennikow na rynku ale widze, ze sa na ebayu w USA zestawy naprawcze.

http://www.ebay.com/itm/160771645133?item=160771645133&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item256ebc9ecd&vxp=mtr

Wyglada te czesci dosc solidnie wiec moze warto?

 

Moja DISA zaczyna halasowac ( jest lekki luz na klapce) i wolabym ten zawor zregenerowac poki klapka sie jeszcze trzyma i nie opuscila swego miejsca pracy wpadajac do kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czyli wyjdzie 300 a za 495 moge Ci nową załatwic po moich znizkach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wyjdzie 300 a za 495 moge Ci nową załatwic po moich znizkach

 

 

Cene masz faktycznie dobra ( znaczy znizki chyba z 20%). :cool2:

 

Oczywiscie mowimy o nr 11 61 7 544 805 bo "podobno" jest ulepszony w stosunku do pierwowzoru 11 61 7 502 275.

Tyle , ze szperajac nie moglem sie doczytac na czym ow ulepszenie polega. Bo jesli ow klapka i dzwignia zostaly plastykowe to dragnia spowodowane przez przeplyajace powietrze z czasem znow uszkodza te elementy.

A te z ebay sa niby z aluminium, czyli zupelnie teoretycznie lepsze.

Oczywiscie zostaje kwestia , co po aluminium jak memebrana byc moze juz niedlugo walnie , w koncu ma juz 11 lat. Trzebyby znow kupowac nowa DISe i plan oszczednosciowy byl wzial w leb.

 

Dzieki gorik za propozycje, rozwaze ja :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak mówimy o czesci nr.7 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2879-kolektor-ssacy/vCE59142 rabaty mam od 15 do 25% ja tez się czaje z wymianą choc jeszcze nie ma luzu to juz ją słychac moze na 2szt jeszcze bym cos urwał :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mówimy o czesci nr.7 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2879-kolektor-ssacy/vCE59142 rabaty mam od 15 do 25% ja tez się czaje z wymianą choc jeszcze nie ma luzu to juz ją słychac moze na 2szt jeszcze bym cos urwał :wink:

 

jesli juz ja slychac to pewnie luz sie juz pojawil na osi tej klapki. I bedzie tylko gorzej.

Jak uslyszalem, ze silnik zaczyna pracowac jak diesel to odpialem wtyczke na DISie i od razu zapadala cisza, to wyciagnalem ja celem weryfikacji i maly luz jest. Wiec mentalnie trzeba sie przygotowac na wydatek.

 

To moze faktycznie sprawdz cene koncowa jesli kupisz dwie sztuki 11 61 7 544 805 ( moze ktos dolaczy?) i byc moze temat szybko zamkniemy kupujac nowe czesci a nie bawiac sie w regeneracje prawie juz trupkow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dobry pomysł poczekamy z tydzien czy ktos do nas dołączy i zadzwonie o 3 sztuki to juz powinno zrobic wrazenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Jakby dalo rade to bym sie dolaczyl ...? bo mnie disa wysiadla

klapka lata sobie luzem.

 

Koniec koncow zamowilem z USA zestaw naprawczy do DISY.

Wykonanie czesci pierwsza klasa!

Jak na razie wszystko OK i sadze, ze te elementy sie nigdy nie rozsypia jak te plastykowe co BMW oryginalnie wrzuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Jakby dalo rade to bym sie dolaczyl ...? bo mnie disa wysiadla

klapka lata sobie luzem.

 

Koniec koncow zamowilem z USA zestaw naprawczy do DISY.

Wykonanie czesci pierwsza klasa!

Jak na razie wszystko OK i sadze, ze te elementy sie nigdy nie rozsypia jak te plastykowe co BMW oryginalnie wrzuca.

 

Dzisiaj zwrocilem uwage ze klekocze mi DISA wiec przymierzam sie do naprawy.

Pojawily sie jakies problemy z DISA po zastosowaniu zest. naprawczego ?

Kupiles zestaw do M54B30 , taki? http://www.amazon.com/D057RK-11617544805-Intake-Adjuster-Repair/dp/B009S27BWQ/ref=pd_sim_sbs_auto_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem taki zestaw od kolegi rolbas http://www.ebay.com/itm/DISA-INTAKE-MANIFOLD-ADJUSTER-UNIT-330i-530i-730i-X3-X5-Z3-Z4-E39-E46-E53-E60-/161006495472?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item257cbc26f0&vxp=mtr

Wcześniej jeździłem w ogóle bez klapki a po założeniu tego zestawu auto ma zdecydowanie lepsze przyspieszenie z miejsca, silnik osiąga moment obrotowy przy niższych obrotach a z założeniem nowego zestawu nie ma żadnych problemów a gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości to jest instrukcja zamontowania w sieci :)

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 

Mam ten sam problem - urwała mi się przepustnica/klapka od DISA i jeżdżę bez. Czy ten zestaw naprawczy sprawdza się OK po dłuższym czasie?

Czy to jest ten sam co tutaj?

 

http://germanautosolutions.com/product.php?product=115

 

Rozważam zakup tego zestawu naprawczego lub nowej DISY. Skłaniam się bardziej do zestawu naprawczego bo mam podobne odczucie, że to jest znacznie trwalsze rozwiązanie od oryginału a cena znacznie niższa.

Zastanawiam się tylko jak z pozostałymi elementami zaworu DISA - następne co może paść to pewnie membrana ale czy są jeszcze jakieś inne słabe punkty, które by determinowały zakup nowej sztuki nad zestawem naprawczym? Dodam, że chodzi o auto z 2002 roku więc już 12 lat ma.

 

Ps. może ktoś też ma ten problem i kupimy kilka zestawów naprawczych? koszty wysyłki się zmniejszą dla każdego :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopie stary temat.

 

U mnie również DISA zaczyna wariować. Co jakoś czas komputer wywala mi bład 2AAB widoczny w inpie.

 

Z uwagi na to najprawdopodobniej też czeka mnie konieczność wymiany.

 

Zaskanawiam się nad zestawem naprawczym ponieważ wygląda solidniej niż rozwiązanie zastosowane w orginale (plastik).

 

Można gdzieś w polsce dorwać ten zestaw naprawczy czy tylko ebay / https://vanos-bmw.com ??

 

Przy okazji mam pytanie ponieważ u mnie w 523 n52 występują 2 DISY (jedna mała, druga duża) po dwóch stronach kolektora, istnieje jakaś możliwość aby sprawdzić która DISA jest walnięta czy jedyna opcja to zdjęcie kolektora i sprawdzenia każdej z nich?

 

Z góry dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wszyscy, którzy sa zainteresowani to mogę zregenerować DISa za 150 zl + przesyłka. Wszystko wykonywane jest na nowych częściach. Działa i wyglada jak oryginał. Warunkiem jest, aby zawor był szczelny oraz, aby klapka była cała nie połamana. Może miec luz czy obracać się bez oporu. Proszę o wiadomości na priv

Pozdrawiam i życzę milego dnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.