Skocz do zawartości

Problem z sondą m50b25


waltere30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie mam problem z e36, a mianowicie raz na jakis czas zapala mi sie check i wyrzuca blad sondy lambda czesto jak go zapale rano i po jakims czasie gasnie, a czasami podczas jazdy. Sondy przelozylem juz chyba ze trzy i dalej to samo, sprawdzilem przekazanik i wszystkie polaczenia komp-przekaznik-sonda i tu wszystko ok. Macie moze jakies pomysly na ta sonde?

E36 m50b25 VANOS coupe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelny jest kolektor dolotowy?

Ważny jest również wydech, chodzi o szczelność.

Lewego powietrza nie zasysa ?

Odma sprawna?

Bierze olej? jak tak to czy duże są przedmuchy ?

Powodów jest mnóstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju jak narazie nie bierze zrobilem nim juz z 5 tys i na razie jest stan ok, odma sprawna wszystkie przewody drozne, kolektor ssacy caly bo nie dawno wyciagalem i czyscilem silniczek krokowy. Ale ostatnio zauwazylem jeszcze jedna rzecz a mianowicie jak odpale rano i po chwili ten check zgasnie to jak zapale swiatla to znowu sie zapala na chwile, tak jak by byl spadek napiecia. A mam jeszcze jedna pytanko jakie parametry powinny byc dla przeplywomierza?
E36 m50b25 VANOS coupe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju jak narazie nie bierze zrobilem nim juz z 5 tys i na razie jest stan ok, odma sprawna wszystkie przewody drozne, kolektor ssacy caly bo nie dawno wyciagalem i czyscilem silniczek krokowy. Ale ostatnio zauwazylem jeszcze jedna rzecz a mianowicie jak odpale rano i po chwili ten check zgasnie to jak zapale swiatla to znowu sie zapala na chwile, tak jak by byl spadek napiecia. A mam jeszcze jedna pytanko jakie parametry powinny byc dla przeplywomierza?

 

Nie znam parametrów przepływomierza.

Można na próbę odłączyć przepływomierz i obserwować co się dzieje, zrobić nawet rundkę do okoła osiedla.

Ewentualnie pożyczyć na podmianę.

Kolega w swoim 318i walczył z falowaniem ponad rok czasu.

Podmienił dwa przepływomierze i nic.

Założył nową sondę i też nic.

Kupił nowy silnik krokowy i również nic.

Ugotowała się woda w silniku i pękł kruciec wodny.

Wymienił popme wody na nową, zmienił króciec wodny.

W trakcie odpowietrzania silnik falował jak oszalały aż zgasł kilka razy.

Jak już układ całkowicie się odpowietrzył, już nigdy silnik nie falował i nie faluje do tej pory.

Być może wysoka temp i niskie ciśnienie w układzie, powodowało że w układzie powstawały pęcherze powietrza. Gdy te pęcherze trafiały do pompy wody, silnik gwałtownie przyspoeszał bo nie było oporów.

Ja w swoim robiłem mały remont głowicy i miałem podobnie, jak uzupełniłem układ chłodzenia wodą to przy pierwszych uruchomieniach silnik falował. Trwało to tak aż 2 tygodnie.

Odkręciłem korek od chłodnicy ale stan był OK czyli w połowie. Mimo wszystko nalałem więcej wody aż pod korek, przygazówki do 4 i 5 tyś obr/min i tak wiele razy i stan wody się obniżał.

Tak naprawdę to układ odpowietrzałem jescze przez kolejne tydzień, i po całkowitym odpowietrzeniu układu, całkowicie przeszło falowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ja sam jestem mechanikiem mam swoj warsztat samochodowy i widzialem rozne juz przypadki np czesty przypadek w is-ach gdzie jest problem z ekranem na czujnikach. U mnie falowaly na poczatku jak kupilem bo stal silniczek krokowym ale to juz historia a teraz chcem swoja e36 doprowadzic do idealu :) zrobilem juz zawieszenie na gwincie, lampy z ori, pompe wymienilem bo schodzilo paliwo, zostalo mi jeszcze pare rzeczy do zrobienia a miedzy innymi ta sonda ale bede mial po niedzieli troche czasu to poswiece jakis dzien i postaram sie to ogranac.
E36 m50b25 VANOS coupe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ja sam jestem mechanikiem mam swoj warsztat samochodowy i widzialem rozne juz przypadki np czesty przypadek w is-ach gdzie jest problem z ekranem na czujnikach. U mnie falowaly na poczatku jak kupilem bo stal silniczek krokowym ale to juz historia a teraz chcem swoja e36 doprowadzic do idealu :) zrobilem juz zawieszenie na gwincie, lampy z ori, pompe wymienilem bo schodzilo paliwo, zostalo mi jeszcze pare rzeczy do zrobienia a miedzy innymi ta sonda ale bede mial po niedzieli troche czasu to poswiece jakis dzien i postaram sie to ogranac.

 

Mogę jeszcze dodać że spadki napięć ( z winy alternatora ) mają wpływ na odczyt napięcia z sondy labda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.