Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie mam problem z e36, a mianowicie raz na jakis czas zapala mi sie check i wyrzuca blad sondy lambda czesto jak go zapale rano i po jakims czasie gasnie, a czasami podczas jazdy. Sondy przelozylem juz chyba ze trzy i dalej to samo, sprawdzilem przekazanik i wszystkie polaczenia komp-przekaznik-sonda i tu wszystko ok. Macie moze jakies pomysly na ta sonde?

E36 m50b25 VANOS coupe
Opublikowano

Szczelny jest kolektor dolotowy?

Ważny jest również wydech, chodzi o szczelność.

Lewego powietrza nie zasysa ?

Odma sprawna?

Bierze olej? jak tak to czy duże są przedmuchy ?

Powodów jest mnóstwo.

Opublikowano
oleju jak narazie nie bierze zrobilem nim juz z 5 tys i na razie jest stan ok, odma sprawna wszystkie przewody drozne, kolektor ssacy caly bo nie dawno wyciagalem i czyscilem silniczek krokowy. Ale ostatnio zauwazylem jeszcze jedna rzecz a mianowicie jak odpale rano i po chwili ten check zgasnie to jak zapale swiatla to znowu sie zapala na chwile, tak jak by byl spadek napiecia. A mam jeszcze jedna pytanko jakie parametry powinny byc dla przeplywomierza?
E36 m50b25 VANOS coupe
Opublikowano
oleju jak narazie nie bierze zrobilem nim juz z 5 tys i na razie jest stan ok, odma sprawna wszystkie przewody drozne, kolektor ssacy caly bo nie dawno wyciagalem i czyscilem silniczek krokowy. Ale ostatnio zauwazylem jeszcze jedna rzecz a mianowicie jak odpale rano i po chwili ten check zgasnie to jak zapale swiatla to znowu sie zapala na chwile, tak jak by byl spadek napiecia. A mam jeszcze jedna pytanko jakie parametry powinny byc dla przeplywomierza?

 

Nie znam parametrów przepływomierza.

Można na próbę odłączyć przepływomierz i obserwować co się dzieje, zrobić nawet rundkę do okoła osiedla.

Ewentualnie pożyczyć na podmianę.

Kolega w swoim 318i walczył z falowaniem ponad rok czasu.

Podmienił dwa przepływomierze i nic.

Założył nową sondę i też nic.

Kupił nowy silnik krokowy i również nic.

Ugotowała się woda w silniku i pękł kruciec wodny.

Wymienił popme wody na nową, zmienił króciec wodny.

W trakcie odpowietrzania silnik falował jak oszalały aż zgasł kilka razy.

Jak już układ całkowicie się odpowietrzył, już nigdy silnik nie falował i nie faluje do tej pory.

Być może wysoka temp i niskie ciśnienie w układzie, powodowało że w układzie powstawały pęcherze powietrza. Gdy te pęcherze trafiały do pompy wody, silnik gwałtownie przyspoeszał bo nie było oporów.

Ja w swoim robiłem mały remont głowicy i miałem podobnie, jak uzupełniłem układ chłodzenia wodą to przy pierwszych uruchomieniach silnik falował. Trwało to tak aż 2 tygodnie.

Odkręciłem korek od chłodnicy ale stan był OK czyli w połowie. Mimo wszystko nalałem więcej wody aż pod korek, przygazówki do 4 i 5 tyś obr/min i tak wiele razy i stan wody się obniżał.

Tak naprawdę to układ odpowietrzałem jescze przez kolejne tydzień, i po całkowitym odpowietrzeniu układu, całkowicie przeszło falowanie.

Opublikowano
Dobrze ja sam jestem mechanikiem mam swoj warsztat samochodowy i widzialem rozne juz przypadki np czesty przypadek w is-ach gdzie jest problem z ekranem na czujnikach. U mnie falowaly na poczatku jak kupilem bo stal silniczek krokowym ale to juz historia a teraz chcem swoja e36 doprowadzic do idealu :) zrobilem juz zawieszenie na gwincie, lampy z ori, pompe wymienilem bo schodzilo paliwo, zostalo mi jeszcze pare rzeczy do zrobienia a miedzy innymi ta sonda ale bede mial po niedzieli troche czasu to poswiece jakis dzien i postaram sie to ogranac.
E36 m50b25 VANOS coupe
Opublikowano
Dobrze ja sam jestem mechanikiem mam swoj warsztat samochodowy i widzialem rozne juz przypadki np czesty przypadek w is-ach gdzie jest problem z ekranem na czujnikach. U mnie falowaly na poczatku jak kupilem bo stal silniczek krokowym ale to juz historia a teraz chcem swoja e36 doprowadzic do idealu :) zrobilem juz zawieszenie na gwincie, lampy z ori, pompe wymienilem bo schodzilo paliwo, zostalo mi jeszcze pare rzeczy do zrobienia a miedzy innymi ta sonda ale bede mial po niedzieli troche czasu to poswiece jakis dzien i postaram sie to ogranac.

 

Mogę jeszcze dodać że spadki napięć ( z winy alternatora ) mają wpływ na odczyt napięcia z sondy labda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.