Skocz do zawartości

524td - chlodnica - duże ciśnienie oraz turbo nie włącza się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dwa problemiki:

1. Z tego co mi mowil znajomy mam zbyt duze cisnienie w ukladzie chlodniczym, co moze byc tego przyczyna? Auto wczesniej jezdzilo na wodzie! Chcialem sie w zwiazku z tym dowiedziec czy moglo dojsc do zatkania chlodnicy przez kamien? A moze nie umiem dobrze odpowieczyc chlodnicy...

2. Nie zalacza mi sie turbo w moim bolidzie - autko niedawno mialo robiony remont silnika, co odpowiada za wlaczanie turba, czy tylko cisnienie w kolektorze dolotowym czy tez jakis komputerek, a moze ktos nei podpiol jakiejs wtyczki i dlatego nie dziala?

Opublikowano

1. Mialem niedrozny jeden przewod odplywowy z chlodnicy, teraz jest juz ok.

2. A czy turbo jest powiazane z jakims komputerem? Sasiad tez mial taki problem z turbem i rownoczesnie z niedzialajacym obrotomierzem, padl mu jakis komputer ktorego nie mogl nigdzie znalesc, ale jakos go dostal (1000 zl :])

PS. Dzieki za szybka odpowiedz.

Opublikowano
1. W jaki sposob stwierdzil ze masz za duze cisnienie??

Jezeli puchnie ci gorny waz i rano jest plama pod autkiem (niekoniecznie musi sie pojawic) to masz uszkodzony termostat (nie otwiera sie)

2. Turbina otwiera sie za pomoca przyspieszacza - numer 3 na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=11_1162&hg=11&fg=50

Są też modele z turbiną sterowaną elektrozaworem ze sterownika, kwestia tylko czy turbo faktycznie się nie włącza, bo może być to wina sterownika

A co do obrotomierza to sprawdziłbym baterie w liczniku ew sterownik pompy

Opublikowano
Tylko w 524td nie bylo sterowania elektrozaworem (chyba)

Natomiast takie sterowanie wystepuje w 525TDS

Oj były ja taką miałem, chyba 324td ma to w standardzie

Opublikowano

Wielkie dzieki Panowie, udam sie do elektromechanika to mysle ze wszystko sie wyjasni.

Odejde troszke od tematu bo nei ma sensu zakladac innego tematu:

czy w tym silniku zawory maja samoregulacje czy trzeba je troszke pokrecic? Pytam z tego wzgledu iz mialem wymieniane prowadnice do zaworow (chyba sie tak to nazywa) i chcem wiedziec czy je ponownie ustawiac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.