Skocz do zawartości

e92 320i szybko się nagrzewa, włącza wentylator


Michal1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tu nowy i być może temat, który tu poruszę został już opisywany wcześniej, być może będzie to dla was banalne i głupie ale mimo to liczę na Waszą pomoc. Posiadam e92 z 2008r. silnik 2.0 benzyna w automacie i zauważyłem, że przy ostatnich ciepłych dniach bardzo szybko nagrzewa się silnik i po 10 - 15 minutowej jeździe po mieście załącza się wentylator. Gdy wyłączę samochód, automatycznie wentylator przestaje pracować. Czy to normalne w tych silnikach? Dodam, że płynu chłodniczego mam w normie.

Bardzo brakuje wskaźnika temperatury... porażka bmw :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na forum tematu "ukryte menu" - wejdz do niego i sprawdź jaka jest temperatura płynu w trakcie jazdy itd. Ponoć dla benzyny 105-110 st jest temperatura ok, niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę. Nie wiem jak w Twoim modelu ale możesz sprawdzić czy masz zaluzje przed chłodnicą i czy działają prawidłowo.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Ponoć dla benzyny 105-110 st jest temperatura ok, niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę.(...)

 

Zgadza się, z tą uwagę, że w przypadku R6 ta temperatura przy obciążonym silniku może zostać zmniejszona przez sterownik silnika do ok 90C. Taka temperatura jest prawidłowa dla słabo obciążonego silnika przy codziennej jeździe aby zmniejszyć opory wewnętrzne / spalanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na forum tematu "ukryte menu" - wejdz do niego i sprawdź jaka jest temperatura płynu w trakcie jazdy itd. Ponoć dla benzyny 105-110 st jest temperatura ok, niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę. Nie wiem jak w Twoim modelu ale możesz sprawdzić czy masz zaluzje przed chłodnicą i czy działają prawidłowo.

 

Zapłon włączony i idiver w pozycji "I" startowej potem

 

1) Wcisnąć kontroler iDrive i trzymać wciśnięty 10 sekund

2) Obrócić kontroler 3 "ząbki" w prawo

3) Obrócić kontroler 3 "ząbki" w lewo

4) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w prawo

5) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w lewo

6) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w prawo

7) Wcisnąć kontroler iDrive i puścić

 

Sprawdziłem według powyższej instrukcji ale dla temperatury nie mam żadnego wpisu. Odnośnie żaluzji to są otwarte przy włączonym silniku, w momencie kiedy zgaszę auto, żaluzje zamykają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co niepotrzebnie kombinujesz.

To co włączasz idrivem jest do sprawdzenia wersji między innymi oprogramowania sterowników

Ukryte menu dotyczy OBC któe jest w każdym e9x i drive tylko te z navigacją

 

Aha, dzięki wielkie za info, później to sprawdzę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dwie grube rury, które wymieniają ten obieg, tak zasugerował i wskazał na nie mechanik (przepraszam za takie określenie ale nie wiem jak to fachowo się nazywa) i powiedział jeżeli obie będą ciepłe to wentylator ma prawo się włączyć jeżeli jedna jest zimna to nie powinien się włączyć. Sprawdziłem w momencie, kiedy włączył się wentylator (był dość upalny dzień i jazda po mieście) i tylko jedna była ciepła, druga zimna. Czyżby termostat do wymiany czy jakiś inny czujnik? Edytowane przez Michal1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ukryte menu coś u mnie nie chce się włączyć. Czy związku z problemem z termostatem może towarzyszyć większe spalanie? Zauważyłem, że coś za dużo mi spala benzyny ostatnio :( Wróciłem dzisiaj z trasy i miałem znacznie większe spalanie niż zwykle przy podobnym stylu jazdy. W domu już po powrocie sprawdziłem dwie grube rury wymieniające ten obieg i obie były ciepłe, wentylator nie włączył się, może dlatego, że nie jeździłem po mieście i już wieczorem zdecydowanie zimniej było na dworze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dwie grube rury, które wymieniają ten obieg, tak zasugerował i wskazał na nie mechanik (przepraszam za takie określenie ale nie wiem jak to fachowo się nazywa) i powiedział jeżeli obie będą ciepłe to wentylator ma prawo się włączyć jeżeli jedna jest zimna to nie powinien się włączyć. Sprawdziłem w momencie, kiedy włączył się wentylator i tylko jedna była ciepła, druga zimna. Czyżby termostat do wymiany czy jakiś inny czujnik?

A takie pytanie laika,sprawdzales temp. Przez komputer? Co Ci pokazal ze zaczynasz szukac problemu?Bo nie bardzo rozumiem co sie stalo pomiedzy poszukiwaniem wskazowki uruchomienia pomiaru temp z ukrytego menu a wizyta u mechanika ktory prosil o sprawdzenie rur.

Pytam bo mam R6 i rownie szybko silnik nagrzewa sie.srednio trzyma temp. Okolo 100-105 stopni jak wlacze nawiew czy jezdze ostrzej temp spada do okolo 90 stopni.

Tyle ze sam silnik wydziela duuuzo ciepla nie spotkalem sie wczesniej z taka iloscia ciepla :) po podniesieniu maski fakt mialem 1.6,1.8 a nie 2.5L

A na postoju po mocniejszej jezdzie komp. Pokazuje mi 98-100 stopni a wentylator pod maska w sumie nonstop sobie pracuje.

Tak pytam bo nie wiem czy to sa normalne objawy i nie wiem jakie sa objawy jak termostat wysiadzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wejść do ukrytego menu według opisu:

1. Przekręć klucz w pozycję 1 l

2. Wciśnij reset (dziennego licznika kilometrów) na 15 sekund

3. Pojawia się menu z opcjami od 01 do 21

ale nic się nie dzieje, menu się nie pojawia, więc trudno mi stwierdzić cokolwiek odnośnie temperatury. Co do objawów złego działania termostatu też się nie orientuje dlatego próbuję uzyskać pomoc na forum. Zmartwiło mnie też większe spalanie, co może występować przy niedogrzanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wejść do ukrytego menu według opisu:

1. Przekręć klucz w pozycję 1 l

2. Wciśnij reset (dziennego licznika kilometrów) na 15 sekund

3. Pojawia się menu z opcjami od 01 do 21

ale nic się nie dzieje, menu się nie pojawia, więc trudno mi stwierdzić cokolwiek odnośnie temperatury. Co do objawów złego działania termostatu też się nie orientuje dlatego próbuję uzyskać pomoc na forum. Zmartwiło mnie też większe spalanie, co może występować przy niedogrzanym silniku?

Jak pojawi Ci sie menu opcji 01-21 musisz dojsc do nr. 19 (Lock)

Wtedy musisz w miejsce Code wpisac sume ostatnich 7 cyfr Twojego Vinu

Dopiero wtedy odblokuje Ci sie menu.

I wtedy wybierajac pozycje nr 7 pojawi Ci sie temp cieczy chlodzacej

Odpalasz samochod-jedziesz i obserwujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Po obserwacji temperatury silnika w ukrytym menu wygląda to następująco:

Przy dzisiejszej temperaturze powietrza na dworze 7-10 °C podczas jazdy po mieście pokazywało 96 - 104 °C Po zatrzymaniu się na postoju temperatura zaczęła rosnąć do 108°C i wtedy włączył się wentylator, który schłodził silnik do bodajże 88°C, wentylator się wyłączył, temperatura zaczęła znów rosnąć i tym razem przy 98°C włączył się wentylator, ale tym razem chodził dłużej aż do momentu, gdy postanowiłem znów się przejechać i po może przejechaniu niecałego kilometra wentylator wyłączył się a temperatur była w okolicach 97 - 102°C Wróciłem znów na postój, temperatura ustawiła się na 102°C i już się nie zmieniła stojąc na postoju i wentylator też się nie włączył. Czy to normalne zachowanie?

 

Dodam jeszcze, że wzrosło mi spalanie. Jak wcześniej jeżdżąc po mieście mieściłem się w 10l to teraz na komputerze średnio wskazuje mi 14-15l przy tym samym stylu jazdy.

Rano byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie i po podłączeniu do komputera wykazało:

 

2EF5 Termostat z mapą charakterystyk Przerwa / brak sygnału

2F11 Żaluzja chłodnicy Brak sygnału

2AF4 Czujnik tlenków azotu

2AF2 Czujnik tlenków azotu

2AF6 Czujnik tlenków azotu

2CF7 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 2) mieszanka za uboga

 

Zresetowali mi błędy i kazali za jakiś czas/lub za parę dni znów podjechać, już gratisowo podpiąć pod komp. Po zrobieniu w tym czasie ok. 200km zajechałem znów do warsztatu i po podpięciu do kompa wykazało:

2AF4 Czujnik tlenków azotu

2AF2 Czujnik tlenków azotu

2AF6 Czujnik tlenków azotu

 

Podobno wymiana tego czujnika tylko w ASO i to przy dość sporej kwocie pieniążków ;/ Czy już ktoś miał z tym czujnikiem tlenków azotu do czynienia? Może mieć to też wpływ na zwiększone spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ASO w Białymstoku, pracownik powiedział, że koszt takiego czujnika to 850zł + robocizna + kalibracja. Ale jak dodał, nie koniecznie musi to być czujnik, najlepiej jak oni zdiagnozują usterki (to będzie 100% pewne co jest nie tak) a koszt podłączenia do komputera i diagnoza 390 zł :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Troche malo informacji podales:

 

2AF4 Czujnik tlenków azotu

2AF2 Czujnik tlenków azotu

2AF6 Czujnik tlenków azotu

 

mialem podobny problem, z tym ze u mnie konkretnie bylo napisane jaki to feler - dokladniej mowiac P-Code w INPA i u mnie bylo to co opisalem tu:

 

viewtopic.php?f=70&t=206419&p=1607690&hilit=2AF4#p1607690

 

Obajwy ktore mozesz miec to zwiekszone spalanie, raczej nie ma wplywu na kulture pracy silnika, wspomaga sonde lambda, ale myslalem ze wieksze bedzie mial znaczenie przy pracy silnika. Raczej to ekologiczny czujnik, tzw. sonda diagnostyczna.

 

U Ciebie jest jakis zlozony bardziej problem, tzn. to jest za wysoka temperatura dla silnika, stad moga byc bledy z czujnika NOx, Sondy Lambda itd. Zaczalbym od uporania sie z pierwszymy problemami:

 

2EF5 Termostat z mapą charakterystyk Przerwa / brak sygnału

2F11 Żaluzja chłodnicy Brak sygnału

 

lub de facto z czujnikiem temperatury plynu chlodzacego, praca chlodnicy, itd. Ja u siebie mam jeden czujnik w bloku silnika, Ty mozesz miec dwa, jeden w chlodnicy drugi w bloku.

 

Sprawdz czy zaluzja chlodnicy otwiera Ci sie jak masz zagrzany silnik i podwyzszona temperature pracy silnika > 90 stopni.

Druga sprawa to moze byc walniety termostat przy pompie wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, Twoja temp jest normalna

Ja kiedys pisalem jak jest u mnie w 335i (zgodnie z instrukcja)

 

Tam mamy coś takiego:

90-95 stopni - jazda autostradowa

95-104 stopnie umiarkowana jazda miejska - optymalna temperatura pracy

108 stopni tryb eco

121 stopni zolty alarm redukcja mocy

124 stopnie czerwony alarm prawie calkowita redukcja mocy.

 

Takze spokojnej jazdy i bez paniki ;)

 

edit: a nie, Ty masz 320i :mad2: musze wolniej czytac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam .Wszystkich nie chcialem tworzyc nowego tematu,bo problem mam podobny tylko w mojej bmw e90 318i N46B20.Silnik zauwazylem mocno sie zagrzal.Wyskoczyla mi kontrolna Na autostradzie ze znaczkiem silniczka na zolto.Otworzyl maske zeby zobaczyc o co biega . Zauwazylem ,ze silnik nie zagotowal sie ,natomiast byl ostro goracy.Przez ten blad nie moglem wejsc do ukrytego menu I sprawdzic temperatury.Niestety wiatrak nie zalaczal sie .Odpialem wtyczke o czujnika temperatury Na chlodnicy I zrobilem mu srubokretego male zwarcie.Zauwazylem ,ze Jak mu odpialem ta wtyczke to wiatrak chodzil non stop .Wiec tak juz wrocalem w korkach juz sie nie martwia ,ze silnik zagotuje.Dzis usunalem na INPie bledy.Zapisalo mi 3 bledy

.2A61 VVT teaching function on stop

2A6B Power supply limit VVT -emergency

2EEA Temp.sensor coolant temperature.Gdzie przy tym ostatnim pokazalo.mi wartoaci ,ze temperatura silnoka osiagnela do 107st C .Pokasowalem to I wkoncu udalo sie wejsc do ukrytego menu.Znow auto doszlo do 108 st C I wiatrak sie nie xaloczyl .Odpialem mu szybko wtyczke do czujnik od temperatury plynu chlodzacego wiec odrazu go schlodzil.Przy okazji dzis przy tym tescie sprawdzilem ,ze jeden ten waz od chlodnicy po lewej stronie co jest nisko byl zimny przy tej temperaturze silnika.Czy to oznacza ze termostat jest uwalony?

Czy odrazu zamawiac ?Dlaczego nie pokazuje bledu Na tormstacie tylko czujnik od temperatury w chlodnicy?Jak to koledzy ugryzc zeby bylo dobrze ?dodam ,ze oleju nie bierze .Auto mam od 6 miesiecy I narazie nie wiem jak z plynem chlodniczym jest.Bylo o 1 l mniej I raz mi sie zmeczyl pod for I stracil troche mocy.Od tamtej pory mu dolalem I nie bylo zadnego ubytku.Prosba o porade .Silniczek Valverronica to Na tez raczej trzeba bedzie kupic.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

bo termostat nie ma czujnika temperatury w sobie tylko jest tam grzałka która odpowiada za zmienną temperaturę otwarcia, jak wąż masz zimny to raczej termostat będzie do wymiany, termostat nie jest diagnozowany komputerowo bo to mechaniczne urządzenie nie elektroniczne gdzie można sprawdzić np ciągłość obwodu lub porównać wartość wejściowe z wyjsciowymi

co do dwóch błędów zrób adaptację valvetronica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.