Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

posiadam w swoim e39, instalację sekwencyjną z parownikiem TOMASETTO AT09 - o taką:

http://speedgaz.com.pl/var/shop_site/storage/images/produkty/reduktory/tomasetto/reduktor_lpg_tomaseto_model_at_09_alaska/875-1-pol-PL/reduktor_lpg_tomaseto_model_at_09_alaska_imagelarge.jpg

Na środku widać śrubę regulacyjną ciśnienia (podpisana jest pressure) ;)

Pytanie mam takie, skoro posiadam instalację sekwencyjną, to czy ta regulacja cokolwiek daje ?

Pytam, ponieważ samochód jest wyraźnie słabszy od jazdy na benzynie, oraz spalanie przy w miarę oszczędnej jeździe nie schodzi poniżej 15l/100 km

Opublikowano
Regulacja ciśnienia nic nie da, a możesz nawet pogorszyć sprawę. Ten reduktor nadaje się do silników o mocy max 75 koni, czasem daje radę w 90 konnych ale rzadko. Rada dla ciebie - wywal ten reduktor bo szkoda niszczyć silnik, zamiast niego wstaw jakiś inny np. zavoli zeta S, AC R01, KME silver. No i kup kabelek żebyś mógł podłączyć laptopa.
Opublikowano
tzn, ja mam tomasetto arctic, który obsługuje do 240 koni, więc ?

instalka ma 2 lata,

 

Jak nowy może i obsługuje 180KM, ale nie wiecej i nie jak ma już jakiś przelot za sobą... Jak QWET napisał - szkoda auta.

Opublikowano
ehh, więc który z wymienionych wyżej trzech reduktorow wybrać ? tak , by wywalić raz kasę i mieć święty spokój ?
Opublikowano
ehh, więc który z wymienionych wyżej trzech reduktorow wybrać ? tak , by wywalić raz kasę i mieć święty spokój ?

 

Moim zdaniem ACR01 (nie rośnie po cut offie, ma szerszy zakres regulacji ciśnienia, nie zarasta syfem jak niedłubany zavoli).

 

Jeszcze pytanie jakie masz wtryskiwacze i jak ze strojeniem...

Opublikowano

Oj dokładnie nie wiem, zrobię kilka zdjęć pod maską.

Sami wszystko sobie ocenicie i nazwiecie, bo w tym temacie, jestem blady jak narazie :)

dodaję:

Czy to są dobre wtryski ?

http://desmond.imageshack.us/Himg210/scaled.php?server=210&filename=20120424311.jpg&res=landing

http://desmond.imageshack.us/Himg26/scaled.php?server=26&filename=20120424310.jpg&res=landing

http://desmond.imageshack.us/Himg135/scaled.php?server=135&filename=20120424313.jpg&res=landing

i jeszcze pytanie, skoro wtryski mają po 4 wyjścia, a są w użyciu tylko 3, to czy wolne wpusty nie powinny być zaślepione ?? Czy ich użycie jest wyłączone komputerem ? Czy to są dobre wtryski ?

Opublikowano

Wtryskiwacze matrix dość dobre. Reduktor Artic powinien dawać radę na styk w twoim aucie. Myślę że problemem jest regulacja instalacji. Coś czuję że nawiedzony gazownik próbował stroić OPEN LOOP na mapki...

 

Nieużywane wyjścia wtryskiwaczy możesz połączyć ze sobą wężykiem.

Opublikowano

Nieużywane wyjścia wtryskiwaczy możesz połączyć ze sobą wężykiem.

 

W jakim celu??

 

To nie rozdzielacz (gdzie łączy się wolne krućće dla wyrównania ciśnienia). Jeśli się wtrysk nie otwiera (a nie otwiera się jak nie jest podłączony), to po co zaślepiać?

Opublikowano

Sam mi kiedyś powiedziałeś że wtryskiwacze mogą popuszczać. Nawet jeśli nie popuszczają to dobrym nawykiem jest zaślepiać nieużywane. Najprościej i najpewniej jest połączyć wężykiem ;) Robota prosta, koszt znikomy.

 

A kompensacja ciśnienia przez tak małe króćce byłaby praktycznie nieskuteczna.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Nieco odgrzeję kotleta ;)

Niedawno przestał na gazie palić mi 6 cylnider, i podjechałem do gaziarza na czyszczenie listew wtryskowych, oraz regulację gazu :)

Zrobione, poczyszczone, zapłacone, ale coś mi nie grało, bo czułem, ze samochód mi "zalewa" , a nie miałem możliwości podjechać znów pdo watrsztat, bo mają urlop.

Założyłem nowiutkie świece tydzień temu i problem jest własnie ze zbyt wielką dawka gazu podawaną do cylindrów. Na benzynie problemów nie ma.

Spalane gazu z 11.5 wspoczyło mi na 15 litrów, a auto wcale nie jest dynamiczne, przeciwnie okropnie muli i zdycha przy dodaniu gazu na światłach.

Mam aprownik Tomasetto At-09 który me na boku regulację "pressure" + / -. No to do dzieła. Kluczyk imbus i zrobiłem (po kawałeczku i deptając gaz) pełny obrót w kierunku "-" i co ? i bajka, moge mu dać gazu w podłogę, a od razu ładnie wkręca się na obroty i nie przygasa ;)

 

Pytanie mam takie.. Czy jest sposób, by "idealnie" trafić z tą regulacją ciśnienia? chciałbym znaleść optymalne ustawienie, by nie zalewał przy starcie, ale też żebym nie jeździł na zbyt ubogiej mieszance, bo jak wiemy to do niczego dobrego nie prowadzi...

Opublikowano

Ruszanie ciśnienia reduktora w sekwencji jest bez sensu. Ono jest ustawiane pod dysze wtryskiwaczy i nie ma wpływu na skład mieszanki, bo komputer gazowy i tak robi sobie odpowiednie korekcje od ciśnienia gazu. Taka samodzielna zmiana ciśnienia może spowodować tylko problemy na wolnych obrotach (zbyt krótkie czasy) lub pod odcinką (zapętlenie wtrysku).

 

Lepiej kup za 25zł kabelek i podłącz laptopa, będziesz mógł wszystko samodzielnie ustawiać.

 

BTW, jakikolwiek tomasetto AT-09 (basic, alaska, artic) będzie za słaby do jakiegokolwiek silnika 6-cyl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.