Skocz do zawartości

E30 problem z kolorem świec i zużyciem paliwa


Wojtek J.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów,

Moja Bejca (E30 316 silnik M40) chodzi jak przeciąg, ale nawet jeżdżąc po taryfiarsku (do 2,5-3 tys obr) ciężko zejść poniżej 10,5 l/100 km w mieście. Oczywiście apetyt na paliwo ma zależny od stylu jazdy, ale nawet z lekką nogą pali dużo. Kompresję w garach mam OK, przydałoby się tylko wymienić uszczelniacze zaworów. Świece są czarne, ale nie od nagaru olejowego ale ewidentnie od przy-bogatej mieszanki. Samochód był swego czasu sprawdzany przez jednego z najlepszych gości w kraju od elektroniki (Pro-Tronic, Warszawa): oscyloskopy, pomiary, wszystkie hasła. Wszystko było OK. Pytanie dla doświadczonych: czy ten typ tak ma, czy może ktoś przerabiał taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kumpel ma 316 e30 m40 jak by nie jezdzil to mu tyle samo bierze od10do11przy wysokich obrotach :roll: nie wiem dlaczego tak ma...

Moim zdaniem to jak birze 11 chyba jest ok :)

Autko trzeba dobrze wyczuwac w jakim momencie zmienic mu bieg na jakich obrotach i umiejetnie wciskac pedal gazu :D

Ja jak probowalem jezdzic oszczednie na gazie to na 11litrach gazu zrobilem wiecej o prawie 30km :!: ale ja nie lubie wolno jezdzic jedynie jak mi odbije to tak sobie jade 70km/h :wink:

Pozdrawiam

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jezeli przy "taryfiarskiej" jezdzie to autko pożera Ci ponad 10 litrów to na pewno coś jest nie tak. Ja zacząłbym od sprawdzenia sondy lambda. Jednak przyczyn, jak zapewne sie domyslasz moze byc wiele :?

 

Mojej 1.6 m40 zdarzało sie wziąć 10 litrów, ale tylko w miescie i tylko zimą w raczej ekstremalnych warunkach, tzn. bez piłowania autka, ale na krótkich odcinkach. Nie zapominaj, ze mamy własnie zimę. I jeżeli uzywasz samochodu tylko np. rano do doajazdu w jedno miejsce i po poludniu spowrotem, nie zdążywszy optymalnie rozgrzac silnika, to twoje spalanie 10,5ltr/100km moze byc całkiem normalnym zjawiskiem.

 

Generalnie latem to trzeba by ostro takie autko przegonić, zeby spalilo 10 litrow... Ono naprawde pali mniej!

 

Pozdrawiam.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Moje E36 316i M43 pali zazwyczaj 9,3 - 9,7 l/100 km. I nie staram się wtedy jeździć jakoś specjalnie oszczędnie. Czasami zdarza się że dobijam do 10 l, ale to bardzo rzadko... Nie widzę też specjalnej różnicy w spalaniu pomiędzy latem a zimą.

11 l/100 km to chyba w 316 trochę dużo. Ja w E34 520i 24V potrafiłem zejść do 12 l, a silnik i masa samochodu sporo większe...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A wydech masz w 100 % szczelny? Wystarczy niewielka dziurka w strategicznym miejscu (zwłaszcza między kolektorem wylotowym a katalizatorem i przy sondzie lambda) i potrafią dziać się cuda. Przy nieszczelnościach na odcinku przed katalizatorem sonda namierza wyższą ilość tlenu w spalinach i pozwala układowi wtryskowemu "sikać" więcej niż faktycznie potrzeba.

Mój egzemplarz nie spalił mi więcej niż 9 litrów. NIGDY. Ale to dlatego, że jeżeli jest już odpalany, robi co najmniej 30 km (zwykle ponad 100 km). Żadnych krótkich tras i niewiele po mieście. Średnia z 6 tys. km wychodzi 7,6 l/100 km. Poprzednikowi popalał 9,5-10 l/100 km przy trasach do pracy i z powrotem, 4 km w jedną stronę.

Moje absolutne minimum to 6,9 l/100 km - notowane z trzech tras po około 150 km każda, latem, przy minimalnym ruchu. Wcale nie jechałem po rekord. Spieszyłem się (!), ale płynnie i równo 120-140 km/h, szybciej na szerszych odcinkach. Tak mało nie pali nawet teraz, gdy wypalę bak benzyny, tocząc się tylko po szklance 60-70 km/h.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie porady, czytam uważnie i do czasu sprawdzenia sondy lambda na razie nic nowego nie napiszę. Zeszłej zimy miałem nie za bardzo sprawny termostat. Silnik nieco dłużej wchodził na temperaturę. Wteady testowałem wpływ stylu jazdy na zużycie. Wyszło tak: jazda do 3tys obr. 10,5 l, do 4 tys obr 11,5, pedał dno 5500 tys 14,8.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie w zimie pali srednio 8/100. Jezdze raczej po miejscu a raz w tygodniu do Wroclawia. Obroty tak do 3 tys. jako ze slisko troche:) Koles mial 320 i palila srednio 15. Okazalo sie ma walnieta sonda a silnik korzystal z zapisanych map sterownika czy cos takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szczelności wydechu to mam pytanie. Jeżeli jest nieszczelność przy kolektorze to przecież spaliny na skutek różnicy ciśnień wypływają tamtędy a powietrze nie jest zasysane. Dobrze rozumuję? Dręczy mnie to troszkę bo mam nieszczelność przy kolektorze, silnik dużo pali, świece troszkę okopcone i nie mogę znaleźć przyczyny. Wiem że powinienem to uszczelnić ale chwilowo nie moge tego zrobić z różnych przyczyn.

Pozdrawiam

Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej E30 316i M40,

Zazwyczaj jezdze na gazie i jedynie w trasie udaje mi sie spalic ok.10 l LPG, przy predkosci 120-140, na paliwie przy tych predkosciach spala ok. 8-8.5 l. W Wa-wie (codziennie 15km do pracy w jedna strone) przy normalnej jeździe (tzn. nie lubie zostawac na swiatlach, ale bez przesady) spala <10l PB98, a gazu to roznie od 12 do 15 l - teraz parkingi w sniegu, a ja lubie baczki krecic - to wychodzi calkiem sporo.

Na poczatku wydawalo mi sie ze moje autko pali duzo, ale tak juz jest BMW lubi paliwo, ale odwdziecza sie osiagami :)

PS.

Jazda BMW jest zbyt przyjemna by oszczedzac paliwo jezdzac jak "cierpiarze" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.