Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem z ksenonami bardzo często pali mi się lewej w lampie żąrnik poświeci około 2 tygodni i zaczyna delikatnie mrygać i po jakimś czasie zaczyna migać zapala się i gaśnie, nie wiem co już na to poradzić wymieniłem już 3 żarniki i problem pozostał jak miał może ktoś taki problem prosze o pomoc :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przetwornica jak pada to raczej raz na dobre, miałem to samo, winny był starter i niby kwalifikował się do wymiany ale wyczepiłem go z żarnika, dogiąłem blaszki kontaktowe i przeszło, spróbuj najpierw tak, jak nie pomoże to starter do wymiany
Opublikowano

Przerabiałem temat - już na drugim komplecie żarówek jeżdżę (PHILIPS)+ dwie wymiany żarników na gwarancji.

Moje dłużej wytrzymywały - jakieś 1,5 miesiąca - być może dlatego że w dzień jeżdżę na "DZIENNYCH".

Zmieniłem już starter w felernej lampie - bez rezultatu. Zamieniłem miejscami przetwornice , pochodziła ok miesiąc i zaczęła mrugać druga lampa ...

Teraz czekam na poprawę pogody i wymieniam przetwornicę ... kupiłem komplet na ALEDROGO ze starterem. Samą przetwornicę łatwo naprawić - padają najczęściej na żarnikach za 20-30zł.

Sprawdź żarówkę i dokładnie obejrzyj bańkę w środku w miejscu wyładowania... żarówka mruży zazwyczaj gdy jedna elektroda wypali się (ale dlaczego tak szybko) - jest wtedy dłuższy łuk, mniej intensywny i "jeździ" po szkle, w przypadku żarników niskiej jakości może doprowadzić do wytopienia szkła żarnika i pęknięcia wewnątrz lampy - odpukać nie miałem takiego przypadku.

Niedługo będę się doktoryzował z tego tematu, gdyby jeszcze przetwornice były na wierzchu a tak ta cała operacja wyjęcia lampy.... ehhh

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Witam mam pytanie a ile kosztowała cię przetwornica z starterem?Umnie było tak na początku orginalny zarnik który miałem zaczoł świecić leekko na czerwono jak pojechałem do sklepu z żarnikami to facet powiedział mi że żarnik się wypalił i dał mi żarniki (5000) powiedział żę nie ma różnicy między tymi (4300) a mają ładniejszą barwę i można powiedzieć żę od tego się zaczeło jeżdziłem na nich z 3 miesiące i jeden zaczoł delikatnie mrugać więć pojechałem na gwarancje wymienił mi je na nowe sytuacja powtórzyła się 4 razy więc pojechałem i powiedziałem mu zeby wymienił mi orginalne philipsa (4300) i tu było jeszcze gorzej miesiąc i koniec gwarancja 3 komplety na gwarancji mi wymienił w końcu załatwiłem sobie jakieś zamienniki i te zamienniki świecą jak nie dużo jeżdze to około 2 miesięcy i padają :(
Opublikowano

Przetwornice ze starterem i uchwytem przetwornicy z kablami kupiłem za 190zł. Używka w stanie bdb , po wsadzeniu żarnika odpala z aku UPS'owego.

Teraz mam 2 startery i jedna przetwornicę ponad stan więc mogę eksperymentować - za poprzedni starter dałem 135zł.

Wygląda na to że jednak przetwornica szwankuje... mimo, iż żarnik świeci :evil:

 

Przetwornica ma kilka stanów pracy (znalezione w necie):

TURN ON - przetwornica zostaje zasilona, kontroler steruje w sposób pozwalający zgromadzić maksymalną energię w uzwojeniach zapłonnika, trwa to ok. 30ms.

IGNITION - zapłonnik generuje impuls 23kV w celu zapalenia łuku w lampie, jeśli po kilku próbach nie nastąpi zapłon, kontroler wstrzymuje pracę przetwornicy do ponownego włączenia świateł.

TAKE-OVER - utrzymanie łuki i konserwacja elektrod lampy, regulacja mocy lampy w granicach 75W przy maksymalnym prądzie do 12A, trwa to ok. 300ms. W tych fazach lampa zasilana jest prądem stałym.

WARM-UP - cykl przełączenia polaryzacji prądu lampy po 10ms z ujemnego na dodatni. Moc dostarczana do palnika utrzymuje się na poziomie 75W przy prądzie do 2,6A

RUN-UP - przełączanie polaryzacji prądu lampy 400Hz do momentu, gdy napięcie na lampie osiągnie 50V RMS, lampa osiąga swą maksymalną intensywność, trwa to 6-8 sekund.

STADY-STATE - stabilna praca lampy, utrzymywanie stałej mocy i intensywności światła.

 

Możliwe że nie dociera do stanu STADY-STATE przez co zbyt dużymi parametrami steruje żarnik i doprowadza do jego przedwczesnej śmierci.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Witam wiesz możesz mieć racje bo jak ostatnio stałem za autem na skrzyżowaniu to wydawało mi się jak by ten jeden żąrnik troszkę mocniej świecił a powiedz mi taką rzecz gdzie kupiłeś tą przetwornice? W SUMIE TO WIESZ 200ZŁ to nie aż tak dużo więcej na żąrniki wydałem :)
Opublikowano

Przetwornica kupiona na ALEDROGO , zapewne z jakiegoś rozbitka. Użytkownik miał jeszcze soczewkę z odbłyśnikiem na innej aukcji... można powiedzieć że była to okazja.

Link wysyłam na PRV.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.