Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem posiadaczem swojej beemki od kilku lat więc już kilka rzeczy związanych z spadkami mocy itd. przerobiłem. Jednak ostatnio jedna rzecz nie daje mi w pełni być szczęśliwym z jazdy. Otóż występują w samochodzie wahania mocy. Przez kilka dni silnik pracuje bardzo ładnie, czuć w przedziale mniej więcej 1400-2000 RPM jakby moment obrotowy stopniowo się ładował, po czym wciska w fotel i wszystko jest ok. Auto przyśpiesza elegancko można powiedzieć w całym zakresie obrotów, nie trzeba kręcić wysoko by dynamicznie się poruszać. No i po kilku dniach takiego błogostanu znowu auto jakby zamula. Chodzi o to że nie czuć już takiego "zasysania", "ładowania" i momentu do 2000 RPM no i dodatkowo nie silnik nie jest już taki dynamiczny i elastyczny. Widać to doskonale ponieważ auto przyśpiesza jakby słabiej z każdym wyższym biegiem. Auto przyśpiesza ale bardziej ślamazarnie, równo ale czuć że gdzieś ten moment obrotowy zaginął. W typowych przedziałach 50-80 na trzecim biegu i 80-120 na czwartym- sekundy słabiej niż gdy wszystko jest normalnie.

No i taka sytuacja utrzymuje się jakiś czas, tj. kilka dni czasami tygodnie po czym znowu wszystko jest jak wcześniej. Bardzo denerwująca sytuacja... Tak jakby pogoda miała wpływ na osiągi... Coś strasznego

Zawór przy turbinie wymieniony, węże podciśnienia też, zrobiona adaptacja przepływomierza, auto świeżo po przeglądzie z wymienionymi filtrami, wirnik w turbo sztywniutki. Podejrzewam, że może być gdzieś nieszczelny dolot, jednak na gołe oko nic nie widać, a złotego sposobu na sprawdzenie szczelności nie znam.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł lub podpowiedz to bardzo proszę o pomoc...

 

no i oczywiście pozdrawiam :)

Opublikowano
możesz sprawdzić stan pierścienia uszczelniającego przy turbinie często tam jest nieszczelność. Możesz sprawdzić też jak wygląda zawór EGR, ja kiedyś tak miałem jak tym i okazało się że EGR był cały zabrudzony i nie otwierał się wcale po wyczyszczeniu moc była ze mną.
Opublikowano
sprawdzę szczelność pomiędzy przepływomierzem a turbina. Dodatkowo może uda mi się na dniach podłączyć komputer. Czy ktoś może wie jak sprawdzić szczelność dolotu od turbiny do kolektora dolotowego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.