Skocz do zawartości

Projekt 330Ci TURBO by QWET (524KM 695Nm)


Qwet

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Planuję założyć ringi SMD, ewentualnie felgi, ale jakichś poważnych zmian raczej nie. Niech pozostanie sleeper ;)

 

Jedna fotka spod maski z wczoraj, w sumie zmian nie ma zbyt wiele

Pod%2Bmask%25C4%2585.gif

Mega robota ale niestety nie podoba mi się ten znaczek na silniku po otwarciu maski :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za odpowiedzi ;)

 

Od czasu do czasu smaruję lakier woskiem, następnym razem może kupię jakiś z tych które proponujecie.

 

Niestety na 5 biegu przy większym doładowaniu pojawiał się surge, a jest to szkodliwe dla turbiny, więc musiałem wrócić do muszli antisurge. Spool trochę gorszy, ale za to na 5 biegu idzie płynnie od samego dołu. Co ciekawe różnicy w mocy nie odczuwam w ogóle, a wydawało się że antisurge ma gorszą sprawność.

 

Wczoraj przejechałem się z telefonem i co nieco nagrałem. Przy 700Nm federale SS595 mają już drobne problemy z trakcją :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kupiłem taką chemię

 

rly1MJ0Y_PsW2v2yQH0k5YAtJwrcrl2iVa_nl7OYEbnCAXUywTGvsqM2SO0Qhw9AtHfDwCNqoGfdQB5f7R9yJjfJJH3pkMCZ_t-7Ewhg-wYVYiQnW-7FfzO-zn0Pj0OFL9K8LiGrI5LqjcZITO9AWKH48YNDUCxDCnStWVuMgcrRaS4ywIpeRqpamzbRuefGX6AbpR-P-MAhw86PobZiJkCwkiSaJ5hLjcKBa-lAoIu7nrPQUO7g6lKafBdSFe-WrUVW6cWTKH32sDB3uFSxExY1uCX7wV7cDuZ2G0Wg6sz2u3ZSqXd6hW_URP1qoezuN7o8wMnErV3Ns6UEPCViFT40ut61pKGcHNUXJ5vHNU5xD0Mwinr51wu7OTdSs8wtaMNL3_qQhGUURMtIzV9j4jRrIjZI4y2jtjeZseO7jcz6XIeqfZU2U5Q3Fs-lSUuOH4Z6KwMShCY4eM98NbbAplg74Nqrc9N5uUoNh22rAj3rMkB0VhqSYfAteOwzOGiHgJZAdZkO3vN3rb9yvmKQPiQQY36UlKtCoyrWGH2CGWR8mW6J39igfBI8oiEx4fakHp5LQkWbGqAd2oyrVSIqa9jd5_3aYPceVr1gGfppBvhGXIA=w200-h150-no mSAoJdspCqsyEjpasHUosvQ-x-CmD678bIfjRUm96PQol0NTePDP8gPM7KTt3BUca0FYaa5YSvHsLsS_fePcFZqZuEgiNYelVypdSggohF4mkgjlWLSm0xZUO8vyyG174u6KGvBzAGu1Kr3wekPzzCF1bTXWyu9oEORGScAMhmvpoMA7SbawwiOXmQJlMhOZyT4NXaoG9fI6gTqBwiyeb5O2vt44dZNJKYwQrttRTrLkEL3_S2I4ft5cJeFAwcabkVKJZ7AOWkXmXTIFR8-ZThNGnEYNasLJQ4UWuXa-3D5vbzHk6OVT7KZR2ALEHmrRYHVUTQ5HkYIrjf3ImILa3SGL23vtt6MFlRt3fXoizTJ0iAnwoNCB5tniAUmll_NlYkXZOrTkX2KNzi3oMiU5KV3coTrvx2Z_qOGObcIwAjax_BkePP-F1O7nl4iX_-XUoslSgnFpgR3hB3SbkLerSaAXSIOsJMQrNERlq7buvHNuNUBx8KjBFKTm8zdkfGTk5_FkZZHpsSno7v7vIRhEG58gmJQvB7JtX3M9vckhcQOpY_cGtkoCAIcFsXIW3Ur8sIwImRdKQH1SyEbTUxf4P_zot9iyZaUK0ay88bi2-p0ER3k=s150-no

 

Pogoda robi się coraz gorsza, ciężko było znaleźć dobry moment, ale w końcu udało się trafić dwa dni w miarę ciepłe i bez deszczu. Po dokładnym umyciu wypsikałem całą butelkę IRONX na lakier i felgi. Powiem tak, jeśli nie ma wżerów to nie opłaca się sikać na lakier, bo nie ma zbyt dużej zmiany wyglądu. Najwyżej przedni zderzak i grill, które są bombardowane wszelkim syfem z ulicy, tam rzeczywiście powierzchnia zmienia odcień na bardziej błyszczący. Największą zmianę zauważyłem na felgach, IRONX dobrze rozpuszcza wżery w zakamarkach felg i spływa czerwonymi smugami, felgi stają się bialutkie - zdjęcia poniżej.

Po spłukaniu i wyschnięciu podjąłem się woskowania tym wysokiej klasy woskiem fusso coat. Deklaracje o ochronie 12 miesięcy wydają się śmieszne, każdy wie że to ściema. Nawet te reklamowane woski z marketów w stylu K2, po dwóch spłukaniach karcherem samą wodą nie ma po nich żadnego śladu i trzeba nakładać na nowo. Na opakowaniu fusso coat piszą, że pielęgnacja powłoki polega na okresowym przemywaniu i to wręcz przywraca im właściwość hydrofobową. Bardzo ciekawe. No nic, na razie jestem sceptyczny, aczkolwiek mam nadzieję że wytrzyma dłużej niż takie K2.

Po otwarciu puszki bardzo się zdziwiłem, bo zamiast gęstej mazi zobaczyłem suchą i twardą substancję, którą nawet ciężko nabrać na szmatkę czy gąbkę, co dopiero rozprowadzić na lakierze. Oczywiście nałożenie na lakier jest możliwe, po to ten wosk został stworzony. Nawet ładnie się rozprowadza, a przy tym jest baaardzo wydajny, na pewno starczy na dużo więcej woskowań niż tanie marketowe woski. Po nałożeniu przerwa 15 minut, mikrofibra do ręki i polerowanie. Tutaj już jest gorzej, bo trzeba użyć dużej siły i cierpliwie rozcierać, ale to pewnie zależy od czasu schnięcia po nałożeniu.

Efekt końcowy, hmm, w sumie nie ma zaskoczenia bo po każdym wosku lakier świeci się jak żydoskie jaja. Lustro, że można się przejrzeć. Zdjęcia poniżej.

 

864p0s90-CKJRJsLvHbD9odcWYsaUzB_A4g_MbWiJ2lk6wUzR2Dot77A6qTqzw7EdSC-idfcuz-SZ_2zAczlbEEU0n_grskHFPDmXSkMM_u0-m3EnnAI68734zpl6c8Sz29zQRQPkUByU-8ud0KAl7EJQY5lPPNPGcGAS5WHupXN8MCHJflv_Vfot16xktubafJyn6yaYwCXPgtBpPl639M4nFzpaM1bLRZ0rgXvds0IRotkpOvNAR44slnTE9uB7XKXuyq31e2-ewM6r4F0FBQ5yOemZlEgFpIlcGqLvb2Dhq25l_WwMJ0d0R5sE7R7-9hrBIahg8yI918xWWvRyTgnOa0a_7MPltfPgkSJ5KE7pUdslPzuMIPhXU31dHfXibseCj9HEq1qEgKm073_06glvLlzYPAJT0ZJKx-gIfN59oCWCz5BDwGx4I-2ygHigI6Imo3xa1YvpBZwcjGNz2W99Kj-dmCTPUTk3OBqZ959qv_KHnY6I-2UmvLwRXfh-4asGINeBeifTKpEpZadifB44GL8ZiAuUxqjqhGWzrDqL5UaJGg8_iEV5gF34lRT6JNgOx2j2D8K3bGbLrKgQ_B9Y6irojCeTij6AEPEG9HUv90=w200-h150-no jCVJaE_u4Wk5EXlA5wa8EZPc4DwOYGntkWZfRZFfM1CyR_YHjLIS_v7RDmsy9a385czPZRVgtjZBl5mvQ9_qNEqUGDO6G3xXIC3WdfQTZlmafDSicxhoMbCbQ-P6TmAdnMc6Tdk_UupXYaIYHAdj6Pdvb6f8DBmNJbBjbfwmueQHa9s54XQnhcM6OWoibifYA28TyqoMbhPI1heuFnqu1UAyu8lxr4yOESUtVOdXBaNnuBIrGxNlIHj9F3S-ogTyBxXfNNOhyXXtSn5BMkUONXS01Z03XqoY5Z_OYVmygdAYp3QUjEk_jqy9iNzDQ0qa-NFuptris-_gahxDyj3E86A3p2iiwjtarnLLOl4NLtV9XNglS5c2AmhskcVuci8TOK1J4CEZgzzNEj8p1Aj1UyEEPpPjW32zDMbe0DIzknBT-HTyY_f2dvLGCrllpz9DElS-3JGanbq2VE3dZ2a8DfM-vd20VBpSvAhCHQ8mj-5NfQlMKs68QBJO6T0-2vkk3di-8DSC1dZIoE6l1oYYPmX4lYgyNCC0ta1-8rl8gJKN2auFXAqjy2gSZlRSx1BpfobJOIKaI2e7lVF1gdZ6UxTzFexAaEQZB-KE98cOp2O2t9E=w200-h150-no WmPkm6q6wv2roexPFyFeUzk2QM2-rTiaijs8Yk78kF3JrLaOHHtLgDGSzYvi6m_TfZ6-e4Xo0vnYuzVzQksjrkWMh5bI9RnPlxSj_aJHbATjE_iJAjY-FqiOn-Yw6XfI6xpTj3IQx417nKyo40K9qs2eoX__L76ROrv_BpnGAMMagKwOi-B5B0tiDebZqub0nsu31udNeHL9OqSgBg52EEKbVXhMEr8Qysmh4UmdgeaDT_n8VHlcUZamm6z23EbI5uVQmoZYrGqw1ZjB_eXTgt0kia5jkQJwuidw_3UedWqIS-bFFQAkvHkizhwz-AVeMWdJ4kboMOH3sex8To-8a_uCSt-HhW7ACVC2ZRZKO6YGb8tY839nqU30lynxLApMA6rRbgfFiXspuHc-zqeRwgwvBQrCkRimaNaaqHaQl8GWiHnwymMkWDelg-1bap7wTpp7HidIb1mW-lsiGMTlwgL2DHRw_gcVW21OEx8JKoa5vkckbUfrBUCzvC4yt_ilBphveBP-Hax_Cg3zjm6pH75IqVHviOTIZ6THZwUFDGj-BeRFDeHZl3sNYiiVxO09rvpJXiGli3WlJxIoiv5zi_12CtexWp0vGR_eRIK1YWKueBQ=w200-h150-no

 

t_ZEYAjO2UPerdUZtxh-j7wunidlCQc--hsyDuvd9M4JyWOS9Q5piaOuQ0Sldqkhn7rUobNCdRj7JrJgsqeGQCeODiph3FJfXETsxaSYAOl7WL9VpQqRDehtQggaiAGjWKLYBeYCvjwmmz6pnaMFmDS3qnYJMq5Z7mgn0F8q0M6oV_KgUN89RpfCT4fvc6VsNPlRilUgGSacBmBb3kedVIHB3YpqdPl_Hrhvo5t4s4Oo5DvzuTFSqpwj2mHZiU30fD3Ew9rLh2uGuOQKyWkhsjV4RucySObui5czrhu3AodWiEMiZK61TXI3zgOFNdG24UnXY8OGsBRqe-NWBU2VEeULDiUzFyxDxJJGTucNiN6wVk1sh7mWtYRjw7YZhI6p1TH73jLVDmeVWCpshavhiJYpSk99qszagPqoya5__3G5_bT9qbo0pROviNXPF-mF4lLpv7mUpntcT8xMP8EhKOlJybLowmEZ0-jIvozlk4GZTw62T0OXhnw-PBGtyUip_Ua5GPhXpcu7dfNnpPdKZAF2i66y5hlsoX9j0yh6W2g8r7rivOK55WLh8SKVn_Mp085r176sW_fgfoJlFunZQf1aHBdmC7I-Do7yrDIg7ZXkzbY=w200-h150-no 90Xjxy_GVfqmdSiznobw9iCgufTdkEeC4kLPx8iKj4SoJJzp4FsLvqP9NWgItrZestBsgP0DRgehipCDV7mHiH2DbIruIZcLSeGxWwvMPe7nF74_EIbm7TMzElepnKJyny8GcaDFs-9ItMrT9MCczLMdzHcifFdto7_cjfiIgPVb6aWAWbDUOjsyCiDgVDE66OYKtvzdoEjVeC9cPD_MEphv5s6gbhR3i-4hsRX9pQ8gt3lBNsvbO3u9WDulHQayi5Z4S8JkysOCWZZRK1SPVbmmuWkCiucuPGH239l78tC0Bpgm1EGt7-L1TeQRWLzhIkYcGoxNDBZnjUFbY3vVTJZ_xd2qThqlmsp9aBz4fD4JCin8g3lrKILtnWwDKCNG5QgsxYtOSHBAMJ7erURFwWoxOEUMBMIVfqosxWbOf7PkxaYFnPYilSdqlevMSvp_rrHxZ2wliapWy2T6FjcAF2BwzexbIAqe-n0TB-51S_xCVqe1DedXdDlszmUqH-Ef0XHeu506eLXgo2n7Th0wNC4nWCHy2NozLII9WHvCha2ati85rBy41RpKbS0y3ZI2TxWhmGOAWklR_QGSPDjxdHW8nmSpsCXKRm_nMiRQHQl0yKY=w200-h150-no t6GJera2wynYZxebZeUaFbOS0h0FR_hbWwWEap550yTT3HX-GbGARQPNZPVjcra3zY6yVweWV8a1aZvl3dnfHhelRxaUXP0oXcSY7t3ONDMVVP-0uQHeRUr68bnRwFgt6aq3VtAH_u-f0VrgTT5U647yPIPHD8NkC21IxzKlAGmwdpNx3Fyjvu76BDc8lrcF4dGzlnQsGp7CO8VAvc-6NjTtUTfRG03vuiIc-p7qWydDJoFF0rQUOgmVg2KCe3rKbab1s3jErFhqlOk7_TdcuIeHH3e9eRLB3_zc--o4uyIzbEvyGlNd4BGKh7ObhyeeQJJW2bTEqYX_DxqCRyzS6MqZ7lbRAqivMMgN0f0fwU16J48iMo1otQo7eadIpQnFR5VHRBphOzSRfFbtuACb5k5ZenUhq4bhPGdcZqaJEWeUF1MANwo6eaXDk4AbDL0gRcGpKnGoXtIYb7kX3MkeJ1Sn3-KpiCP72HFMRyyVe4dFlqaosH5qpHRoZwGzaDIClQHi8TWc-Igx3wR_1gdITVNeRnUc3tiKX-Leq8qse-2DYAMK41uohsF3DxkadinUy6Zzz-1TeDDi6BZF83L2ciK7l7FMwclAPzls_FCZQFfN7i0=w200-h150-no

 

Od tych operacji już parę dni popadało. Woda faktycznie nie przywiera, w deszczu z daleka lakier wydaje się matowy za sprawą kuleczek wody utrzymujących się na powierzchni. Po deszczu inne woski zostawiały pionowe smugi a tutaj po zaschnięciu wody jest tylko nalot na masce dachu i klapie bagażnika, który schodzi mikrofibrą. Tutaj duży plus. Zobaczymy ile taki efekt się utrzyma, zima jest długa.

 

Poza tym, co do stanu technicznego, coś niedobrego dzieje się ze skrzynią biegów. Michał obiecał że zacznie remont starej skrzyni do końca tego roku, więc liczę, ze zimą zrobimy przkładkę i będzie już spokój na dłuższy czas. Zauważyłem też, że przy 1.8 bara pojawiają się już problemy z zapłonem, więc myślę o wymianie cewek na mocniejsze przy okazji przekładki skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ej, ale IronX nie ma nabłyszczać lakieru, tylko rozpuścić metaliczne naloty ;) więc w zależności od tego jak i gdzie używane auto - warto psiknąć czasami i na dach ;) Ale oczywiście koła i dół auta najbardziej będzie krwawił po pyle z klocków.

Cała butelka poszła - na bogato poleciałeś ;)

Fusso to twardziel - położony na dobrze przygotowany lakier siedzi całą zimę.

Następnym razem musisz nałożyć go jeszcze mniej, nie będzie problemu z dotarciem.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fusso ciężko się dociera, są nawet metody docierania na mokro czy od razu po nałożeniu. Ogólnie trzeba bardzo mało dawac i przygotować się na to że ten wosk lubi się wypacać i po słonecznym dniu może okazać się że znów są mazy i trzeba dotrzeć.

Po ironX mogłeś jeszcze spryskać jakimś tar&glue oraz przeglinkować, na pewno usunełoby to pozostałe osady organiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poszperałem po internecie w sprawie skrzyni biegów. W sumie nie spodziewałem się że coś znajdę, a okazało się, że było już mnóstwo takich awarii - huk wiertarki udarowej i problem z wrzuceniem 1 biegu. Przyczyną jest taka podkładka 1ST GEAR THRUST WASHER o numerze 33348 na rysunku:

 

http://obrazki.elektroda.pl/5148438900_1480157299_thumb.jpg

 

Ta podkładka pod dużym obciążeniem wyciera się i pęka w drobny mak, wlatuje do zębatek i łożysk, ogólnie robi sieczkę

 

http://obrazki.elektroda.pl/2674530900_1480157300_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/7902115200_1480157302_thumb.jpg

 

Problem jest na tyle częsty że jedna firma opracowała wzmocnioną wersję tej podkładki

https://www.marlincrawler.com/transmission/parts-upgrade/chromoly-r-series-thrust-washer-kit

 

Dlatego jeszcze przed rozebraniem skrzyni nabyłem tą wzmocnioną podkładkę. Właśnie przyszła paczka z USA :)

 

http://obrazki.elektroda.pl/4329858200_1480157303_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/1236669300_1480157304_thumb.jpg

 

Teraz jeszcze kwestia jak Michał będzie stał z czasem. Przy dobrych wiatrach skrzynia zostanie rozebrana jeszcze w tym roku. Mam nadzieję że jak już stopnieje śnieg maszyna będzie gotowa do sezonu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Bedzie mozna gdzies fure obejrzec? :D

Szczerze mówiąc rzadko bywam na zlotach. Zresztą w pewnym sensie jestem jednak zdrajcą marki :)

A gdzie ewentualnie warto by się pojawić w sezonie 2017 ? Jakieś sugestie?

 

Po długim oczekiwaniu Michał w końcu zabrał się za moją starą skrzynię biegów. Obaj oczekiwaliśmy wyraźnych uszkodzeń, ale po zdjęciu obudowy na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało idealnie:

 

http://obrazki.elektroda.pl/5858053000_1484052993_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/7863993300_1484052995_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/7724997100_1484052997_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/2679265600_1484052998_thumb.jpg

 

http://obrazki.elektroda.pl/7894392200_1484052999_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/2014782400_1484053001_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/3348073400_1484053002_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/5465948400_1484052991_thumb.jpg

 

Jednak podczas stopniowego zdejmowania poszczególnych zębatek wyszło to czego się spodziewałem od początku. Tak wygląda u mnie ten nieszczęsny thrust washer:

 

http://obrazki.elektroda.pl/8389401200_1484053003_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/1473174000_1484053006_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/7931396700_1484053008_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/8523805200_1484053005_thumb.jpg

 

Porównanie starej podkładki z nową super-tuningową marlin crawler thrust washer:

 

http://obrazki.elektroda.pl/2940408300_1484053014_thumb.jpg

 

Michał mówi że zmiętolony kołek ustalający starej podkładki wydłubał spomiędzy kulek głównego łożyska. A więc znamy przyczynę całego tego charczenia podczas jazdy. Teraz pozostało pomierzyć wymiary technologiczne, powymieniać łożyska, synchronizatory, widelce i co tam jeszcze. Nie chciałbym denerwować Michała bo ostatnio ma bardzo dużo innej roboty, ale mam cichą nadzieję, że do końca stycznia skrzynia będzie gotowa do montażu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
2jzgte to swietny silnik, zawsze chcialem miec taki w suprze, ale kasa i u nas tylko beemy sa do wyboru, ja bym pozostał przy bezawaryjnych 500KM bo na ulice i tak nie do wykorzystania, jako sleeper jest super i niech tak zostanie,gratulacje :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.