Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Mam mały problem. Kilka dni temu jechałem z Niemiec kolegi BMW 530d i zrobiłem babski błąd, a mianowicie zalałem benzynę zamiast ropy. Miałem ok. 15 litrów ropy i wlałem jakieś 13 benzyny.

Samochód normalnie jechał przez 80 km. Zbliżałem się do granicy, ale zauważyłem, że auto pali trochę więcej. Przed granicą miałem już go bardzo mało i stwierdziłem, że zatankuję jeszcze. Podjechałem na stację i ponownie wlałem jakieś 7 litrów beznyny :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:. W ogóle nie myśląc, masakra. Auto dalej ruszyło i super zasuwało, przejechałem granicę i nagle samochód podczas redukcji (automat) zgasł. Zapaliła się kontrolka pomarańczowa, taki trybik z prawej strony zegarów. Myślałem, że może padła skrzynia czy coś. Jechałem spokojnie jeszcze 60 km i auto chodziło dobrze, tzn bez redukcji.Z Wtedy zaczęło palić bardzo dużo.

Wciąż nie domyślałem się, że zalałem PB. Zjechałem na stację w Nowym Tomyślu i podjechałem do dystrybutora. Wtedy nagle mnie olśniło, że ja wciąż lałem benzynę zamiast ropy :mad2: :mad2:. Myślałem, że strzele sobie w łeb. Byłem załamany, że mogłem walnąć taką gafę. Tym bardziej, że silniczek pracował idealnie, autko bardzo zadbane i aż płakać się chciało. Szybko zalałem do pełna ON i uszlachetniacz ze stacji BP. Opaliłem auto i o dziwo zaczęło pracować normalnie jak gdyby nigdy nic. Wyjechałem na autostradę, samochód dobrze ciągnie, skrzynia redukuje i pali mało. Byłem ucieszony, miałem fuksa.

Myślałem, że nie poniosę żadnych konsekwencji. Jednak gdy odpalam samochód rano, gdy jest zimny to słyszę, że nie pracuje już tak idealnie równo.

Tzn odpala na dotyk, nic nie hałasuje pod maską, ale słychać, że nie chodzi równo. Zachowuje się tak, jakby spadały mu delikatnie obroty i wchodziły z powrotem. Trzeba się przysłuchać, ale tak jest. Gdy już się rozgrzeje to pracuje taki samo jak przed całym zdarzeniem.

Możecie mi napisać, co mogło się uszkodzić? Pompa, wtryskiwacze? Dodam, że samochód jeździ szybko i ładnie wkręca się na obroty. Wszystko jak wcześniej po za pracą na zimnym.

Z góry dziękuję.

Opublikowano
witaj pierwsze co sprawdzil bym wtrysliwacze czy ci nie leja... prosta metoda ... bierzesz 6 wezow takich fi 1,5 sciagasz z wtryskiwaczow przewody paliwowe i na gore zakladasz te wezyki... odpalasz auto i patrzysz czy rosnie w wezyku paliwo jak rosnie i nie stanie czyli wtrysk do tylka... jezeli naleci jakies np. 3cm... i stanie czyli wtrysk dobry... najprostsza domowa metoda sprawdzenia wtryskiwaczy:D pozdrawiam:d i nie lej juz benzyny tylko DIESLA:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.