Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam takie pytanie i mały problem, jestem posiadaczem e30stki m40b18 dokładnie rzecz ujmując. a problem jest mianowicie taki że kopci mi zarówno na jałowym jak i podczas jazdy, na jałowym nieznacznie ale jest to zauważalne natomiast podczas jazdy to bardzo, szczególnie podczas przyspieszania, jest to zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, zauważyłem też że więcej mi pali wcześniej za 100zł robiłem 200km czyli znośnie, a ostatnio robiłem jakieś 160-170 przy takiej samej jezdzie. oleju raczej nie bierze bo po wymianie w pażdzierniku mam stan jakieś pół centymetra poniżej maxa, płynu też raczej nie ubywa, tyle co trochę nakapie z nieszczelnej chłodnicy.I jeszcze jeden taki mankament, ściągnołem odmę i przewód na całej długości był zawalony jakimś lepkim syfem koloru coś jak berzowy, prawie nie było prześwitu. podobnie coś jak osadza się na bagnecie, gdy w zimie jeżdzi sie krótkie odcinki, założyłem na sztukę przezroczysty przewód i po 5-10 min pracy na jałowym i delikatnych przygazowaniach zaczeły zbierać sie krople wody, co to oznacza i co by z tym zrobić ??

 

 

pomoże ktoś z tymi problemami??

pozdrawiam

Opublikowano
a jakie są jeszcze objawy walniętej uszczelki pod głowicą, bo nie zauważyłem aby w oleju zbierała się woda, pod korkiem sucho.
Opublikowano
Nie pamiętam, poczekaj na odpowiedź innych ale gdy olej wymiesza się z cieczą chłodzącą to właśnie nabiera koloru kawy z mlekiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na jaki kolor dymi, Po jeśli jest to para wodna, to mozę nie ma co sięprzejmowąc. Jeśli jeździsz małą bawara i głównie krótsze trasy, to w tłumikach masz pełno wilgości, o ilę nie wodę. I to pewnie ona pod wpływem temperatury paru tak bardzo. Spróbój ją przegonić na dłuże trasie, powinno ustapić.

Spróbój równiesz powąchać spaliny (oczywiście w rosądnych ilościach :mrgreen: ). Jęsli bedzie w nich czuć coś na styl płynu chłodniczego to wtedy można podejrzewać uszczelkę głowicy. Z tą mazią to też jest różnie. Kiedy zmieniałeś olej? Może olej jest stary, ma w sobie dużo wilgości?

Wykręć świece, zobacz jak wyglądają. Sprawdź kompresję, i poszukaj jakiegoś mechaniora co ma przyrząd do mierzene CO2 w układzie. Masz wteyd na 100 procent pewność ze to uszczelka pod głowica.

Masz ELPGIE??

 

PZDR>

Opublikowano

barwę ma raczej jasna przejrzystą no i na krótkich odcinkach latam i faktycznie jak patrze w rurę to jest w niej woda, tzn w końcówce tak widać, ale jak wąchałem spaliny to raczej mocno czuć paliwo tak jakby niedopalone. a resztę sprawdzę jak znajdę trochę czasu na wykręceniem świec i podjazd do mechanika.

pozdrawiam

Opublikowano
olej zmieniany w pazdzierniku jakieś 7 tyś. jest na nim zrobione, raczej nie dostrzegam żeby była w nim woda lub wilgoć, no chyba że nie potrafię rozpoznać oznak jakie się tym objawiają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.