Skocz do zawartości

E61 Samoczynne włączanie się ESP na łukach


xaan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wraz z nadejściem ciepłych dni zacząłem jeździć z otwartymi oknami i, psikus... coś trzeszczy w tylnej osi kiedy jadę po nierównościach. Bujając samochodem na postoju stwierdziłem, że trzeszczy coś w tylnym lewym zawieszeniu (Touring).

 

Mniej więcej w tym samym czasie podczas jechania po łuku (w lewo) włączyło się ESP (tylne prawe koło) i przyhamował mi auto :mad2:

Zdarzyło się to już dwa razy i tylko przy skręcaniu w lewo. W prawo nic się nie dzieje. Dodam tylko, że łuki wcale nie były ostre i komputer nie wywalał żadnych błędów. Standardowa lampka ESP i przyhamowywanie koła.

 

Co to może być i czy to trzeszczenie ma coś wspólnego z dziwnym działaniem ESP :?:

:arrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz tuleje pływającą na wahaczu, ona właśnie tak trzeszczy jak jest zużyta. Jak jest mocno zużyta to koło normalnie bedzie latać na boki, jak popatrzysz od tyłu to bedzie nawet bardziej pochylone.

Przy skręcie być może koło sie lekko przemieszcza i jest to wykrywane przez kontrole trakcji. Gdyby były uszkodzone jakieś czujniki czy coś to wywliłoby błąd i przestałby Ci działać ABS i DSC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tuleja metalowo gumowa wymieniona. Skrzypienie zniknęło ale ESP nada się włącza.

 

Co może być tego przyczyną. Teraz przy skręcie w lewo jak i prawo czuję silne hamowanie na tylnej osi i miganie kontrolki ESP. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleja metalowo gumowa wymieniona. Skrzypienie zniknęło ale ESP nada się włącza.

 

Co może być tego przyczyną. Teraz przy skręcie w lewo jak i prawo czuję silne hamowanie na tylnej osi i miganie kontrolki ESP. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to sprawdzić?

Hej,

 

U mnie było tak samo a mianowicie jedna tulej(pływająca) trzeszczala a druga nie , po ogledzinach obie wylądowaly na złomie.

serwis zaleca wymiane dwóch , bo zazwyczaj padają jedna po drógiej. W moim przypadku auto w zakretach wynosilo tylem zbyt mocno a lampka kontroli trakcji pojawiała sie na najmniejszych dziurach. Koła też były dziwnie pochylone a po wymianie całkiem inaczej.

Obowiązkowo geometria kół do ustawienia po wymianie i jest git.

 

Czy ustawiałeś geometrie po wymianie tych tuleji??? Może to byc przyczyną albo druga siedzi tylko że nie skrzypi.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.