Skocz do zawartości

318i N42B20 Błąd Czujnika ciśnienia różnicowego


GregoryTczew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w styczniowe mrozy przestał mi działać termostat ,auto użytkowane było w tym stanie około tygodnia...przypuszczam że niedogrzany silnik ( ponieważ dziennie robione było 10km do pracy i z pracy ) był przyczyną zamarznięcia odmy :mad2: ,wywaliło mi na zegarach kontrolke od oleju i po dojechaniu do świateł auto zgasło.

Poczytałem na forach co i jak w temacie i wymieniłem termostat , odme ,przewody odmy ,olej w silniku oraz filtr oleju .

 

Auto odżyło :D ,ale co jakiś czas (raz - dwa razy dziennie ) gdy stałem na światłach obrotomierz zaczął falować od 600 do 1000obr/min :( przegazowałem auto i było ok. Podkusiło mnie pojechać na kompa i zobaczyć czy wszystko jest ok.i wyskoczyło mi 8 różnych błędów ,wszystkie związane były z czujnikami silnika .

 

Diagnosta powiedział ,że to wszystko raczej miało związek z tą odmą i skasował błędy,powiedział że mam autem chwile pojezdzić ,ale mam mu dać w rure :lol: no więc pojechałem pocisnąć bunie ,wróciłem z bananem na twarzy bo o niebo lepiej szła odrazu ( v-power zalane).

Ponownie podłączył pod kompa auto i zero błędów ,kazał mi przyjechać za 2-3 dni.

 

Po 3 dniach zajechałem do elektryka ,po odczytaniu błędów wyskoczył błąd CZUJNIKA CIŚNIENIA RÓŻNICOWEGO( błąd wiarygodności ) :mad2: ,zapytał czy mam filtr DPF ...ale moja beemka z fabryki już wyszła bez ...stwierdził ,że nie wie jak to wygląda w bmw i gdzie jest ten czujnik jak nie ma filtra DPF ( bo gdyby miała filtr to czujnik jest ponoć przed i za filtrem .

 

Sprawdziłem na realoem i u mnie jest ten czujnik pod kolektorem dolotowym ,czyli gdzieś blisko odmy...bo mechanik mi mówił że żeby wymienić u mnie odme musi zdjąć kolektor dolotowy i td.

 

Mam pytanie,czy ktoś z was miał już taką sytuację ze swoją bunią ? lub kto wie co może być przyczyną tego błędu ?

 

Zgóry dzięki za pomoc :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle patrzyłeś na realoem. Czujnik jest na kolektorze ssącym zaraz za przepustnicą. W benzynowych silnikach nie ma filtrów cząstek stałych (dpf). Na błąd może mieć wpływ element nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=13_0950&hg=13&fg=15 oraz odma. Odma rzeczywiście jest pod kolektorem i zazwyczaj się go ściąga do wymiany. Na którymś forum bmw jest to opisane z fotkami.

Najtańsze rozwiązanie to podmienić czujnik z kimś innym, lub kupić używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.