Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w styczniowe mrozy przestał mi działać termostat ,auto użytkowane było w tym stanie około tygodnia...przypuszczam że niedogrzany silnik ( ponieważ dziennie robione było 10km do pracy i z pracy ) był przyczyną zamarznięcia odmy :mad2: ,wywaliło mi na zegarach kontrolke od oleju i po dojechaniu do świateł auto zgasło.

Poczytałem na forach co i jak w temacie i wymieniłem termostat , odme ,przewody odmy ,olej w silniku oraz filtr oleju .

 

Auto odżyło :D ,ale co jakiś czas (raz - dwa razy dziennie ) gdy stałem na światłach obrotomierz zaczął falować od 600 do 1000obr/min :( przegazowałem auto i było ok. Podkusiło mnie pojechać na kompa i zobaczyć czy wszystko jest ok.i wyskoczyło mi 8 różnych błędów ,wszystkie związane były z czujnikami silnika .

 

Diagnosta powiedział ,że to wszystko raczej miało związek z tą odmą i skasował błędy,powiedział że mam autem chwile pojezdzić ,ale mam mu dać w rure :lol: no więc pojechałem pocisnąć bunie ,wróciłem z bananem na twarzy bo o niebo lepiej szła odrazu ( v-power zalane).

Ponownie podłączył pod kompa auto i zero błędów ,kazał mi przyjechać za 2-3 dni.

 

Po 3 dniach zajechałem do elektryka ,po odczytaniu błędów wyskoczył błąd CZUJNIKA CIŚNIENIA RÓŻNICOWEGO( błąd wiarygodności ) :mad2: ,zapytał czy mam filtr DPF ...ale moja beemka z fabryki już wyszła bez ...stwierdził ,że nie wie jak to wygląda w bmw i gdzie jest ten czujnik jak nie ma filtra DPF ( bo gdyby miała filtr to czujnik jest ponoć przed i za filtrem .

 

Sprawdziłem na realoem i u mnie jest ten czujnik pod kolektorem dolotowym ,czyli gdzieś blisko odmy...bo mechanik mi mówił że żeby wymienić u mnie odme musi zdjąć kolektor dolotowy i td.

 

Mam pytanie,czy ktoś z was miał już taką sytuację ze swoją bunią ? lub kto wie co może być przyczyną tego błędu ?

 

Zgóry dzięki za pomoc :cool2:

Opublikowano

Źle patrzyłeś na realoem. Czujnik jest na kolektorze ssącym zaraz za przepustnicą. W benzynowych silnikach nie ma filtrów cząstek stałych (dpf). Na błąd może mieć wpływ element nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=13_0950&hg=13&fg=15 oraz odma. Odma rzeczywiście jest pod kolektorem i zazwyczaj się go ściąga do wymiany. Na którymś forum bmw jest to opisane z fotkami.

Najtańsze rozwiązanie to podmienić czujnik z kimś innym, lub kupić używany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.