Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem ostatnio zapytać o te tuleje gumowe w Bawaria Motors w Katowicach. Doradca powiedział, że ich mechanicy mają w tym doświadczenie i sprawdzają to na wyczucie... Pisałeś, że masz nowe tarcze ATE. Ja wymieniłem na gwaracji (pokrzywiły się po miesiącu). Jeżdzę normalnie, wszystkie pozostałe elementy w ukł. hamulcowym sparwdzone i wszystko ok. Więc wg mnie zwykłe ATE (dostępne w Polsce) to szmelc. Narazie są proste. Mój problem się teraz zmienił. Może to zabrzmi śmiesznie, ale wibracje na kierownicy (80km/h - 120km/h) zależą od temperatury. Jak jest zimno, wibracje są minimalne, jak bardzo ciepło i samochód się nagrzeje, są większe. Mówię oczywiście o sytuacji, że samochód stoi przez kilka godzin i tarcze są zimne. Dodatkowo występują od czasu do czasu... Skoro temperatura ma na to wpływ to jedyne co przychodzi mi do głowy to jakiś gumowy element :mad2: Pomóżcie. Pozdrawiam

 

 

Ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia układu hamulcowego, tzn zaciski i cylinderki/tłoczki.

Kolega miał taki przypadek w X5. Jak nawet delikatnie przyhamował i przejechał kilka km, to zaczynało się bicie podczas jazdy.

Kazałem mu wyjechać z podwórka bez używania hamulców i przejechania kilku/kilkunastu km - wtedy było wszystko ok i nic nie biło.

Okazało się, że podczas przyhamowania cylinderek nie odbijał i nagrzewał tarcze hamulcową. Gdy tarcza się nagrzała to zaczynało się bicie.

Dokładne wyczyszczenie pomogło i obyło się bez tymiany tarcz. Nie pamiętam, czy kolega wymieniał jakieś gumowe elementy przy cylinderkach, ale to całkiem możliwe.

Ja kiedyś miałem takie problemy z opóźnieniem odbijającym cylinderkiem w E46. Wtedy wymieniałem różne uszczelki i gumy na tłoczku.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Prawdopodobnie mam krzywą piastę i piasta powoduje, że co jakiś czas krzywi się tarcza i to powoduje wibracje. Kto produkuje oryginały piast do E60? Jak będę zamawiał to jakie? Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie mam krzywą piastę i piasta powoduje, że co jakiś czas krzywi się tarcza i to powoduje wibracje. Kto produkuje oryginały piast do E60? Jak będę zamawiał to jakie? Pozdrawiam

 

Ja do E91 na przód kupiłem (łożysko z piastą) FAGa w opakowaniu Ruvilla (ten sam zestaw w opakowaniu Faga były droższy).

Piasta sprawia wrażenie solidniejszej niż oryginał. Łożysko identyczne z oryginałem. Cena jakieś 2 lata temu to około 350zł (w zaprzyjaźnionym sklepie), to samo w serwisie Bmw jakieś 933zł - do E60 967zł

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie mam ten sam problem. Kupiłem zimówi, wywazałem 3 razy dalej bicie, wkońcu zdjełem założyłem kolejny komplet michelin alp4 i dalej to samo, wibracje lekkie przy 65km/h nastepne przy 120 i 140 gdzie przy tych predkosciach są już silniejsze. Wibracje sa tylko przy jezdzie, przy hamowaniu nie wystepują na pedale hamulca, i nie wazne czy wchodze w łuk przy 120 czy jade na wprost wibracje dalej przy okreslonych predkosciach wystepują... Czytałem na poprzednich postach o sprawdzeniu łącznika (tłumika drgań) wału, powiedzcie jak to sprawdzić na oko na kanale? Czy dobrze mysle ze wystarczy spróbować lekko ręką obracać wałem w prawo lewo i zobaczyć czy jest luz a później już ciężej się obraca ? A co wahaczy czy ktoś może mi powiedzieć kożystając ze stronki http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC71&mospid=47753&hg=11&fg=45 które to dokładnie tuleje czy elementy elastyczne które mogą powodować wibracje jak są już za luźne?
Opublikowano

Odkryłem prawdopodobnie przyczynę wibracji w moim aucie. Okazuje się że łącznik wału jest już sporo zuzyty i to prawdopodobnie on daje takie skutki...

Ponizej fotki przedstawiające łącznik na biegu jałowym i po wrzuceniu na D i trzymaniu na hamulcu gdy auto prubuje ruszyć oczywiscie bez gazu...

 

http://http://imageshack.us/a/img443/2614/20130106027.jpg

 

http://http://imageshack.us/a/img805/429/20130106026.jpg

 

 

Mam już nowy łacznik, lece montować. Dam znać czy coś sie poprawiło po wymianie. Jeśli nie to pewnie bede szukał w zawieszeniu.

Opublikowano
Niestety po wymianie wibracje nie ustały... :( Jedyna różnica jaką można zauważyć to zauwazalnie mniejsze szarpnięcie przy zatrzymywaniu się na swiatłach gdy skrzynia zrzuca biegi szczególnie z 2 na 1. Po podniesieniu tyłu auta na podporach i wrzuceniu na D nadal wibracje odczuwalne, jedynie co mozna z tego wywnioskowac to wykluczenie przodu auta i luzów jesli jakiekolwiek nawet są....
Opublikowano
i sprawa załatwiona :) okazało się że przy zmianie kół w wulkanizacji wogóle nie zostały załozone pierścionki centrujące między felga a piastą. Sam nie wiedziałem ze je miałem dopiero panowie z serwisu stwierdzili ich brak i najprawdopodobniejszą przyczynę wibracji. Po załozeniu pierscieni wszystko ustało, kompletnie zadnych wstrząsów, teraz jazda to jak lot samolotem, czasami trafią sie turbulencje ale to tylko wina naszych dróg... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.