Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moim problemem jest to ze moje autko nie jeździ tak jak powinno, przynajmniej mi się tak wydaje: :roll:

Podczas jazdy i gwałtownego wciśnięcia gazy autko przyśpiesza i ma takie chwilowe wepchniecie w fotel które trwa ok 1s. i potem jest juz tak jak było wcześniej i za chwile jest to samo. I podczas przyśpieszania jest tak ze 2-3 razy. Dziś jadąc po łuku wcisnąłem gaz, odpuściłem i jeszcze raz wcisnąłem i szła jak szalona.

Co może być przyczyną takich objawów??

Zawór EGR czyszczony, Filtr powietrza wymieniony.

Za wszystkie porady Dzięki.

Opublikowano

Ja czyscilem w/g opisu z forum i byla lipa. Kupilem nowy i szok. Samochod wrocil do zywych, teraz jazda jest prawdziwa przyjemnoscia. Dlatego uwazam, ze tylko nowy. Sprobuj moze napierw podmianke i zobacz jaka bedzie reakcja. Przepraszam za brak polskich znakow. Pozdrawiam

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Ciezko powiedziec czy byly identyczne, ale po wcisnieciu gazu turbina dzialala jakby przez 1-2 sekund, obroty szly do okolo 4tys a samochod nie mial przyspieszenia. Jakos dziwnie zmienial biegi, czasami bez sensu trzymal wysoko, natomiast innym razem 2200 obrotow przy bucie w podlodze i zmienial w gore Nie szlo jechac, juz myslem, ze padla skrzynia. Na szczescie po wymianie tej pierdoly wszystko wrocilo do normy. Fakt, ze mam nowy AGR/EGR, wyczyszczony caly kolektor(z klapkami) ale poprawa nastapila po wymianie tego pierdolnika. Zycze powodzenia i pozdrawiam.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • 5 lat później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta.

 

e60 z 2003 roku 218 koni. Auto nagle straciło moc. Pali na dotyk jak wcześniej ale nie ma "kopa" i puszcza czarne bąki.

Szukając przyczyny odpiąłem wężyk od akumulatora podciśnienia (tej czarnej puszki przy przetworniku turbiny) i ciągnąc lub dmuchając w niego w kierunku złączki (pod kolektorem) słuchać syczenie powietrza gdzieś chyba pod kolektorem. Czy tak powinno być? Wydaje mi się na chłopski rozum, że cały układ podciśnienia powinien być szczelny ale nie wiem czy nie ma tam jakiegoś zaworka dopuszczającego powietrze.

Opublikowano
Układ ma być szczelny. Po odpaleniu auta cięgno "gruszki" turbosprężarki powinno zostać zaciągnięte i odpuszczane przy dodawaniu gazu. Ja używam manometru który wpinam w układ podciśnienia i sprawa jasna.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Dzięki za odp. Jutro więc wymiana wężyków. Mam nadzieję, że to jest przyczyną mojego problemu.

Muszę się zaopatrzyć w taki manometr, dużo nie kosztuje a jak widać może się przydać.

Opublikowano

Teoria była słuszna :D Dwa wężyki podciśnienia pod kolektorem były uszkodzone. Wymiana na nowe załatwiła sprawę, tylko zauważyłem, że mam jeszcze dziurę w dolocie, a dokładnie w gumowym przewodzie między intercoolerem a AGR - jak turbo nie pompowało to nie było tego słychać. Nowy wąż już zamówiony.

 

Taka jeszcze mała rzecz którą zauważyłem - mimo wymiany uszkodzonych wężyków podciśnienia, jak się dmucha w przewód idący od akumulatora podciśnieniowego w kierunku trójnika pod kolektorem (na wyłączonym silniku oczywiście) to jednak nie ma tam 100% szczelności, gdzieś to powietrze powolutku ucieka ale nie słychać gdzie. Może pompa podciśnienia otwiera się jak nie pracuje? Trochę mnie to zmyliło bo byłem gotowy zwalać cały dolot żeby znaleźć przyczynę ale po uruchomieniu silnika podciśnienie się wytwarza ok, sztangę zaciąga, więc chyba tak powinno być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.