Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć mam takie pytanko

Posiadam BMW E32 730i r6 (M30B30) z 1990r i chce w nim zamontować silnik M70B50 i chciałem się zapytać jakie trudności mogą mnie czekać ???

co do silnika M70B50 to mam go w rozbitej E32

dziękuje za podpowiedzi

Opublikowano
Cześć mam takie pytanko

Posiadam BMW E32 730i r6 (M30B30) z 1990r i chce w nim zamontować silnik M70B50 i chciałem się zapytać jakie trudności mogą mnie czekać ???

Niewyobrażalne...

Opublikowano
Hej, temat jest gigantyczny jeżeli chcesz zachować wszystko tak jak w oryginale w 750. Tu nawet klima jest połączona z komputerem DME silnika. Oczywiście zrobić się da, najszybciej to musisz mieć wiązkę włącznie z wiązką licznika, licznik, cały układ napędowy, komputery pod maską. Przy tak starych autach, uważam, że to nie ma już sensu. Wiązki w aucie dawcy będą Ci się ze starości rozpadać w rękach, włącznie ze wszystkimi gumami silnika M70 jak tylko go ruszysz. Natomiast jak masz czas i umiesz czytać schematy elektryczne można się bawić. Jednakże najpierw pasowałoby zrobić jako taki remont M70, żeby nie wracać do tematu w aucie, gdzie jest dużo mniej miejsca na grzebanie. Lepiej poszukać dobrego M30B35, zrobić remont i wsadzić do Ciebie. Wyjdzie duuużo taniej niż w przypadku M70. Widzę, że jesteś z Łodzi, zadzwoń do braci Jagiełło, podejrzewam, że oni Ci wyklarują wszystko, włącznie z kosztami.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
aut po odwrotnej przekładce widziałem kilka lat temu bardzo wiele. rzekłbym nawet ze ludzie masowo wkładali 3.0 r6 zamiast v12 bo im za dużo paliło i nie dało się ustawić na gazie a benzyna była wtedy po 3,5 zł :)
Opublikowano
aut po odwrotnej przekładce widziałem kilka lat temu bardzo wiele. rzekłbym nawet ze ludzie masowo wkładali 3.0 r6 zamiast v12 bo im za dużo paliło i nie dało się ustawić na gazie a benzyna była wtedy po 3,5 zł :)

Odwrotnie jest dużo prościej, bo w 750 wszystkiego jest więcej, masz więc z czego brać. Na przykład jeżeli masz dwa razy grubszą wiązkę, niż w 730, to możesz sobie kabelki wybierać do woli...

Ale tak na marginesie: zamieniać V12 na R6 to tak, jak by zamienić Liszowską na...Błaszczyk :D

Opublikowano

koledzy to moje takie małe marzenie co do M70B50

co do części to mam wszystko z tego względu że posiadam rozbite e32 750i

z mechaniką i elektryką sobie poradzę tylko chciał bym by ktoś z was mi podpowiedział co może mnie czekać!

co do funkcji z e32 730i będę chciał zachować wszystkie prócz klimy a mam:

Tempomat

Pełen komputer pokładowy

ABS

ASC+T

Elektryczne szyby

Centralny zamek

Opublikowano
tylko chciał bym by ktoś z was mi podpowiedział co może mnie czekać!

Bardzo duuuuużo pracy...

Opublikowano
nie jestem tym przerażony tylko żeby ktoś podpowiedział mi jakie trudności mogę napotkać i dał jakiś cenne wskazówki
Opublikowano
nie wiem jak w BMW bo nie robiłem takiej przekładki nigdy, ale sądzę, że zasada jest ta sama... zostawiasz gołą blachę, przekładasz całą wiązkę elektryczną, silnik, skrzynie, wał, most(chyba że wał mają taki sam?), wnętrze montujesz/przekładasz i masz 5.0 zarejestrowane na 3.0 :D jak wszystko dobrze podłączysz to będzie grało, osobiście odradzam jakiekolwiek przekładki... potem jaja wychodzą jak źle podłączysz coś... jak już przekładać to wszystko, wywalasz wszystko i montujesz wszystko z drugiej... jak chcesz tak zrobisz, jednak ja radzę właśnie tak... Pozdrawiam ;)
Opublikowano
(chyba że wał mają taki sam?)

Wał też jest inny...

Opublikowano
wnętrze montujesz/przekładasz i masz 5.0 zarejestrowane na 3.0 :D

 

i co mu po tym? Gdyby miał 15 lat a samochody do 3.0 można było prowadzić na kartę motorowerową to miałoby to sens. Osobiście bałbym się że wszystko po takiej przekładce będzie trzeszczeć a ilość godzin spędzona na przekładce pomnożona przez nawet niską stawkę godzinową przekroczy wartość uzyskanego w ten sposób samochodu.

Opublikowano
Właśnie o to chodzi, że jak trochę z tego, trochę z tego przełożysz to będziesz miał składaka, w którym po tygodniu jazdy zacznie się wszystko sypać... ale to tylko i wyłącznie moje zdanie :) chyba, że ktoś jest takim specem, że każdą śrubkę zna i każdy schemat elektryki z e32... a tacy ludzie to wątpię czy istnieją, bo musieli być to maniacy e32 i prawdziwe megamózgi... tak więc lepiej wszystko przełożyć, niż później zastanawiać się co było z 750 a co z 730...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.