Skocz do zawartości

316 M43B19TU Wycieki oleju / uszczelka pod głowicą ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem bmw e36 w wersji nadwoziowej compact.

Przy okazji oględzin zawieszenia u mechanika stwierdzono wycieki z chłodnicy oraz wycieki oleju pod silnikiem.

Cieknąca chłodnice łatwo jest zdiagnozować ale co do cieknacego oleju i przypuszczenia, że moze to być uszczelka pod głowicą wcale nie jestem taki pewny.

Autem od zakupu zrobilem zaledwie 700 km ale z ciekawości sprawdzałem stan oleju by upewnić się czy auto oleju nie bierze i właściwie to nie zauwazylem jakiś wielkich ubytków lub nadmiarów.

W oleju nie było tez tzw "majonezu" i nie pachniał benzyna ale układu chłodenia nie kontrolowałem i nie wiem czy to nie idzie w druga strone.

Czy istnieją jakieś sprawdzone patenty żeby dowiedzieć się czy wyciek faktycznie spowodowany jest przez uszczelke pod głowicą ?

Tak przy okazji to co do miejsca wycieku oleju nie jestem pewien bo mechanik mi tego nie pokazał a silnik przy kupnie był suchy w miejscach widocznych z perspektywy otwartej maski.

Opublikowano

Dokladnie nie wiem. Jak otworzy sie maske to jak wzrokiem siegnąc jest sucho ale jak wejdzie sie pod silnik to jest caly uświniony (tak twierdzi mechanik).

Bardziej zalezy mi na informacji jak sprawdzic czy to uszczelka pod glowicą wiem, że można jechać na badanie obecności co2 w układzie chłodzenia ale interesuje mnie czy są jeszcze inne jakieś patenty żeby mieć pewność. Nie chce pasc ofiarą naciagacza. silnik po zakupie zrobił trase 250 km bez problemu i szedł jak żyleta, żadnego falowania obrotów na jałowym ani nic z tych rzeczy. Bardzo cicha praca itd.

Opublikowano

Uszczelka najmniej prawdopodobna.

Masz opcje : Pokrywa zaworów, podstawa filtra oleju, miska olejowa, lub maglownica.

Jak zrobiłeś trasę i nie ma masła na bagnecie ani korku, płynu też nie zjadło to czym prędzej zmień mechanika.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Po głębszych oględzinach mechanik wykluczył uszczelke pod głowicą ponieważ brakowało już wspomnianych objawów no i przede wszystkim silnik pracuje kulturalnie.

Tak jak jeden z kolegów tu wspomniał prawdopodobnie bedzie to uszczelka pokrywy zaworów lub pokrywy rozrządu bo jest dosc wysoko upaprany .

Dziekuje wszyskim za wypowiedzi ale skoro jestesmy juz przy temacie to chiałbym zapytać czy te silniki i w ogóle rodzina m43 maja tendecje do wycieków przy przebiegach kolo 200 tys. Na forum jest wiele tematów odnośnie wycieków oleju ale co rusz to komuś leci z innego miejsca.

Czy przy prawidłowym uzytkowaniu auta tak szybkie pojawianie sie wycieków jest normalne ?

Opublikowano
Sprawdz okolice podstawy filtra olejowego,moze oringi puszczaja olej .a te wycieki to bujda .mam ten silnik od 4 lat i tylko te oringi mi padly
Opublikowano
U Mnie puścił oring podstawy filtra oleju przez ok 2 lata.Ogólnie silnik suchutki jak pieprz,i są one tak samo szczelne jak inne ze stajni BMW,pod warunkiem,ze no uszkodzoną np uszczelkę wynienisz,a nie czekasz aż zafajda caly silnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.