Skocz do zawartości

BMFU

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    316 M43 B19TU

Osiągnięcia BMFU

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki wielkie. Ale jeśli by wrzucić caly silnik z e46 ten z mocniejszej wersji to chyba wszystko by sie udało ? Bo stary silnik bierze olej więc nawet nie myślałem o upgrade do mocniejszej wersji. Z kolei cieżko dostać tą jednostke w słabszej wersji więc mozna by zamontować tą mocniejszą z e46. Gabaryty oraz rozmieszczenie elementów jest takie same. Pozostała by pewnie kwestia długości wiązek elektrycznych komputera chyba, że w e46 sa takie same jak w e36 ale wątpie
  2. Wypada dokładnie przeczytać zanim zacznie sie pouczać innych. Nie pytam o M43B16 tylko o to jakie były róznice pomiędzy M43B19TU o mocy 105 km(77kw) a M43B19TU 118 km (87kw). Różnica mocy może wynikać z konstrukcji lub sterowania albo obydwu tych spraw jednocześnie. Zatem ponawiam pytanie. A dla tych ktorzy myślą ze M43 to tylko 1.6 i 1.8 Polecam http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M43
  3. Witam mam pytanie odnośnie silnika M43B19TU wystepował on w dwóch wersjach mocy 105 (e36 compact) oraz 118 (najczęsciej w e46) czy są jakieś istotne rózice konstrukcyjne które objawiają się właśnie różnicą mocy ? Czy to kwestia np tylko komputera ? Czy da rade zrobić przekładke do kompakta kupując silnik z e46 w mocniejszej wersji ?. Szukałem dosyć intensywnie ale nigdzie nie moge znaleźc gdzie są róznice w konstrukcji lub w sterowaniu między tymi dwoma wersjami.
  4. Po głębszych oględzinach mechanik wykluczył uszczelke pod głowicą ponieważ brakowało już wspomnianych objawów no i przede wszystkim silnik pracuje kulturalnie. Tak jak jeden z kolegów tu wspomniał prawdopodobnie bedzie to uszczelka pokrywy zaworów lub pokrywy rozrządu bo jest dosc wysoko upaprany . Dziekuje wszyskim za wypowiedzi ale skoro jestesmy juz przy temacie to chiałbym zapytać czy te silniki i w ogóle rodzina m43 maja tendecje do wycieków przy przebiegach kolo 200 tys. Na forum jest wiele tematów odnośnie wycieków oleju ale co rusz to komuś leci z innego miejsca. Czy przy prawidłowym uzytkowaniu auta tak szybkie pojawianie sie wycieków jest normalne ?
  5. Dokladnie nie wiem. Jak otworzy sie maske to jak wzrokiem siegnąc jest sucho ale jak wejdzie sie pod silnik to jest caly uświniony (tak twierdzi mechanik). Bardziej zalezy mi na informacji jak sprawdzic czy to uszczelka pod glowicą wiem, że można jechać na badanie obecności co2 w układzie chłodzenia ale interesuje mnie czy są jeszcze inne jakieś patenty żeby mieć pewność. Nie chce pasc ofiarą naciagacza. silnik po zakupie zrobił trase 250 km bez problemu i szedł jak żyleta, żadnego falowania obrotów na jałowym ani nic z tych rzeczy. Bardzo cicha praca itd.
  6. Witam. Od niedawna jestem posiadaczem bmw e36 w wersji nadwoziowej compact. Przy okazji oględzin zawieszenia u mechanika stwierdzono wycieki z chłodnicy oraz wycieki oleju pod silnikiem. Cieknąca chłodnice łatwo jest zdiagnozować ale co do cieknacego oleju i przypuszczenia, że moze to być uszczelka pod głowicą wcale nie jestem taki pewny. Autem od zakupu zrobilem zaledwie 700 km ale z ciekawości sprawdzałem stan oleju by upewnić się czy auto oleju nie bierze i właściwie to nie zauwazylem jakiś wielkich ubytków lub nadmiarów. W oleju nie było tez tzw "majonezu" i nie pachniał benzyna ale układu chłodenia nie kontrolowałem i nie wiem czy to nie idzie w druga strone. Czy istnieją jakieś sprawdzone patenty żeby dowiedzieć się czy wyciek faktycznie spowodowany jest przez uszczelke pod głowicą ? Tak przy okazji to co do miejsca wycieku oleju nie jestem pewien bo mechanik mi tego nie pokazał a silnik przy kupnie był suchy w miejscach widocznych z perspektywy otwartej maski.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.