Skocz do zawartości

316ti Brak mocy, faluje od razu po odpaleniu.


lechuk3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

316ti, 2001 r, 1.8, silnik n42

dzisiaj jak ruszałem kilka razy w trasę, zawsze powtarzał się schemat, że przez pierwsze 2-3 minuty praktycznie nie było mocy, samochód ledwo co jechał. Kręcił się maks do 2.5 tyś, silnik trochę skakał, pedał w podłogę i zero reakcji.

 

Na komputerze wyrzuciło mi błąd, po raz drugi (wcześniej go skasowałem, nie było takich objawów)

278E CDKDDSS - Differenzdrucksensor Saugrohr

 

Wygląda to na część numer 16 Czujnik różnicy ciśnienia

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3194&hg=11&fg=40&hl=24

 

Pytanie, czy wariuje mi po raz kolejny jakiś czujnik (i czy wystarczy wymienić czujnik , czy może coś tylko nie łączy?) czy to może coś poważniejszego?

Czy takie wariowanie silnika może być spowodowane przez ten czujnik?

 

Miesiąc temu był ściągany kolektor ssący, ale objawy są dopiero teraz. Może to przez to?

 

Mam nadzieję, że nie czujnik, bo nie mam ochoty wydawać już kasy 300 zł na kolejny już 5 inny czujnik :/

 

 

Może ktoś pokazać mi na zdjęciu gdzie jest ten czujnik, bo patrzyłem u siebie, ale nie mogę go zlokalizować.

 

 

Pozostałe błędy, ale chyba mniej istotne to:

2789 CDKSWE - Schlechtwegstreckenerkennung

2823 CDKHSVSA - Heizung Lambdasonde vor Kat (Schubspannung)

2824 CDKHSVSA2 - Heizung Lambdasonde v. Kat Bank2 (Schubspannung)

2788 CDKVFZ - Fahrzeuggeschwindigkeit

272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)

2738 CDKKAT - Katalysator-Konvertierung

Edytowane przez lechuk3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Świeci Ci się przy tym EML albo check? Miałem kiedyś podobny przypadek w 520i E39, gdzie była przepustnica tak zasyfiona nagarem, że nie chciała już drgnąć z miejsca. Zacięła się i auto ledwie wkręcało się na postoju do 2,5-3k obr/min. Dostęp do przepustnicy w Twoim aucie jest bardzo szybki - sprawdź to.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, świecił się check przy tym. Po skasowaniu chwilę go nie ma, a potem wraca.

 

Sprawdzę, ale to możliwe, żeby po kilku minutach już ten nagar nie przeszkadzał i silnik chodził normalnie?

 

Z tym czujnikiem to już jest wszystko jasne. Gazownik mi go odpiął, żeby lepiej chodził gaz. Pytanie czy problem na benzynie mogą być spowodowane odpięciem tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

niestety problem nadal jest :/ Ten czujnik z 1szego postu naprawiłem i on tego problemu nie powodował.

 

Teraz jest tak, że po odpaleniu trzyma na tym ssaniu i jest ok, ale jak jadę to ciągle go muli, dopiero po kilku minutach mu przechodzi. Tak zatrzymuje się na 2 tys, spadają obroty i znów jest kop i znów zmulenie.

 

Jak zagrzeje się i przełączy na gaz to JEST WSZystko dobrze.

 

Znów jak go skończę jazdę i wrócę po 15 minutach, żeby go odpalić to obroty falują do 1.5 i spadają poniżej minimalnych. Po kilku minutach oczywiście mu przechodzi :).

 

Na LPG jest wszystko dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się pozostałym błędom sond lambda. Ewidentnie coś z mieszanką jest nie tak. Ile masz sond 2 czy 4? Do tego spalanie stukowe i słaba efektywność katalizatora.

Po zagrzaniu silnika - sondy zaczynają dobrze pokazywać bo też są ciepłe i wszystko wraca do normy - taka moja teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiązany, częściowo.

 

 

Zrobiłem reset komputera i pojeździłem na benzynie wszystko ok. Chyba jest za bogata mieszanka na gazie i komputer zmniejsza mieszankę przez co jest problem po przełączeniu na benzynę.

 

 

Pojadę do gazownika, może coś z tym zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.