Skocz do zawartości

e39 520 2001 niedziałajacy abs/asc/predkosciomierz/ekonomize


skninght

Rekomendowane odpowiedzi

Problem juz opisywany na forum jednak moj przypadek jest troche inny, Przestal mi dzialac predkosciomierz i ekonomizer(raz dziala raz nie), podejrzenie pada na czujnik abs,jednak kontrolka od abs gasnie po przekreceniu kluczyka i nie zaswieca sie podczas jazdy, jednal abs nie dziala, kola podczas hamowania sie blokuja, asc rownierz nie dziala oraz nie reaguje na przycisk, kontrolka wogule sie nie swieci w rzadnym momencie od przekrecenia kluczyka poprzez jazde czy wymuszenie buksowania kol, auto zachowuje sie tak jakby nie posiadalo abs i asc. Auto kupione kilka dni temu wiec nie wiem czy asc i abs swiecilo sie wczesniej. Ktos ma jakies pomysly co to moze byc??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak, najpierw trzeba zobaczyć jakie są błędy. Jeśli pokaże czujnik abs, to najlepiej pożyczyć sprawny czujnik abs i zobaczyć czy błąd zniknie, jeśli tak to po problemie - trzeba kupić nowy, jeśli nie - sterownik pompy abs - istnieje możliwość jego regeneracji (około 300zł) używka (około 500zł) nowy około 1500zł.
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik pompy ABS ten pod mask czarny,cza usterka,wystarczy dobry wstrzs gdy jest on rozgrzany i przez to te cae historie z prociomierzem ekonomizerem i o ABS/ASR nie wspomne.POzdr Daniel

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy dzisiaj polecil zebym sprawdzil zlacza przy sterowniku abs, auto jest pod chmurka i moze poprostu zasniedzialy kostki,jutro sprawdze, tylko dziwne mi sie wydaje ze kontrolka od abs zachowuje sie normalnie a system nie dziala, tak samo z asc dziwna sprawa, tak jakby wogule go nie bylo w aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po omacku to można błądzić, najlepiej sprawdzić błędy. Zaśniedziała kostka ? raczej nie w tym wypadku :)
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale kostka nie jest winna problemom :( bledy jakie wyskakuja to blad czujnika abs tyl lewy oraz przod prawy, jak tylko jeden czujnik padnie (przedni) to predkosciomierz dziala, ale jak juz pada drugi to predkosciomierz umiera, najczesciej dziala predkosciomierz rano ale po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrow predkosciomierz zamiera, podejrzewam sterownik abs-u czy ma ktos namiary na zaufanego elektronika ktory zajmuje sie naprawa takiego sterownika w rozsadnej cenie? Najchetniej w Dublinie w Irlandii albo w polsce na zasadzie wysylkowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:( bledy jakie wyskakuja to blad czujnika abs tyl lewy oraz przod prawy,

Kolego najpierw zacznij od czujnika w lewym tylnym kole-powinna wrócić prędkość i economizer.W tym kole czujnik jest odpowiedzialny za prędkość,ASC,economizer.Pozostanie ci wtedy wymiana przedniego i raczej to będzie.Natomiast jeżeli nie pomoże to jednoznacznie sterownik--ale błedy jednak mówią same za siebie.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba faktycznie tak zrobie, w razie czego bede mial zapasowy czujnik abs-u albo poprostu odsprzedam go, ale dzwonilem dzisiaj do szpeca od elektroniki i powiedzial ze zachowanie licznika swiadczy o tym ze cos jest z nim nie tak, chodzi o to ze kontrolka abs-u gasnie w odpowiednim momencie i nie zaswieca sie a kontrolka od asc nie dziala wcale, teraz dopiero powiazalem to z tym ze poprzedni wlasciciel zmienil jednostki w komputerze pokladowym z m/pg na l/100km. zastanawiam sie czy jesli bede mial licznik od tego samego modelu i rocznika i podmienie go czy potrzebna jest adaptacja czy bedzie dzialal odrazu? mam kumpla ktory ma taka bunie z 99roku ale to chyba nie przejdzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakieś 1,5 roku temu wysyłałem sterownik do naprawy do gościa z Rumii (jak chcesz to poszukam powinienem mieć jakiś kontakt do niego) miał ogłoszenie na allegro, do tej pory wszystko ok koszt ok.200zł. dokładnie nie pamiętam, jak nie masz skąd pożyczyć czujnika to poprostu je zamień stronami, jak problem nie minie to masz odpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz skąd pożyczyć czujnika to poprostu je zamień stronami, jak problem nie minie to masz odpowiedz

Czujników w tylnych kołach nie podmienia się,lewy jest czujnikiem podstawowym :wink: POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiana czujników stronami potwierdzi czy lewy jest niesprawny, zakładając że prawy jest sprawny, po zamontowaniu prawego z lewej strony prędkościomierz, spalanie chwilowe, poziom paliwa powinny działać prawidłowo, jeżeli tak nie będzie stawiam na uszkodzony sterownik, u mnie tak było stąd moja rada

Przesorki nie zrozumieliśmy się,brałem pod uwage przedni tylny :cool2: :cool2: . POzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogi ja już sam nie wiem o który czujnik temu koledze chodzi ,mam na myśli tego co podważył moją sugestie o inności lewego tylnego czujnika.Jak dla mnie tylny lewy jest nie podmienialny,ale już sam nie wiem czy on myśli o przodzie, tyle :roll: .Na początku pisałem żeby autor wymienił lewy tylny i ewentualnie szukał dalej.POzdr Bogi124 :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica jest jedynie między przodem a tyłem, tylny lewy czy prawy to ten sam czujnik, tak samo przód L=P, jest jeszcze różnica tył kombi a tył sedan ale też L=P

przód http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT11&mospid=47538&btnr=31_0255&hg=31&fg=10&hl=64

tył http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT11&mospid=47538&btnr=33_0519&hg=33&fg=30&hl=65

 

Przepraszam oficjalnie kolege Kamil,rutyna i pośpiech zrobiła co chciała :handshake:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamowilem juz czujnik tyl lewy na ebay-u, powinien na dniach dojsc, zamontuje sprawdze i dam znac. Tylko mam gwozdzia z tym licznikiem, dlaczego kontrolka od abs-u gasnie, od asc wogule nie dziala, wiaze to z tym ze jakis magik zmienial jednostki w komputerze pokladowym na metryczne, musze chyba wyciagnac zegary spisac nr i poszukac uzywki na podmiane, czytalem ze powinny dzialac tylko ze przy przebiegu bedzie sie czerwona lampka palila dopuki sie nie zakoduje vin-u samochodu do licznika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.