Skocz do zawartości

zawieszenie przed i po facelifcie


oli76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Chciałbym się zapytać czy ktoś może wie: czy były jakieś zmiany w zawieszeniu w modelach przed i po face-liftingu. Gdzieś czytałem że zawieszenie w modelach z początku produkcji było szczególnie sztywne, ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia dla tego twierdzenia.

 

Wczoraj zrobiłem jazdę próbną autem z 2006 na oponach 235/55 R17 (przed lift) i modelem z 2010 na oponach 235/50 R18 (po lift) i muszę przyznać że różnica była jak "dzień i noc" na korzyść modelu po lifcie. Oba ponoć miały standardowe zawieszenie i sprzedawca mówił ze to pewnie wina opon ale w obu wypadkach były to markowe opony, a ze względu na wysokość opon to model z 17 powinien być bardziej komfortowy a nie na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A sprawdzałeś czy w obu siedziały Runflaty ?? Przedliftowy był twardzy ze wzgledy na nastawy amora i runflaty pierwszych generacji, w nowym modelu poprawiono jedno i drugie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu wersjach były zwykle opony. Ja mam dziwne podejrzenia ze może sprzedawca się nie znał i że być może wersja przed liftem była z sportowym zawieszeniem ale nigdzie nie było to wyszczególnione.

Jeśli to faktycznie kwestia amortyzatorów to czy istnieje możliwość zmiany ich nastawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wystarczy kupic inne amorki :) seryjne sa sachsa , bilstein b4 bedzie wygodniejszy, podobnie jak monroe albo koni fsd

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że jeśli bym wiedział że różnica w zawieszeniu jest wynikiem modyfikacji przeprowadzonych przy liftingu to zamiast tracić pieniądze na wymianę to mogę od razu ograniczyć swoje poszukiwaniu do po-liftingowej wersji. Ale tam w standardzie jest filtr DPF którego nie koniecznie bym chciał / oczywiście można go usunąć ale jeśli można kupić auto w które nie trzeba ingerować na "dzień dobry" to byłoby najlepszym rozwiązaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
O lifcie mowice o f25 czy x83 po 2008 ? Bo miedzy X a F to faktycznie przepasc

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowa jest o e83.

Ale z tego co mi wiadomo to FL miał miejsce w roku modelowym 2007, przy czym już pod koniec 2006 można było go kupić.

Szukałem jeszcze trochę info o tym zawieszeniu i zauważyłem ze przed liftem były amortyzatory Sachs, po FL były Bilstein - jednakże te amortyzatory były tez montowane w pre-FL w końcówce 2005 + 2006 ale nie wiem czy we wszystkich X3 czy tylko tych z zmodyfikowanym 3.0d który ma 218km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeździłem 3.0d i 2.0d przed liftem oraz 2.0d po lifcie.

Przed liftem plomby z zębów się sypią.... po lifcie dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to trafiłem na jakiegoś kiepskiego sprzedawce w salonie, bo pytałem się jego czy były robione jakieś modyfikacje w zawieszeniu przy okazji FL a on na to ze "nie" - teraz tak myśląc, to nawet bym się nie zdziwił gdyby się okazało że tam było sportowe zawieszenie, będę musiał się przejść do salonu i poprosić o sprawdzenie. Po jeździe próbnej w tym pre-FL x3 myślałem że będę musiał się jednak zdecydować na x5 (e53) ale ten wizualnie robi wrażenie większego niż w rzeczywistości jest, a w mieście to jest wada.

 

Dobrze że mnie podkusiło by się przejechać x3 FL, bo inaczej bym zrezygnował z tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sprzedawca być może nie miał wszystkich informacji na temat aut. Może model na oponach 235/55 R17 (przed lift) miał pakiet S226A - sportowe nastawy zawieszenia, jeżeli było zakładane fabrycznie powinno być zakodowane w vinie, chyba że ktoś zmieniał później.

Samochód z tym zestawem jest zdecydowanie twardszy od seryjnego (autopsja). Zastosowane są inne (grubsze) stabilizatory (przód i tył), inne sprężyny, amortyzatory i stoi 2cm niżej niż na standardowym, różni się jeszcze kilkoma detalami (inne odbojniki, gumy itp)

 

Seryjne zawieszenie wg mnie zdecydowanie lepiej radzi sobie na kiepskich i dziurawych drogach, jest bardziej "komfortowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też się nad tym zastanawiałem, że może tamten był wyposażony w pakiet sportowy ale sprzedawca twierdził że to było standardowe i w opisie też nie było nic takiego wyszczególnione. Ale z drugiej strony sprzedawca twierdził również, że nie ma różnicy w zawieszeniu miedzy przed i po FL a jak się okazuje jednak są i były nawet zmiany w poszczególnych rocznikach!

Widzę że zabawa w wymianę zawieszenia to jednak spora zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.