Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Chciałbym się zapytać czy ktoś może wie: czy były jakieś zmiany w zawieszeniu w modelach przed i po face-liftingu. Gdzieś czytałem że zawieszenie w modelach z początku produkcji było szczególnie sztywne, ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia dla tego twierdzenia.

 

Wczoraj zrobiłem jazdę próbną autem z 2006 na oponach 235/55 R17 (przed lift) i modelem z 2010 na oponach 235/50 R18 (po lift) i muszę przyznać że różnica była jak "dzień i noc" na korzyść modelu po lifcie. Oba ponoć miały standardowe zawieszenie i sprzedawca mówił ze to pewnie wina opon ale w obu wypadkach były to markowe opony, a ze względu na wysokość opon to model z 17 powinien być bardziej komfortowy a nie na odwrót.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
A sprawdzałeś czy w obu siedziały Runflaty ?? Przedliftowy był twardzy ze wzgledy na nastawy amora i runflaty pierwszych generacji, w nowym modelu poprawiono jedno i drugie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

W obu wersjach były zwykle opony. Ja mam dziwne podejrzenia ze może sprzedawca się nie znał i że być może wersja przed liftem była z sportowym zawieszeniem ale nigdzie nie było to wyszczególnione.

Jeśli to faktycznie kwestia amortyzatorów to czy istnieje możliwość zmiany ich nastawienia?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Wystarczy kupic inne amorki :) seryjne sa sachsa , bilstein b4 bedzie wygodniejszy, podobnie jak monroe albo koni fsd

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
tyle że jeśli bym wiedział że różnica w zawieszeniu jest wynikiem modyfikacji przeprowadzonych przy liftingu to zamiast tracić pieniądze na wymianę to mogę od razu ograniczyć swoje poszukiwaniu do po-liftingowej wersji. Ale tam w standardzie jest filtr DPF którego nie koniecznie bym chciał / oczywiście można go usunąć ale jeśli można kupić auto w które nie trzeba ingerować na "dzień dobry" to byłoby najlepszym rozwiązaniem.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Zawieszenie po lifcie jest bardziej przyjazne :) Różnica jest spora.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
O lifcie mowice o f25 czy x83 po 2008 ? Bo miedzy X a F to faktycznie przepasc

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

mowa jest o e83.

Ale z tego co mi wiadomo to FL miał miejsce w roku modelowym 2007, przy czym już pod koniec 2006 można było go kupić.

Szukałem jeszcze trochę info o tym zawieszeniu i zauważyłem ze przed liftem były amortyzatory Sachs, po FL były Bilstein - jednakże te amortyzatory były tez montowane w pre-FL w końcówce 2005 + 2006 ale nie wiem czy we wszystkich X3 czy tylko tych z zmodyfikowanym 3.0d który ma 218km?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jeździłem 3.0d i 2.0d przed liftem oraz 2.0d po lifcie.

Przed liftem plomby z zębów się sypią.... po lifcie dużo lepiej.

Opublikowano

ja to trafiłem na jakiegoś kiepskiego sprzedawce w salonie, bo pytałem się jego czy były robione jakieś modyfikacje w zawieszeniu przy okazji FL a on na to ze "nie" - teraz tak myśląc, to nawet bym się nie zdziwił gdyby się okazało że tam było sportowe zawieszenie, będę musiał się przejść do salonu i poprosić o sprawdzenie. Po jeździe próbnej w tym pre-FL x3 myślałem że będę musiał się jednak zdecydować na x5 (e53) ale ten wizualnie robi wrażenie większego niż w rzeczywistości jest, a w mieście to jest wada.

 

Dobrze że mnie podkusiło by się przejechać x3 FL, bo inaczej bym zrezygnował z tego modelu.

Opublikowano
może ktoś z was będzie wiedział - czy w wersji po FL były zmienione tylko amortyzatory czy sprężyny również?
Opublikowano

Witam,

 

Sprzedawca być może nie miał wszystkich informacji na temat aut. Może model na oponach 235/55 R17 (przed lift) miał pakiet S226A - sportowe nastawy zawieszenia, jeżeli było zakładane fabrycznie powinno być zakodowane w vinie, chyba że ktoś zmieniał później.

Samochód z tym zestawem jest zdecydowanie twardszy od seryjnego (autopsja). Zastosowane są inne (grubsze) stabilizatory (przód i tył), inne sprężyny, amortyzatory i stoi 2cm niżej niż na standardowym, różni się jeszcze kilkoma detalami (inne odbojniki, gumy itp)

 

Seryjne zawieszenie wg mnie zdecydowanie lepiej radzi sobie na kiepskich i dziurawych drogach, jest bardziej "komfortowe".

Opublikowano

Właśnie też się nad tym zastanawiałem, że może tamten był wyposażony w pakiet sportowy ale sprzedawca twierdził że to było standardowe i w opisie też nie było nic takiego wyszczególnione. Ale z drugiej strony sprzedawca twierdził również, że nie ma różnicy w zawieszeniu miedzy przed i po FL a jak się okazuje jednak są i były nawet zmiany w poszczególnych rocznikach!

Widzę że zabawa w wymianę zawieszenia to jednak spora zabawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.