Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam pytanie, czy fabrycznie układ wydechowy jest rozbieralny?

Bo ja mam jakiś śmieszny tłumik i chciałbym go zastąpić oryginalnym, z tym że jest on przyspawany na chama i nie wiem czy tak ma być?

Pozdrawiam! ;)

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano
Hej, tłumik środkowy jest przyspawany do końcowego. Można je kupić oddzielnie lub w całości. Jeżeli oddzielnie to trzeba spawać. Polecam kupić całość po lifcie z M70, ponieważ prawie cały układ jest z nierdzewki, zatem wieczny. W m60 z nierdzewki są tylko końcówki wydechu końcowego. Jednakże wydech od M70 jest głośniejszy od M60.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Ja kupiłem ostatnio środkowy z M70 w serwisie i wcale nie jest z nierdzewki...Pozdrawiam.
Opublikowano
Ja kupiłem ostatnio środkowy z M70 w serwisie i wcale nie jest z nierdzewki...Pozdrawiam.

 

Tak jak napisałem prawie z nierdzewki oznacza, że jedynie płaszcz górny tłumika środkowego jest z normalnej stali pomalowanej na szaro. Dolny płaszcz jest z nierdzewki, ale również pomalowany na szaro, wystarczy odskrobać i pięknie nierdzewna stal, końcowy cały z nierdzewki. Z nierdzewki są nawet ochronne płaszcze naspawane na rury pomiędzy dwoma tłumikami. Mam taki zestaw z 93 roku, ładnie doszlifowany na lustro i pomalowany na nowo. Pewnie teraz już oszczędzają i dlatego są zwykłe. Mój oryginalny zestaw z grudnia 87 roku był cały ze zwykłej stali i przerdzewiał tłumik ostatni, jak i rury pod płaszczem między tłumikami, dlatego kilka lat temu zmieniłem na używkę z nierdzewki z 93 roku.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

No ja środkowy tłumik też mam już dziurawy bo słychać to i widać.

Kolega ma takie same auto z oryginalnym wydechem i jest dużo ciszej.

A takie pytanie: wiem że to jest chyba najmniejsze V8 na rynku, ale nie dałoby się wydobyć jakoś tego dźwięku V8 przy wyższych obrotach?

Najlepiej jakby do 2500 obr/min był cichy jak oryginał, a potem się odzywał ;)

Nigdy nie byłem za jakimikolwiek przeróbkami w limuzynie i wręcz brzydzi mnie ten chromowany tłumik końcowy po poprzednim właścicielu, nie mówiąc o buczeniu ok. 2000 obr., ale V8 powinno być słychać jak trzeba ;)

Sąsiad ma Grand Cherokee 4,7 i układ ma cały oryginalny, tylko powyciągał wszystkie przegrody z tłumików i podczas przyspieszania dźwięk jest super, a przy spokojnej jeździe cicho.

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano
jedynie płaszcz górny tłumika środkowego jest z normalnej stali pomalowanej na szaro. Dolny płaszcz jest z nierdzewki, ale również pomalowany na szaro, wystarczy odskrobać i pięknie nierdzewna stal
A to pewnie tak jest w tym moim nowym...tylko,że jest pryśnięty na szaro...zatem w mojej 740iL cały wydech jest ze stali nierdzewnej łącznie z rurami łączacymi bo zafundowałem jej wszystko nowe 2 lata temu...stary zostal tylko tłumik końcowy i kolektor.Jestem bardzo zadowolony z efektu.Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Trochę odkopię temat.

Tłumiki są zamienne między wersjami silnikowymi?

Czy są jakoś inaczej zbudowane?

Czy końcowy tłumik z m30 podejdzie do m60 ? Bo środkowy raczej nie, musi być inny, racja?

Pozdrawiam.

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano
Tłumiki z zewnątrz do wszystkich wersji silnikowych są takie same. Poza czarnymi kwadratowymi końcówkami w M70 i nierdzewnymi okrągłymi w M60. Są wzajemnie wymienne, ale mają różne średnice rur, dlatego wymienia się racze z większego silnika do mniejszego. Ja osobiście jeździłem długo na wydechu z M60B40 w swoim M70 i układ jest dużo cichszy, poza tym na hamowni to samo, a rury były jednak trochę mniejszej średnicy. Ponadto można trafić cały środkowy plus końcowy prawie całe w nierdzewce od M70, sam mam teraz taki układ, oryginał z 93. roku.
pozdrawiam Bartek
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Trochę odkopię temat: m70 miało cały czas wydech z nierdzewki, czy dopiero po liftingu?

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano
Wydech z nierdzewki był od połowy 92 do końca. Jak z takimi się spotkałem, może ktoś ma jeszcze jakieś inne informacje. Generalnie nigdzie nie ma o tym wzmianki.
pozdrawiam Bartek
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie: gdzie jest różnica w wydechu między 750i, a 750iL ? W sensie gdzie jest nadrobiona różnica w długości? W którym elemencie?

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie: gdzie jest różnica w wydechu między 750i, a 750iL ? W sensie gdzie jest nadrobiona różnica w długości? W którym elemencie?

 

Wg ETK wychodzi że inny jest środkowy odcinek wydechu. Tłumik końcowy to to samo.

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano
Mam nadzieję, że to będzie kwestia rur łączących, a nie budowa tłumika...

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.