Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od dłuższego czasu mam problemy z funkcjonowaniem silnika.

 

Co wymieniłem : kopułki, palce, świece

 

Problem:

 

1. Dużo pali średnio mam 28/100

2. Czasami złapie muła, totalnie jakby połowa silnika nie działa. Odpalę ponownie jest ok. Za jakiś czas znów to samo (teraz częstotliwość tego jest bardzo duża)

3. Silnik niby szybko się nagrzewa - normalne ale robi się tak że długo muszę czekać aż puści ciepłe powietrze do ogrzewania. Na wskaźniku 90 stopni zawsze. Mocno mu przycisnę w końcu włączy ogrzewanie ale potem nawet potrafi znów lecieć zimne powietrze.

 

 

Diagnostyka:

 

1. Na komputerze wszystko jest ok po za błędem sond lambda ale po wycięciu katalizatorów zawsze był ten błąd.

 

 

 

Rozwiązanie:

 

nie mam pojęcia i proszę o pomoc fachowców.

Opublikowano
Tak na pierwszy rzut to jakby szwankował jeden z przepływomierzy, może oba. Można to pomierzyć, elektryk sobie poradzi. Jeżeli będzie tylko podawał złą wartość to to nie wyjdzie na kompie.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam! borykam się z podobnym problemem :!: i również wydaje mi się że to przepływomierz bo nawet tempomat przestał działać :( a z tego co wiem jak przepływka siądzie to tempomat ni huhu nie zadziała :!:
Opublikowano
Z przepływka miałem podobny problem - w diagnostyce pomogło odpięce wtyczki - objawy mułowatości / przerywania ustąpiły. A co do nie działającego tempomatu przy uszkodzonej przepływce to w 100% prawda - u mnie tak było.
Opublikowano
Hej, musisz pamiętać, że błąd sondy lambda będziesz miał również jak będzie niesprawny przepływomierz, bo jeżeli sprawna sonda wyjdzie z odczytem poza zakres ze względu na zły skład mieszanki to komputer pokaże jej błąd. Tak samo jak masz lewe powietrze, to jest dokładnie taka sama sytuacja jakby przekłamywał przepływomierz, w końcu inna jest ilość powietrza zmierzona, a inna w kolektorze.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
czyli jak odepnę przepływomierze albo jeden z nich to powinno ustąpić ?

 

Hej, niekoniecznie, jeżeli byłyby zupełnie padnięte, to po odpięciu widać różnicę. Ale wtedy wyjdzie ich błąd na komputerze. Podjedź do elektryka BMW to Ci pomierzy te przepływomierze. Czasami się rozkalibrowują te mostki pomiarowe w nich, albo uszkadza się czujnik temperatury, który jest w nie wbudowane. Wtedy dają złe napięcie, ale działają i komp nie wykazuje ich błędu. Auto wogóle bez przepływomierzy nie będzie chciało jechać.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
odłączyłem przepływomierze i teraz działa ok tylko że spala dużo.

 

więc to chyba to.

 

W takim razie to będzie to.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
zamówiłem jedną z gum łączącą przepływomierze z filtrem. okazało się że chyba miałem fałszywe powietrze i już niby jest ok. Ale czasem jeszcze mam tak że przy 160kph znów tak się dzieje. Ale tylko przy tej prędkości. I jeszcze trochę dużo pali. Może warto jeszcze przepływomierze wymienić lub sondy ?
Opublikowano

tyle że na kompie jedyne co jest to błąd sondy lambda,

 

ktoś mi powiedział że to normalne jak mam wycięte katalizatory.

 

???

  • 10 lat później...
Opublikowano

Witam, wiadomo co było problemem?

U mnie prawie identyczne objawy i nie moge dojść co

Jest bład sondy lambda rzad dwa

Auto po odpaleniu do pierwszego kickdowna ma moc super jedzie wciska w fotel jak powinna, i potem traci moc, jedzie ale nie tak jak powinna, jedzie jak 2.8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.