Skocz do zawartości

e39 520i 1997 - nie odpali, błędy, nie kręci rozrusznik


misiura

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

pojawił się u mnie problem z odpaleniem samochodu, mianowicie po przekręcaniu kluczyka świeca się wszystkie kontrolki potem gasną te co powinny oprócz asc oraz abs - co wskazuje jak się domyślam na jakiś błąd, przy próbie odpaleni słychać jedynie jakieś stukanie, rozrusznik ani nie drgnie - problem pojawił sie po tym jak starałem sie podłączyć kierownice wielofunkcyjną chodzi dokładnie o tempomat, muszę też zaznaczyć że prawdopodobnie poduszka nie jest oryginalna z tego samochodu, i chyba nie była podłączona ponieważ świeciła kontrolka, jedyne co działało to klakson, stan pierwotny po wyciągnięciu poduszki to 2 kostki i jeden kabelek z czego podłączony był kabelek i jedna kostka,

 

i tutaj pojawia się pytanie, w czym tkwi problem i jak z nim sobie poradzić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator naładowany, (30 min przed tym zdarzeniem zrobiłem 50km bez żadnych problemów) w przypadku gdyby był rozładowany to przy zapalaniu gasną kontrolki, a takie coś tu nie występuje, jest równe stukanie ale nie od rozrusznika,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno to,że świeci asc+abs nie ma wpływu na odpalanie.

czy podczas zmiany kierownicy miałeś odłączony aku?

Może jakieś zwarcie>?spr bezpieczniki, spr też odłączyc aku na kilka minut i próbuj odpalic.


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nic nie pomoze to jeśli masz 2 kluczyk to spróbuj nim odpalic.Mógł się rozkodowac i IMMO blokuje rozruch


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto było pod komputerem, żadnych błędów, odstało swoje bez akumulatora - i jest pali, niepotrzebne kontrolki zgasły, musiało jakieś zwarcie zrobić, podczas podłączania multifunkcji w kierownicy, (akumulator był nie odłączony) - jeden problem rozwiązany natomiast sterowania z kierownicy nadal nie ma,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że pali :D

Trzeba pamiętac,że grzebiąc coś przy elekrtyce powinno się zawsze odłączac aku...podobnie jak się coś spawa.

Kontrolki od abs+asc zgasły od razu czy po przejechaniu kilku metrów?

Jeśli chodzi o działanie kierownicy niestety nie jestem w stanie pomóc, pzdr


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset(kompa, ECU) prawidłowo wykonany to ok 15 min czasu.

Pewnie masz na myśli reset pamięci typu śr spalanie,kilometry dzienne...

 

W każdym bądz razie całkowity reset wymaga po odpięciu klem ich połączenia(ze sobą)... i trochę cierpliwości


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat.

Dzisiaj spotkało mnie też coś dziwnego z rozruchem.

Wszystko było ok auto paliło normalnie aż tu podjechałem pod bankomat, ywłączyłem stacyjke w pozycję 1 poszedłem do bankomatu wróciłem i chciałem jechać a tu zonk.

Kontrolki się zapaliły z ładowania i oleju wszystko normalnie , ale po przekręceniu kluczyka na rozruch zero reakcji.

Kompletnie nic, nic nie tykało, kontrolki nie przygasały nic się nie działo.

Nie pomogło odłączanie aku itp.

Po 2h spróbowałem i auto jakby nigdy nic zapaliło i działa normalnie.

Czego może to być przyczyna?

Wypala się kostka stacyjki? czy może coś innego. Kto ma jakie pomysły?

Dodam , że przez kilka ostatnich dni słyszałem jakieś dziwne czeszczenie z okolic kierownicy, ale nie wiem czy można to łączyć

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręci nie odpala, w przypadkach innych też proponuje najpierw prozaicznie, bezpieczniki, przekaźniki ;)

Trzy najbardziej prawdopodobne przyczyny wg. mnie

 

1. Immo

2. Bezpiecznik

3. Przekaźnik pompy paliwa w bagażniku

 

Miałem tak samo ostatnio, sprawdzane po kolei, winowajcą okazały się zaśniedziałe styki przekaźnika pompy paliwa (umiejscowiony w bagażniku) - warto na jakiś czas przejrzeć styki, czy nie zaśniedziały ;)

 

zaznaczam, u mnie było kręcił, nie odpalał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja tak mialem jak mialem akumulator o zmiejszonej mocy od ilosci jego lat czyli byl stary jak gralo radio 20 minut na postoju np sprzatalem auto to własnie tak miałem i wieszał mi sie sterownik asc abs np. po przejechaniu kilku km gasly ale tylko jak zapalilem ponownie auto a czasami po całym dniu nie gasły ale wracając do tematu masz napewno zasiarczony porządnie aku i nie ma juz tej pojemnosci co nominał potrzebnej do odpalenia pożycz aku od kogos znajomego i sprawdz najlepszy chyba sposób na sprawdzenie aku pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie żeby to był aku.

Miałem kiedyś słabszy aku np. przy dużych mrozach. Kręcił wolniej , ale kręcił.

A tu nie kręci wogóle, nawet nie tyka jak to ma miejscy gdy słaby aku jest.

Nie kręcił a po kilku godź kręcił normalnie i tak przez cały dzień.

Dziś rano też normalnie kręcił a po południu koniec nie kręci.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja opisalem przypadek misiura a ty kolego na 100 % koącza ci sie szczotki w rozruszniku przerabailem podobny problem w e46 po regeneracji rozrusznika 160 zl jest oki i koles smiga juz 1 rok stawial bym na rozrusznik a dokladnie szczotki w nim :cool2: bez paniory do ogarniecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez kanalu jest lipa troche ale jak nie chce np. zapalic ci w danym momecie to poszukaj pod maska rozrusznika i uderz go trzonkiem od mlotka jak dojdzie albo jaka rurka i sprobuj odpalic jak zapali to na pewno onn ale nie zawsze to pomaga ale ja stawiam na rozrusznik i jego szczotki jak wymontujesz rozrusznik to jest dobrze zawies gdzies gdzie robia takie rzeczy czyli regeneracje albo duze warsztaty pn. serwis bosch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

je Ci polecam regenerecje bo w rozr praktycznie wszystko można wymienic, nie kupuj używki.

Ja swój zregenerowałem i kręci jak talala :D poproś na msc żeby Ci go rozkręcił (2minuty)i powiedział co do wymiany i jakie koszta :wink:


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małe puknięcie w rozrusznik pomogło. Odpalił i pojechał do naprawy.

Mam nadzieje że to to !!

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, na razie lipa, poszło do mechanika, umarł automat od tzw. bendiksa, do tego szczotki się skończyły.

Może jutro będzie gotowe to dam znać co i za ile.

Puki co wiem, że ten automat kosztował około 140zł+wymontowanie naprawa i zamontowanie 150 do tego jeszcze koszt szczotek i pewnie coś jeszcze przy okazji się nawinie.

Ale myślę, że w 400zł się zamknę.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, na razie lipa, poszło do mechanika, umarł automat od tzw. bendiksa, do tego szczotki się skończyły.

Może jutro będzie gotowe to dam znać co i za ile.

Puki co wiem, że ten automat kosztował około 140zł+wymontowanie naprawa i zamontowanie 150 do tego jeszcze koszt szczotek i pewnie coś jeszcze przy okazji się nawinie.

Ale myślę, że w 400zł się zamknę.

 

No to ładnie z Ciebie zedrą :duh:

Ja jak regenerowałem swój zawiozłem do elektromechanika na miejscu mi go rozkręcił powiedział co do wymiany i jakie koszta.

Napewno wymieniał właśnie automat, bendix i tulejke.

Kszt 170zł, rozrusznik mu zawiozłem ok południa i na 16 odbierałem, dodam że wyciągałem i montowałem go do auta sam.


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja nie miałem gdzie sam tego zrobić, bo garażu nie mam a na placu bagno, o kanale nie wspomnę.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.