Skocz do zawartości

320d - Zepsuty Czujnik doładowania??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ostatnio pojawił mi sie błąd w DIS :

 

36 Charge-air-pressure sensor

--

Signal, short circuit to positive

--

--

--

Currently not present

Sporadic fault

1. at engine speed 2561,5 rpm

 

A w inpie:

 

54 boost pressure sensor

 

Error frequency : 57

 

Engine speed : 2561,50 {1/min}

Einspritzmenge : 54,52 {mg/Hub}

Engine speed : 2303 {1/min}

Einspritzmenge : 43.14 {mg/Hub}

 

Signal Short circuit after B+

Error currently not available

Error sporadic

 

Czujnik ciśnienia wymieniony jakiś rok temu, Błąd jest sporadyczny z tego co pisze miał ktoś już tak Może to być problem z jego podłączeniem ????

 

Pozdrawiam

Opublikowano
zrób test w DIS to będziesz wiedział jak pracuje na live data, i czy poprawnie wskazuje
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
A czy może to być błąd od przeładowania lub niedoładowania??

 

nie, jakby było niedoładowanie albo przeładowanie błąd byłby inny mówiący o tym, że ciśnienie za duże lub za małe " boost pressure deviation to low/ to high" coś w tym stylu

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

byłem teraz sprawdzić inpą i ciśnienie doładowania na wyłączonym silniku jest 1014 - 1013.

 

Może gdzieś jest uszkodzony kabel?? Ten błąd nie wyskakuje od razu jak go skasuje nawet nie wyskakuje jak go przygazuje dopiero wczasie jazdy. Może jak zdejmowałem kolektror źle poprowadziłem kabel i sie przeciera podczas jazdy ??

Opublikowano
ale jak nie działa to nie masz mocy ? bo u mnie jak był zepsuty to zero doładowania i silnik chodził jak wolnossacy, dało się jeździć ale słabo przyspieszał.
szukam
Opublikowano
musisz zrobić podczas jazdy albo chociaż na postoju sprawdzić czy zmienia się wartość doładowania. Koło 200 chyba nowy czujnik. Możesz go wyjąć bo może się zatkał sadzą i sprawdzić. Jedna śrubka za kolektorem, wystarczy zdjąć rynienke filtra kabinowego.
szukam
Opublikowano
kolego pisałem już że wymieniałem i wiem jak go sie wymienia. Wartości doładowania się zmieniają
Opublikowano
dziś sprawdzałem czujnik w czasie jazdy i czujnik mierzy do pewnego momentu, później robi się 1024 jak kolega wcześniej pisał ale po pewnym czasie znów zaczyna mierzyć, spróbuje go jeszcze przeczyścić ale jak dojdzie do wymiany to kupie teraz orginalną używke. Co o tym sądzicie "zawieszał" sie tak komuś ten czujnik??
Opublikowano
Ok błędu już nie ma po wymianie czujnika na ori uży. Włąsnie tylko błędu nie ma bo moc taka sama, przypuszczam że stary - nowy czujnik sie zawieszał (test live) i były błędy . Temat do zamknięcia
Opublikowano

Jednak temat nie do zamknięcia. Po Włoźeniu nowego używanego czujnika pojawił się błąd :

 

65 charge air pressure control

control deviation/charge air pressure to high by more than 100 hPa

 

1 at engine speed 3266 RPM

1 at charge - air pressure 2484 hPas

 

Możliwe że stary czujnik poprostu sie zawieszał kiedy było przeładowanie i dlatego nie było tego błędu??

Opublikowano
dziś zauważyłem że turbo na jałowym przy 2,5 tyś ma około 1500 a oczekiwany jest około 1300. czy to możliwe że łopatki sie zawieszają przy 2,5 tyś obr a później się kładą ponieważ przy 3,5 tyś obr ciśnienie jest takie same czyli zadane z oczekiwanym. Cięgno od turbiny luźno chodzi, może to zaworek??. przy 2,5 tyś do tego słychać dziwny gwizd z turbo jak są większe obr to już nie.Poradzicie coś ??
Opublikowano
Po wielu próbach i braku odpowiedzi poradziłem sobie sam. Podkręciłem trochę sztangę w strone turbo i wszystko jest w jak najlepszym pożądku.pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.