Skocz do zawartości

E46 316i N42 bledy - prosba o diagnoze


celab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Mam problem z moim autkiem, dzisiaj rano w garażu chciałem go odpalić i wystapil problem.

Auto pali jakby na 2-3 gary, cale sie trzesie, swieci lub miga kontrolka EML. Sprawdzilem INPA bledy i wykazalo mi takie cos:

 

        F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N

Datum:     22.02.2012 12:15:35
ECU:       ME9K_NG4
JobStatus: OKAY
Variante:  ME9K_NG4
ERGEBNIS:  3 Fehler im Fehlerspeicher !

274E  CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler

Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler  : 0
1. Umweltsatz
  Kilometerstand                            3360     km
  Motordrehzahl (nmot)                      1920.00  /min
  relative Luftfuellung (rl)                  47.25  %
  Motortemperatur (tmot)                       8.25  Grad C
  Tankfuellstand (tfst)                       51.00  l
2. Umweltsatz
  Kilometerstand                          330490     km
  Motordrehzahl (nmot)                     10200.00  /min
  relative Luftfuellung (rl)                 191.25  %
  Motortemperatur (tmot)                     143.25  Grad C
  Tankfuellstand (tfst)                      255.00  l
  Katschädigende Aussetzer
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
  Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 4E C1 05 00 00 01 50 30 3F 4B 33 81 19 FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF

2744  CDKMD02 - Aussetzererkennung Zyl.4

Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler  : 0
1. Umweltsatz
  Kilometerstand                            3360     km
  Motordrehzahl (nmot)                      1920.00  /min
  relative Luftfuellung (rl)                  47.25  %
  Motortemperatur (tmot)                       8.25  Grad C
  Tankfuellstand (tfst)                       51.00  l
2. Umweltsatz
  Kilometerstand                          330490     km
  Motordrehzahl (nmot)                     10200.00  /min
  relative Luftfuellung (rl)                 191.25  %
  Motortemperatur (tmot)                     143.25  Grad C
  Tankfuellstand (tfst)                      255.00  l
  Katschädigende Aussetzer
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
  Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 44 C1 05 00 00 01 50 30 3F 4B 33 81 19 FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF

2755  CDKDZKU2 - Ueberwachung Zuendspule 4

Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler  : 0
1. Umweltsatz
  Kilometerstand                            2960     km
  Motordrehzahl (nmot)                      1920.00  /min
  Motortemperatur (tmot)                      -0.75  Grad C
  Berechnete Last (rml)                       33.59  %
  Versorgungsspannung (ub)                    12.15  V
2. Umweltsatz
  Kilometerstand                           47560     km
  Motordrehzahl (nmot)                     10200.00  /min
  Motortemperatur (tmot)                     143.25  Grad C
  Berechnete Last (rml)                       99.60  %
  Versorgungsspannung (ub)                    24.02  V
  Kurzschluss nach Plus oder Nichtimpedanz 
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 55 61 05 00 00 01 28 30 3F 56 81 12 94 FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF

 

Bledy to:

274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler

2744 CDKMD02 - Aussetzererkennung Zyl.4

2755 CDKDZKU2 - Ueberwachung Zuendspule 4

 

Rozumiem ze ten ostatni to cewka na 4 cylindrze, a dwa poprzednie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do znajomego mechanika, podłączyliśmy jego komputer i wykazało błędy na 1 i 4 cewce zapłonowej. Zamieniłem na inne i jest dobrze, pytanie czy wymienić tylko te wadliwe czy od razu wszystkie 4 czy moze nie ma sensu wymieniać jak sa jeszcze dobre. I co moglo byc przyczyna, ze sie zepsuly ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostałych 2 nie trzeba wymieniać jak są dobre, chyba że widać na nich brązowe ślady przegrzania to pewnie niedługo padną. Jak masz niepotrzebne 260 zl to wymień wszystkie. Przyczyny uszkodzeń są różne przeciążenie cewki, starzenie się izolacji, podwyższona rezystancja styku cewka świeca, uszkodzenia wewnętrzne uzwojeń, jak to w urządzeniach elektrycznych. Cewki często padają w BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem obie uszkodzone cewki na nowe i bylo dobrze, zrobiłem jakieś 500 kilometrów i znowu to samo. Co moze byc przyczyna ze cewka sie pali ? Kable od masy, swiece ? Swiece mam NGK BKR6EQUP czyli te zalecane przez producenta. Maja niecale dwa lata....

 

          F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N
          ---------------------------------------Datum:     23.03.2012 19:58:47
ECU:       ME9K_NG4
JobStatus: OKAY
Variante:  ME9K_NG4
-------------------------------------------------------------ERGEBNIS:  3 Fehler im Fehlerspeicher !
-------------------------------------------------------------274E  CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler  : 0
1. Umweltsatz
  Kilometerstand                            2960     km
  Motordrehzahl (nmot)                      1920.00  /min
  relative Luftfuellung (rl)                  71.25  %
  Motortemperatur (tmot)                      -0.75  Grad C
  Tankfuellstand (tfst)                       67.00  l
2. Umweltsatz
  Kilometerstand                          456050     km
  Motordrehzahl (nmot)                     10200.00  /min
  relative Luftfuellung (rl)                 191.25  %
  Motortemperatur (tmot)                     143.25  Grad C
  Tankfuellstand (tfst)                      255.00  l
  Katschädigende Aussetzer
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 4E E1 11 00 00 01 28 30 5F 3F 43 B2 25 FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------------------2744  CDKMD02 - Aussetzererkennung Zyl.4
Fehlerhäufigkeit: 19
Logistikzähler  : 73
1. Umweltsatz
  Kilometerstand                            2960     km
  Motordrehzahl (nmot)                      1920.00  /min
  relative Luftfuellung (rl)                  71.25  %
  Motortemperatur (tmot)                      -0.75  Grad C
  Tankfuellstand (tfst)                       67.00  l
2. Umweltsatz
  Kilometerstand                          456050     km
  Motordrehzahl (nmot)                     10200.00  /min
  relative Luftfuellung (rl)                 191.25  %
  Motortemperatur (tmot)                     143.25  Grad C
  Tankfuellstand (tfst)                      255.00  l
  Katschädigende Aussetzer
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 44 E1 11 13 49 01 28 30 5F 3F 43 B2 25 FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------------------2755  CDKDZKU2 - Ueberwachung Zuendspule 4
Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler  : 0
1. Umweltsatz
  Kilometerstand                            2960     km
  Motordrehzahl (nmot)                      1920.00  /min
  Motortemperatur (tmot)                      23.25  Grad C
  Berechnete Last (rml)                       23.05  %
  Versorgungsspannung (ub)                    16.67  V
2. Umweltsatz
  Kilometerstand                           37280     km
  Motordrehzahl (nmot)                     10200.00  /min
  Motortemperatur (tmot)                     143.25  Grad C
  Berechnete Last (rml)                       99.60  %
  Versorgungsspannung (ub)                    24.0 2  V
  Uebergangswiederstabd oder Hochimpedanz
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 03 27 55 62 01 00 00 01 28 30 5F 3B B1 0E 90 FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF
=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt często padają u ciebie te cewki. Poniżej procedury detekcji wypadania zapłonów wg BMW:

Test module evaluation

 

Please enter the applicable items

 

Test module completed without part replacement

•Combustion misfires due to fuel lack

 

•Secondary faults: combustion misfire remedied by remedying another fault

 

•No cause was found and the only measure was to delete the fault code memory in accordance with the instruction in the test module

 

•No cause was found and as measure. Technical Support was contacted, in accordance with the instruction in the test module

 

 

Non-electrical causes at the engine

•Engine mechanically defective

 

•Exhaust system mechanically defective

 

•Fuel system mechanically defective

 

•Poor compression

 

•Extraneous air

 

•Variable intake system mechanically defective

 

 

Ignition coil

•Ignition coil with visible damage

 

•Ignition coil with non-visible damage, cause could be determined by cross-swapping

 

•BREMI ignition coils were fitted

 

 

Spark plug

•Spark plug with visible damage

 

•Spark plug with non-visible damage, cause could be determined by cross-swapping or replacement

 

 

Fuel injector

•Fuel injector with visible damage

 

•Fuel injector with non-visible damage, cause could be determined by cross-swapping or replacing

 

 

Engine management system control

•DME replacement

 

Inaczej nie umiem pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info, przynajmniej wiem gdzie szukac przyczyny. Dzisiaj wymieniłem cewkę na nowa, wymieniłem wszystkie świece na nowe. Zrobiłem 50 kilometrów po mieście i na razie spokój.INPA wykazuje na razie brak błędów. Jutro pojadę do elektryka z BOSH-a sprawdzić sterownik silnika i spróbuje zrobić kolejne 100km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.