Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Czy można do E46 z roku 2001 (przedlift jeszcze) z obecnym silnikiem 1,9l 118KM włożyć silnik 1,9l 16V o mocy 140KM? Skrzynia zostanie się ta sama?

Pytam się bo 118KM z grubą trójką z przodu na liczniku już jest mizeria, więc pomślałem o czmś konkretniejszym, ale nadal 4-cylindrowym, by nie zmieniać zawieszenia.

Edytowane przez pitong
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Włożyc mozna wszystko, nawet silnik M3 3,2 litra :)

Pytanie jest o to czy warto i jak z kosztami.... poliftowy 143 konie to już nie 1.9, to 2.0.

 

Niewiem czy ktokolwiek robił takiego SWAPA, roboty byłoby sporo. Najlepiej byłoby do tej roboty kupić całego anglika z tym silnikiem, uszkodzonego poobijanego, żeby mozna przełożyc wszystko. Skrzynie, sprzęgło można zostawic, ale jak Twoje auto ma juz gruby przebieg to takze te elementy są zużyte z pewnością.

 

Ja gdybym decydował sie na taką przeróke (a sprawa jest ciekawa i warta przemyslenia) to wlasnie poszedłbym w zakup całego Anglika, z malym przebiegiem, ale mocno poobijanego, uderzonego, bez prawa rejstracji. Takie auto kupisz za kilkaset funtów. Przełożysz co trzeba i jeszcze zostanie Ci mnóstwo czesci, które mozesz sprzedac. Angliki (szczególnie słabsze benzyny) maja zazwyczaj bardzo małe przebiegi. Przerzucisz sobie skrzynie, tylny most, wszystko to bedziesz mial mniej zuzyte. Bedziesz miał auto przedliftowe, ale w super stanie mechanicznym.

 

Możesz zrobic tak, że najpierw przerzucisz sam silnik i zobaczysz jak auto bedzie zachowywac sie na starej skrzyni i ze starym mostem. Jak bedzie ok, to tak sobie zostawisz. Jesli nie bedziesz zadowolony lub cos bedzie kiepsko działac, to pod reka bedziesz miał skrzynie i most z anglika, od wersj 143 konnej...

 

Ogólnie auto 143 konne jest duuużo lepsze od starszego 118 konnego. Przyspieszenie 9,3 do setki zamiast 10,7 sekundy. Spalanie o ok. 2 litry mniejsze.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Dobra opcja dla majsterkowicza. Z drugiej strony dobry silnik m43 mozna kupić tanio.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra opcja dla majsterkowicza. Z drugiej strony dobry silnik m43 mozna kupić tanio.

 

Mozna kupic tanio, ale czy warto... jak ktos lubi dlubac i ma czas, ma gdzie postawic anglika, to wkładajac silnik 143 konny bedzie miał duzo fajniejsze auto, mocniejsze i oszczedniejsze.

 

Jesli człowiek ma jeszcze glowe na karku to sprzedajac elementy z tego anglika, moze sie okazac ze bedzie miał SWAP za darmo :) i jeszcze parę złotych na tym zarobi.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Włożyc mozna wszystko, nawet silnik M3 3,2 litra :)

Pytanie jest o to czy warto i jak z kosztami.... poliftowy 143 konie to już nie 1.9, to 2.0.Ogólnie auto 143 konne jest duuużo lepsze od starszego 118 konnego. Przyspieszenie 9,3 do setki zamiast 10,7 sekundy. Spalanie o ok. 2 litry mniejsze.

3.2 litra jest zbędne, bo mam już w garażu ///M3 E46.

Chodzi o to by nie kombinować z przekłądką całego auta, bo większy silnik (6 cylindrów) jest cięższy i tak dalej, do tego hamulce większe, bo te małe spali się od razu.

Więc mam szukać silnika 143KM z E46 compact? Jakie jest oznaczenie tego silnika?

Do silnika oczywiście muszą być zegary, kluczyk, stacyjka...?

 

A skąd taka moja decyzja? Auto dla mojej pani, auto u mnie już ponad 2 lata, zadbane, wewnątrz również + bardzo bogato wyposażone (skóra, elektryka, grzanie, czujniki, pakiet oświetlena, lustra fotochromatyczne, składane, sportpakiet...) Dletego nie chcę innego autka, bo po co jak mam X'a, M3... Zwczajnie chcę ulepszyć i tak badzo dobre autko i tyle.

Co tu dużo gadać, uuuuuwielbiam BMW :lol: :lol: :lol:

 

Aha, auto obecne ma ASC, a nowsze pewnie bedzie mialo DSC. Czy nie będzie z tym problemów?

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I jak posunąłeś do przodu ten ciekawy pomysł?

 

Compacta e46 318i z Anglii uszkodzonego, albo poobijanego kupisz dosłownie za grosze. Silnik oczywiscie moze też byc z sedana, touringa czy coupe, bo od wrzesnia 2001 w tych modelach też szedł nowy silnik. Statystycznie oczywiscie compact jest najtańszy.

 

Co do DSC, to nie wiem czy 318i z końcówki roku 2001 czy roku 2002 musi miec już DSC. Niekoniecznie.

DSC stało sie standardem w e46 w połowie 2003 roku, jeśli dobrze pamiętam.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jak na razie nie posunąłem nic do przodu, ale wasze wskazówki są bardzo pomocne i po woli zaczynam wszystko składać do kupy, plus zamówienie już zostało złożone na taki silnik ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.