Skocz do zawartości

Białe ringi w zwykłych lampach. 100% rozwiązanie.


stefannurek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie robi szału... chyba te z alledrogo świecą podobnie nocą... w dzień efekt ten sam czyli g..o widac ;)

 

Ale tak naprawdę dziwi mnie taka niebieska barwa twoich xenonów - albo to takie mocne przekłamanie - ile K masz w palnikach ?

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej kolego tez mam ledowe migacze ladnie to sie prezentyje ale jedno mnie w nich drazni.Po wlaczeniu zaplonu dostaja jakis lewy prad i przez chwile migaja bez powodu.

Nie rozumiem dlaczego ludzie nie przeczytaja dokladnie tego tematu i ciagle widac jakies slowa niezadowolenia?Cos mi sie wydaje ze koledzy nie czytaja ze zrozumieniem;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja juz nic nie rozumiem wydawało mi sie ze w e60 po lifcie ringi służa jako swiatła do jazdy dziennej czy się myle?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czyli pewnie swiatła do jazdy dziennej to dodatkowe wyposazenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az poszedlem sprawdzic. wystawilem lep za okno i wlaczylem zaplon u mnie nic sie nie dzieje.

Ja mam troszkę inne z tego co widziałem na filmie to Ty masz 2 rzędy diod po 3 a ja mam 1 •5 ale na szczęście zadny błąd mi nie wyskakuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego ludzie nie przeczytaja dokladnie tego tematu i ciagle widac jakies slowa niezadowolenia?Cos mi sie wydaje ze koledzy nie czytaja ze zrozumieniem;-)

Hmmm dziwne - bo dla mnie temat postu to: 100% rozwiązanie czyli takie które świeci w dzień i w nocy. Rozumiem, że te z Allegro czy Ebay świecą tylko w nocy i kolega wymyśla patent na jazdę w dzień również z białymi ringami. Ale jak widać nie wymyślił to też nie ma się czym zachwycać gdyż jak wiesz podobny efekt osiąga się na LED z pewnego portalu aukcyjnego - w niższej cenie. Przynajmniej ja takie widywałem.

 

Ale nie zmienia to faktu że jest dociekliwym majsterkowiczem. Może opracuje faktycznie 100% patent z którego będą korzystać inni a on będzie pobierał wynagrodzenie ;)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rece mi opadaja , powtarzam jest to patent dla wszystkich ktorzy chca uzyskac taki efekt zALLEGRO tylko w zwyklych lampach gdzie zaden allegrowy marker nie pasuje. Nie bylo mowy nigdy o zrobieniu z tych ringow DLR. Bo to nie realne. Temat jest biale ringi i sa biale ringi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sam prawie półroku szukałem na to sposobu. Żaden gotowy marker nie pasował ze wzgl na brak przestrzeni tylko oryginalna żarowka w oprawce. Stworzylem wkońcu sam produkt który załatwia temat. Uwaga pasuje tylko do wersji lampy gdzie żarowka do ringów jest w reflektorze pod żarowka świateł długich i od zarowki do szkiełka rozpraszajacego jest może centymetr. Moge zaproponowac każdemu taki gotowy produkt. Składa sie on z diody mocy 3W oraz mocowania od oryginalnej żarowki. Wystarczy włożyć w miejsce żarowki w reflektorze. Świeci doskonale ringi są bialutkie , jest z canbusem wiec brak błedu komputera. Zrobienie jednej takiej żarowki zajmmuje kolo 4godzin i wymaga narzedzi .ale kazdemu kto reflektuje moge to zrobic za 100 za strone. fotki na email z efektem koncowym jak ktos sobie zyczy. piszczie lub dzwońcie 509650518[/quot

Kolego Prezioso gdzie tu jest napisane ze te ringi maja swiecic w dzien?? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ? W domyśle. Skoro żółte świecą i w dzień je widać (a widać czy to po czy przed LIFTEM) to białe powinny również spełniać taką funkcję i wtedy też będziemy mówić o 100% rozwiązaniu. Mam nadzieję, że kolega się ze mną zgodzi :)
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Odpowiem pytaniem na pytanie. Czy chcemy uzyskać efekt taki aby można było używać ringów jako DLR czy chcemy zmienić kolor z żółtego parszywego na biały. Bo jesli to pierwsze to co w dzień jazda na włączonych postojówkach a wieczorem pstryk na mijania ?? TO CHYBA SAMO SIĘ POWINNO ZMIENIAĆ ALE NIE PRZY TYCH LAMPACH !!!! W moim aucie przy tych lampach jak były żółte to i tak samo świeciły jak teraz białe w ciągu dnia. CZY W KOŃCU KTOŚ ZROZUMIE O CO TU CHODZI ?????????????????????

Chodziło o zmianę koloru na biały w lampach w których się nie DA UŻYĆ MARKERÓW!!!! aaaaaaaaaa.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie mam te same tylko kupione na Ebayu niemieckim. szczerze wielu ludzi w niemczech pyta sie od jakiego rocznika wychodzily 5tki e 61 z bialymi ringami i wiekszosci sie podoba,mi tez .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przeczytałem co napisałeś o tej przeróbce. Bardzo duży szacunek że miałeś chęć się w to bawić i że w sumie cos z tego wyszło. Inni oczywiście wolą kupić jakiś produkt gotowy który jeśli ma zrobioną dobrą reklamę będzie się sprzedawał. Ale wracając do twojego rozwiaznia. Ze zdjęć które zamieściłeś wynika że użyłeś gotowego rozwiązania z jakąś soczewką. Nie bardzo wiem jak stwierdziłeś ile macy ma ten LED. Generalnie źródła LED wysterowuje się prądowo. Im wieksze natężenie ty lepiej świeci LED. Oczywiscie nie można robić tego w niekończoność i każdy czip LED na prąd graniczny. W orginalnym rozwiązaniu BMW zarówka jest zainstalowana w odbłyśniku. Wkładakjac źródło LED powinno się dobrać możliwie wiernie kąt świecenia z orginalną żarówka. Ty najprawdopobnej użyłeś jakiegoś gotowego produktu. Wyglada to jak kawałek latarki. Należy także pamietać że źródła LED wbrew poszechnej opinii nie są wcale zimnne. Źródło powiedzmy o mocy 3W świecąc pełną mocą wydzielają bardzo dużo ciepła może nawet więcej niż żarówka 10W. Ciepło to należy odprowadzić poprzez radiator lub aluminiową obudowę taką jak w twoim przypadku. Odnosnie kosztów o których pisałeś to są astronomiczne. Bardzo dobrej jakości czip LED który można zasilić prądem 1500mA i który będzie znacznie lepiej świecił niż 3W które włożyłeś kosztuje max do 20zł. Mój technik w firmie dostał taką jedną przepaloną żarówkę i ma spróbować umieścić czip w orginalnym odbłysniku mozliwie najlepiej w ognisku. Myśle że spece z BMW robiąc te reflektory dobrali optymalny kąt świecenia tych żarówek. We wszyskich tych produktach sprzedawanych na allegro nikt nie zastanawia się na dobraniem prawidłowego kąta świecenia po prostu sprzedaja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. specjalnie dla ciebie by zaspokoić twoją dociekliwość.

 

parametry

 

-3W CREE Q5 super white, soczewka CLEAR kierunkowa 24mm , ok 5000-6000k

- zasilanie 9-32V

- żywotność 50000 godzin diody wg producenta

- metalowa obudowa będąca jednocześnie radiatorem przy ciągłym świeceniu osiąga po godzinie temp 40st. zmierzone.

- wymiary: 53mm x 24,6mm x 24,6mmm z radiatorem

- jasność: blisko 400 LM zmierzone

- kąt świecenia: 180 stopni zmierzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W orginalnym rozwiązaniu BMW zarówka jest zainstalowana w odbłyśniku. Wkładakjac źródło LED powinno się dobrać możliwie wiernie kąt świecenia z orginalną żarówka.

Orginalny reflektorek skupia światło żarówki do kropki o średnicy mnmiejszej niż 10mm, czyli efekt bardzo podobny do tego jaki daje kolimator który kolega stefannurek zastosował

 

Źródło powiedzmy o mocy 3W świecąc pełną mocą wydzielają bardzo dużo ciepła może nawet więcej niż żarówka 10W.

Jak dioda LED 3W może emitować więcej ciepła niż żarówka 10W która emituje go jakieś 9W, bo tak niska jest niestety sprawność żarówki. Kolejny już w ostatnich dniach przyklad perpetum mobile :)

 

...kosztuje max do 20zł. Mój technik w firmie dostał taką jedną przepaloną żarówkę i ma spróbować umieścić czip w orginalnym odbłysniku

Miło słyszeć, pewnie będzie je robił dla użytkowników forum po 50zł za parę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bardzo dobra cena ale są tacy co nawet jak bys nic nie zarobił to i tak by było dla nich drogo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz chciałem podkreślić że chyle czoło przed tym co udało sie uzyskać koledze stefannurek. Bardzo słusznie zauwazyliscie że nie każdemy chce się robić cokolwiek. Ale myślę że skoro rozgorzała już dyskusja w tym temacie to warto się zastanowić jak ulepszyć to rozwiazanie. Być może że przy zastosowaniu odpowiednich komponetów czipów LED odpowiednio dużej mocy z dobrze dobranym kątem rozsyłu uda się stworzyć produkt który będzie świecił dobrze w dzień.

Poniżej link do strony gdzie można kupić bardzo dobrej jakości komponety. Jest tam też LED Q5 o którym pisał kolega.

 

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/search?find=Q5

 

Firma ta profesjonalnie zajmuje się techniką LED. Na jej stronie można znaleć rzetelne parametry diod LED. Do tego można dobrać różnego rodzaju układy optyczne.

Wracają do LED który zmontował kolega to zgodnie z danymi ze strony przy zasilaniu prądem 350mA uzyskujemy strumień na poziomie 107lm. Tak jak pisałem porzednio są czipy LED które można zasilać pradem nawet 1500mA. Świecą wtedy bardzo mocno ale wydzielają dużo ciepła które trzeba koniecznie odprowadzić gdyż może spowodować uszkodzenie samego LED.

Odnosnie kąta rozsyłu to goły czip bez soczewki świeci z reguły kątem 120 stopni. Profesjonalnie kąt świecenia można zmieżyć urządzeniem które naywa się goniometrem ramiennym. Natomiast strumień źródła mierzy się w kuli. Nie mając tych urządzeń musimy opierać się na danych które nam podają.

 

Orginalny reflektorek skupia światło żarówki do kropki o średnicy mnmiejszej niż 10mm, czyli efekt bardzo podobny do tego jaki daje kolimator który kolega stefannurek zastosował

 

Wynika z tego że orginalna żarówka świeci bardzo wąsko. Natomiast kolega stefannurek napisał że jego urządzenie ma kąt świecenia 180 stopni? Chyba czegoś niedoczytałeś.

 

Jak dioda LED 3W może emitować więcej ciepła niż żarówka 10W która emituje go jakieś 9W, bo tak niska jest niestety sprawność żarówki. Kolejny już w ostatnich dniach przyklad perpetum mobile :)

 

Przykro mi to pisać ale tu brakuje ci wiedzy. Diody LED wysokiej mocy podczas świecenia wydzielają bardzo dużo ciepła które trzeba odprowadzić. Dlatego do profesjonalne systemy mają radiatory. Jakby diody się nie grzały to po co te elementy. Nawet kolega stefannurek napisał że po godzinie jego LED z radiatorem rozgrzał się do około 40 stopni.

 

Miło słyszeć, pewnie będzie je robił dla użytkowników forum po 50zł za parę

 

Jeśli efekt który uzyska mój technik będzie zadowalajacy bardzo chętnie podzielę się tą technologią z innymi.

 

A tak na marginesie na codzień zajmujemy się konstrułowaniem lamp LED. Generalnie są to systemy dużych mocy ale czipy LED które są w nich wykorzystywane są podobne do tego co zastosował kolega stefannurek.

 

Jeszcze raz podkreślam duży szaczunek dla kolegi za to co udało mu się zrobić. Może nasza dyskusja spowoduje że dopracujemy produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.