Skocz do zawartości

3.0d nie jedzie na pełnym gazie, dymi i szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam wszystkich, mam pewien dziwny problem ze swoją bunią dotyczący braku mocy przy gwałtownym przyśpieszaniu.

Mam automat.

Przy normalniej jeździe chodzi idealnie, nie ma żadnych niepokojących objawów.

Natomiast chcąc mocno przycisnąć lub nawet z kickdown-em silnik poderwie się na obroty, zrzuci jeden bieg... i na tym sie kończy, trzyma jakieś tam obroty, trzęsie się jakby dostał padaczki i puszcza ogromna chmurę dymu, pomaga odpuszczenie gazu i odczekanie chwilki, silnik wtedy na wolnych trzyma jakieś 500rpm i strasznie kuleje.

Zazwyczaj mu przechodzi po chwili, czasem trzeba pare razy ruszyć gazem i też sie uspokaja.

Kiedyś miałem podobny przypadek, ale tylko jeden jedyny raz, teraz jest tak za każdym razem.

Jeśli ktoś chce napisać że pompa progowa, to już informuje że jest wymieniona na oryginał, i trzyma ciśnienie.

Ponadto wymienione są:

-świece żarowe

-filtry i oleje

-odma

-turbo nowe, ok 20 tyś przebiegu

Przy wymianie świec sprawdziłem kolektor dolotowy, brak syfu, brak klapek, uszczelki założyłem nowe.

EGR wyczyszczony, szczelny, mechanicznie sprawny.

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Co jeszcze sprawdzić?

Odczyty z kompa będę miał w tygodniu, więc jak coś mogę wrzucić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na tygodniu zrobię zrzuty z inpy przy obciążonym silniku, bo tylko wtedy takie kwiatki wychodzą.

Mam nadzieję że wyczytam co jest nie tak.

Typowych błędów silnik nie pokazuje.

Test wtryskiwaczy był robiony przy wymianie pompy progowej, wyszedł dobrze, korekty są w normie, próba przelewowa też ok, więc to wykluczam, bo nie sądzę żeby w tak krótkim czasie się posypało, chyba że wszystko inne będzie ok, to sprawdzę jeszcze raz.

I jeszcze pytanie do znawców, jakie parametry musowo muszę skontrolować w inpie?

Ciśnienie paliwa, powietrza, przepływomierz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, byłem dzisiaj na kompie z bunią.

Co się dowiedziałem:

-turbinka dość mocno przeładowuje silnik, pakuje ok 0.4 za dużo

-wyskoczył błąd EGR, zakładam że dotyczy on zaworka który nim steruje

-wyskoczył błąd zaworka który steruje turbiną, niestety nie określa on którego dokładnie dotyczy (podobno są dwa)

Ciśnienia paliwa są ok, wtryskiwacze także.

Jak sprawdzić który zaworek jest padnięty?

Czy te usterki mogą powodować ww objawy?

Opublikowano

Przeładowanie może być jak najbardziej związane z elektrozaworem turbo. To będzie ten od strony turbiny.

Drugi masz pod kolektorem od strony kierowcy i odpowiada on za EGR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.