Skocz do zawartości

brak paliwa, 520d nie zapala, możliwe przyczyny ??


wolf997

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

więc jak już w wcześniejszym wątku pisałem kupiłem E61 520d, 2006 ..... choć szukałem E91 ;) mam następujący problem, autko po lekkiej stłuczce pęknięty xenon, zagięta belka pod zderzakiem, pełna historia, naprawdę zadbana, 142000 km, import Niemcy .......... itp ......

 

Autko kręci rozrusznik ok, kontrolki ok, ale nie odpala, sprawa wyglądała tak, iż jak kupowałem autko było na rezerwie komp wskazywał 17 km, autko poszło na lawetę i przyjechało do polski, niestety nie odpala teraz, co może być przyczyną i gdzie szukać ??, autko stoi w warsztacie ładują akumulator bo go rozładowali do zera !!!, w poniedziałek podepną po kompa, poniżej moje pytania:

 

czy mógł się zapowietrzyć mało paliwa (na mrozie) !!!, wg mechanika paliwo dochodzi do silnika (pompa ok), co ile się wymienia filtr paliwa wg książki zmieniany był przy 80000 km teraz ma 142000 moim zdaniem to dużo !!! wiem że niemieckie paliwo jest ok ale aż tak ??, czy te silnika się jakoś specjalnie odpowietrza (ukł. paliwowy) ??

 

czy dłuższy postój (na mrozie) rozładowany akku mógł coś namieszać , immoblilser, komputer, inne ??

 

co jeszcze sprawdzić, może w poniedziałek będę wiedział więcej po podpięciu do kompa ??

 

czy uszkodzony czujnik pdc 2 szt., oraz czujnik temperatury zewnętrznej może mieć wpływ na zaistniałą sytuacje ?? mechanicznie autko sprawne 100 %

 

Autko, naprawdę zadbane, czyste a tu taki zonk ;(,

 

Z góry dziękuje za wskazówki, jak sobie nie poradzą to proszę o info do kogo autko można oddać na śląsku, ale sprawa jest dziwna autko paliło ok ....

 

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

forumowicze, naprawdę nikt nie walczył z podobnym problemem ;)....... czekam na każde wskazówki ..... ;)

 

Pozdrawiam

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stał w mrozy pod chmurka a miał letnie paliwo zalane to jest możliwe że zamarzła ropa w filtrze paliwa i się parafina wyytrąciła zapychając filtr.

Ja miałem też dziwny problem z odpalaniem i się okazało że filtr paliwa. Na kompie błędów nie pokazywało.

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stał w mrozy pod chmurka a miał letnie paliwo zalane to jest możliwe że zamarzła ropa w filtrze paliwa i się parafina wyytrąciła zapychając filtr.

Ja miałem też dziwny problem z odpalaniem i się okazało że filtr paliwa. Na kompie błędów nie pokazywało.

 

co do czujnika, klemy to raczej nie bo wcześniej autko paliło, teraz jest w garażu więc jeżeli woda w filtrze to też zostanie wyeliminowane, ja cały czas się zastanawiam czy rozładowany akku może mieć z tym coś wspólnego

 

 

p.s mamy bardzo podobne autka i ten sam rok ;)

pozdrawiam

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze czujnik pokolizyjny? nie wiem czy bmw. taki posiada kiedys w fiacie taki miałe, po kolizji trzeba go wcisnąć, w fiucie był gdzies pod deską.

Objawy identyczne.

to tak zwany wyłącznik bezwładnościowy który w razie kolizji wyłącza pompe aby nie doszło do pożaru ale jak mówi że podaje pompa to raczej nie to, może zapowietrzył się układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja walcząc z odpaleniem auta przy zapchanym filtrze rozładowałem akumulator kompletnie.

Przy holowaniu pał całkowicie, auto zgłupiało, jakieś błędy wyskakiwały itd.

Ale po naładowaniu aku wszystko minęło. Wiec o ile akumulator jest naładowany to nie będzie in raczej przyczyną.

Jest jeszcze ta klema (zapomniałem jak się nazywa) czytałem że ona tez czasem nawala.

Tyle że u ciebie kręci - ja bym stawiał na problem z dopływem paliwa do silnika bo u mnie też kręcił, paliwa nie dostawał i się dławił w efekcie.

 

Poczytaj w instrukcji czy jest wyłącznik powypadkowy (w Punciaku miałem taki)- nie pamiętam żeby coś o tym było napisane i może nawet o tym nie wspomnieli

bo producent uważa że nie jest to autko z gatunku "zrób to sam" tylko "płać i płacz" :D

 

Podobny powiadasz, no to będziesz miał kupę radochy z jazdy. :)

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponowal zymienic filtr paliwa,bo jesli ci komputer pokazywal 17km wjechales na lawete a pozniej [BAD],to moze syfu z dna baku pociagnał i zapchal filtr,znajomy u siebie w warsztacie mial taka sytuacje,takze moze to byc filtr.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny powiadasz, no to będziesz miał kupę radochy z jazdy. :)

 

Ps. szybki oryginał masz ściemnione ??

 

na pewno zdam relacje co i jak, chłopaki w poniedziałek od rana będą walczyć, ja też uważam że filtr paliwa może być przyczyną tylko mechanik stwierdził że ropa dochodzi do silnika (odpinał wąż), tylko czy daje wystarczające ciśnienie ?? nic muszę czekać do jutra może będę mądrzejszy ;)

 

PS. czy BMW przewiduje jakąś procedurę odpowietrzania układu paliwowego, w książce obsługi pisze tylko o przytrzymaniu dłużej przycisku start tj. około 20 sek jeśli dobrze wyczytałem .....

 

Pozdrawiam

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u nie też dochodziło paliwo ale na start było za mało

jak odpalił to już jeździł - ale odpalić nie chciał

Czasem pomagało kilkukrotne wciśniecie guzika start ( w drugiej pozycji kluczyka) - tak samo jak przy zalewaniu nowego filtra

 

W instrukcji nie zalecają jeździć jak zasięg auta spada poniżej 50km i napisali że:

"nie odpowiadają wtedy za prawidłową pracę silnika"

U ciebie było mało wiec może i złapał powietrza- kto go tam wie.

Ale zacznij od filtra. I tak przydało by się go zmienić skoro zamierzasz użytkować auto przez dłuższy okres jako nowy właściciel

a jest to prosta i dość tania robota.

 

Jak już uruchomisz furę to pamiętaj o wymianie filtra odmy razem z olejem bo pewnie poprzedni użytkownik nie wymieniał i się zacznie pojawiać olej

w dolocie turbo i z tyłu silnika spod pokrywy. Kiepski mechanik wpakuje cię w koszta niebotyczne- regeneracja turbo i wiele więcej a filtr odmy kupisz

jako komplet za ~200zł a ASO i wymienisz zmieniając filtr powietrza bo to obok siebie jest.

Ja tak maiłem u siebie - już myślałem ze będzie poważna naprawa ale doczytałem o odmie i po wymianie jak ręką odjął.

Za nim cie w koszta wpakują to poczytaj

 

Skorzystaj z mojego tutoriala i sam zmień filtr. Robota prosta jak barani ogon :)

viewtopic.php?f=73&t=142708&start=15

 

Szybki fabryczne- bardzo gustowne :) nie za ciemne nie za jasne, w sam raz.

Wczoraj mnie przewieziono z tyłu na pasażera to super się tam siedzi. Jest takaie "odizolowanie" od ulicy

że aż się wysiadać nie chce :8)

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

to jest automat, xenon normalny ;), autko od jednego właściciela, z pełną historią, wygląda na bardzo zdrowe i raczej bardzo subtelnie użytkowane .... jak już go zamelduję i zrobię to w pierwszej kolejności wszystkie filtry, odma + chyba olej w skrzyni (wymienia się >??)

 

pozdrawiam

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja oleju w skrzyni nie ruszam!

Jestem zwolennikiem teorii że jeśli zmieniać to regularnie a nie nagle po 6ciu latach zmiana na nowy

bo to może przejść bez echa a może narobić wielkich kłopotów.

Ale poczytaj na forum i zrobisz jak uważasz :)

 

Mi wystarczył reset skrzyni przez trzymanie pedału hamulca 40sek (kluczyk w pozycji 2)

Wtedy uczysz skrzynię od nowa swojego stylu jazdy, nic nie szarpie i chodzi miodzio :D

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

zaczynam się denerwować, goście dwa dni walczą z autkiem i nic, kręci nie zapala, zaczynam się niepokoić czy wiedzą co robią, podobno nie ma żadnych błędów ....... szkoda gadać ..... Panowie zaczynam się zastanawiać czy autka nie zawieźć do kogoś kto BMW zna od podszewki mówię o okolicach Częstochowa-Katowice na myśl przychodzi mi

 

Anioł Bosch Częstochowa

Piórkowski Wojkowice

 

Może macie jakieś propozycje ??, jakie są objawy wywalonej klemy pirotechnicznej ??

 

Wyczytałem też gdzieś, że nie wskazane jest wypinanie akumulatora tylko ładowanie przez wyprowadzenia pod maską, czy coś mogło się wysypać jak nie było baterii na pewno była wyciągnięta, gdzieś wyczytałem że mogą być problemy ......

 

Pozdrawiam

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

w celach edukacyjnych i informacyjnych informuję, iż z problemem się uporałem podaje przyczyny moich perturbacji z autkiem:

 

przyczyna nie odpalania autka były dwie usterki:

 

- uszkodzony zawór regulacji ciśnienia element nr 2 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ31&mospid=48808&btnr=13_0959&hg=13&fg=15, prawdopodobne przyczyną jego uszkodzenia były próby odpalania autka bez paliwa, lub przy minimalnej ilości. dodam tylko, iż zawór pomimo nieprawidłowej pracy nie pokazywał błędu !!!

 

- błąd Immo obecnie wykasowany ale z dużym prawdopodobieństwem przyczyną było próba odpalania autka aż do wyładowania akku

 

Pozdrawiam

Tomek

  • Lubię to 1

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.