Skocz do zawartości

e53 X5 4.4i 2001 - SKRZYNIA BIEGOW I KILKA PYTAN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Pozwolilem sobie zalozyc ten temat poniewaz bardzo intryguje mnie kilka rzeczy, ktore nie sa do konca dla mnie jasne a czytajac rozne fora natknalem sie na wiele opini, tak ze mam nadzieje ze tutaj uda nam sie rozwiac wszelkie watpliwosci.

Na poczatku przedstawie o co mniej wiecej mi chodzi.

Od okolo 2009r nie bylo zbyt czesto uzywane skad prawdopodobnie te problemy. (poprzednik zabral je do polski z mysla o przekladce ale jakos mu to nie wyszlo i zdecydowal niedawno je sprzedac...)

Bylo kilka drobiazgow do zrobienia ale nic powaznego, az do chwili gdy zostawilem auto na noc (-18C) przed domem, rano odpalam i tu TRANS FAIL SAFE PROG, literka P nie podswietlona na zegarach.

Ale tak sobie myslalem ze moze jakas zawiecha od tego mrozu, poczekalem, pochodzil pare minut i zapalilem ponownie - blad zniknal i wszystko wrocilo do normy.

Wazna rzecz ktora musze nadmienic to, to ze poprzednik mial problem z ''jezem'', nie bardzo wiedzial o co chodzi i akumulator do wymiany z tym ze wsadzil mniejszy chyba 70Ah i to uzywany. Oczywiscie w momencie odbioru auta wymienilem ''jeza'' i wszystko bylo jak nalezy, z tym ze nie wiedzialem o stanie akumulatora...

Jeszcze bedac w kraju wymienilem filtry, olej, paski, itd..., wrocilem do UK i dopiero tutaj znowu pojawil sie komunikat po raz kolejny... z tym ze tylko gdy auto jest odpalane po nocy (i to sporadycznie), i po paru minutach od zaplonu i ponownym uruchomieniu problem znika i nigdy sie nie zdazylo to podczas jazdy.

Wyczytalem, ze przyczyna w tym przypadku moze byc, akumulator lub alternator lub przeplywomierz (w co bardzo watpie), lub niski stan oleju albo sterownik skrzyni.

W tej chwili pierwszy podejrzany to akumulator (jestem optymista) i zobaczymy czy wymiana cos zmieni . Alternator raczej nie bo pacuje po zdjeciu klemy.

Piszczie jakie macie podejrzenia moze mieliscie podobne akcje w swoich autach. Ktos napisal ze przeplywomierz - dlaczego, jaki to ma wplyw?

Zalaczam link do filmu, poniewaz chcialem sie dowiedziec czy u was tez sie pojawia pomiedzy P a N przekladnia manualna.

 

PZDR

Opublikowano

Witam,

Niestety wymiana akumulatora nie pomogła :(

Jak tylko znajdę chwile to podepne ją pod kompa i zobaczy co się tam ukrywa.

PZDR

Opublikowano
Nie, wiem tylko, że miało chyba prawy bok uszkodzony, tak jeżdziło, nawet zdjęcie chyba z posesji właściciela.
Opublikowano
Tak, byl przytarty lewa strona - drzwi i sznyta na nadkolu, mam zdjecia powypadkowe... ale nic powaznego.
Opublikowano

Witam.

 

Bylem na diagnostyce i wyszlo ''transmission switch''. Koleszka od komputera mowi, ze spotkal sie z tym kilka razy wczesniej i zawsze pomagalo czyszczenie stykow/zlaczy przy skrzyni.

Moim zdaniem w najgorszym wypadku to bedzie to (nr5 na zdjeciu) http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB32&mospid=47741&btnr=24_0776&hg=24&fg=15.

Co o tym myslicie?

 

Jak bedzie po zabiegu to napisze co wyszlo.

 

Pozdrawiam

  • 4 lata później...
Opublikowano
Podlacze sie do tematu, czy moze ktorys z was wymienial sam olej albo wie czy wlewa sie olej z boku skrzyni sruba na imbus, do oporu az zacznie cieknac z tego wlewu czy w misce po odkreceniu korka jest jeszcze jeden korek z rurka od stanu oleju? Bo w moim x siedzi juz nowa skrzynia z konwenterem i dzisiaj czas na zalanie oleju, i test czy wszystko jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.