Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przejrzałem kilka podobnych wątków, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a mianowicie mam taki problem, że wg wskazówki temp. silnik grzeje się do połowy skali, czyli tak jak ma być... a co by nie było z nawiewu wieje zimne powietrze. Dopiero na wyższych obr. zaczyna grzać letnie powietrze, ale wystarczy wolniej jechać, albo stać, żeby leciało zimne. Do tego mam gaz, który nie chce się włączyć, bo czujnik ma za niską temp. a nawet jak się przełączy jakimś cudem to po chwili jazdy temp. znowu spada i gaz się wyłącza. Dodam, że wskaźnik cały czas pokazuje odpowiednią temp.

 

Wiem, że układ się gdzieś zapowietrza, ale nawet po odpowietrzeniu nie jest dużo lepiej. W okolicach pompy wody silnik jest mokry z płynu- tak jakby się pociła uszczelka pompy. Może być tak, że przez to jest z ogrzewaniem aż tak źle? A może pompa już pada?

 

Będę bardzo wdzięczny za sugestie, jest to moje pierwsze BMW w życiu (chociaż aut miałem już sporo) i dopiero się go uczę i doprowadzam do ideału :)

Opublikowano
Dzięki, a może ktoś polecić jakiś tani sklep z częściami do BMW w Katowicach? Mam jedno gościa, ale on tylko ma części do włoskich aut.
Opublikowano

Pompa wody akurat jest jedną z tańszych rzeczy w tym autku także nigdzie droga specjalnie nie będzie :)

A przed zmianą pompy odpowietrzył bym jeszcze układ chłodzenia.

 

P. S. masz gaz?

Opublikowano

Mam LPG, jakaś sekwencja (książeczka jest z AutoPegaz.pl, sytstem e-g@s, ale nie ma podanego producenta instalacji, butla jest stako) Oprócz pompy, którą już zamówiłem (130zł jakiejś niemieckiej firmy) odkryłem mikroszczelinke w przewodzie, który idzie od pompy do chłodnicy, więc i drugiego winowajce znalazłem :)

 

O sklep pytałem także na przyszłość, bo póki co zamawiam wszystko głównie na allegro, ale dobrze mieć coś taniego na miejscu.

Opublikowano

Głównym winowajcom okazał się przewód, który miał mikro dziurkę i jak był zagrzany to zaczynał uciekać przez nią płyn i się zapowietrzać, drugim winowajcom była uszczelka pompy wody, ale dla bezpieczeństwa i przy okazji pompa też zostanie wymieniona.

 

Pozostało jeszcze uporać się ze wspomaganiem i będzie lala :)

 

Dzięki za porady.

Opublikowano
witam panowie pomóżcie. problem zaczął mi sie z moją dziunią. natchnęło mnie aby sprawdzić ile jest płynu w chłodnicy. środa rano pojechałem do pracy na 10 wcześniej zawiozłem żonę do pracy (łącznie jakieś 15km wszystko cacy ) o 14 sprawdzam syknęło chlapnęło wodę korkiem (ciśnienie jakieś). poleciałem do sklepu kupiłem płyn i zacząłem ją zalewać i odpowietrzać. kaplica nie idzie. ogrzewania brak, woda kipi mi przy odkręconym korku, trochę tam sika płynem w zbiorniczek przy przegazowaniu (trochę) ale nie bąbluje. trudno wsiadam jade do domu. tragedia w sumie 4km ale strach. po dwóch kilometrach staje sprawdzam węże twarde jak kamienie, chłodnica zimna wskazówka idealnie w połowie, dolny wąż zimny, korkiem wyrzuca. wskazówka dość szybko do połowy poszła. płyn nie śmierdzi, . odrazu mówię z góry znam ją dobrze i nigdy tak nie robiła. pompa wody nowa i chłodnica tez jakieś pół roku -zero problemów z odpowietrzaniem - często sprawdzam stan płynu i nigdy mi tak nie "rzygła" jak zimna . termostat przed chwilą w garnku sprawdziłem jestem ok. elektrozawór puszcza bo chwwilke pogrzała na wyższych obrotach 5litrów płynu dolewałem odpowietrzałem lipa ciągle wyrzuca. nie dymi, po 2 dniach przy minus 12 odpaliła od strzała, oleju nie brała stan jest idealny jak zawsze, masła niema w płynie brak oleju, jedno co ciekawe jak odkręcałem odpowietrznik juz na ciepłej to piana straszna jak śnieżka ( wiecie ta bita śmietana), . ratujcie. uszczelka pod głowicą??
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dziękuje za odpowiedzi. dziś rozkręciłem auto. powód problemów które opisałem wcześniej ----- :shock: urwana śruba głowicy. czynności jak przy wymianie uszczelki pod głowicą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.