Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

W listopadzie zakupiłem wyżej wymienione autko. Wszystko działało bez zarzutu - przez miesiąc. Okazało się że mam wyciek płynu chłodniczego. Przez co samochód po rozgrzaniu się do odpowiedniej temperatury tracił moc i nie mogłem osiągnąć większej prędkości niż 30km/h - silnik zagrzewał się. Pierwszy mechanik stwierdził że płynu chłodniczego w ogóle nie było i na okres letni był zalany wodą. Nalał płynu i samochód faktycznie jeździł - dopóki płyn znów nie wyciekł. Pobierało gdzieś 2l płynu na 100km a że samochodu używałem tylko w weekend i nie robiłem dużych tras to zbytnio mnie to nie raziło i przeciągałem kolejną wizytę u mechanika. Jednakże pewnego ranka odpalając samochód zauważyłem że jest zimno i nie grzeje a dzień wcześniej nalałem 4l płynu - wyciekło. Odwiedziłem kolejnego mechanika który zaraz po otwarciu maski stwierdził że to pompa wody bo jakiś pasek był mokry. Oczywiście kazałem wymienić. W wieczór który odebrałem samochód chodził bez zarzutu bo oczywiście był płyn a rano znów zbiornik pusty. Teraz mechanik stwierdził że to uszczelka pod głowicą bądź możliwe że też sama głowica która przecieka. Może ktoś podać swoją opinie ? Z góry dziękuje.

Opublikowano
W chwili obecnej nic nie mogę zrobić bo samochód nadal tkwi u mechanika który za bardzo nie pali się do zajrzenia pod maskę. Na tą chwile to są jego przypuszczenia bo jak mówiłem wcześniej mówił że nie wie czy to uszczelka czy głowica. Stąd moje pytanie na tym forum bo boję się że wszystko wymieni wstępnie wycenił to na 1500 zł a problem nie zniknie.
Opublikowano (edytowane)
Przyczyn może być kilka. Jeżeli mówisz że się nie pali do roboty i nie wie za co ma się zabrać.Osobiście takiemu patałachowi nie zostawił bym auta,bo wymieni pół silnika,wykasuje cię i dalej będzie patologia.Proponuję zmienić mechanika,jeżeli nie masz do niego zaufania :norty: Tutaj znajdziesz warsztaty w swojej okolicy,polecane przez kolegów z forum :arrow: viewforum.php?f=10 Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Opublikowano
Właśnie chodzi o to że jest polecany w mojej okolicy i nikt na niego nie narzeka. Ale zraził mnie tym że gdy wymieniał pompę wody był tego pewien. Ale tak jak mówisz mogę mieć pół silnika wymienionego a i tak problem zostanie.
Opublikowano
bo jak mówiłem wcześniej mówił że nie wie czy to uszczelka czy głowica

najczęściej to wina uszczelki pod głowicą, a jak nie chcesz sciągać głowicy to szybciej można to sprawdzić spuszczając olej z silnika, jak masz już wymieniać olej to lepiej zostaw głowicę i zlej olej , w ekstremalnym przypadku obyś się nie zdziwił jak zamiast oleju najpierw poleci ci woda z miski, wtedy wiadomo że uszczelka przepuszcza ci wode do cylindrów, stad zapowietrzony ukłąd chłodzenia nie ma obiegu, silnik się grzeje i nie mam mocy.

Opublikowano

Proponowałbym zalać zbiornik chłodnicy, włączyć silnik do rozgrzania i następnego dnia zajrzeć pod samochód, sprawdzając w którym miejscu na ziemii występują plamy. Wstępnie znajdziemy miejsce wycieku.

Czy to sama chłodnica nie przepuszcza? A może gdzieś na wężach? Byłeś u mechanika, więc zapewne sprawdził to na początku.

Osobiście nie wierzę, aby tak szybki ubytek płynu był spowodowany wadliwą uszczelką. Nawet jeśli to silnik powinien się pocić.

Opublikowano
ale koledzy moim zdaniem jesli uszczelka jest walnieta to pierwsze co trzeba zrobic to ja wyglada korek i bagnet, jesli jest maslo to wiadomo od razu ze glowica lub uszczelka, a przeciez jak sie sciaga glowice to ja zawsze daje do sprawdzenia planowania itp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.